.

Beantwoord

Simkaart werkt niet

  • 1 March 2014
  • 1 reactie
  • 374 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Beste Simyo,

Vandaag is mijn Simyo geactiveerd en is mijn abonnement ingegaan. Alleen krijg ik nu steeds op mijn telefoon de melding geen service. De telefoon aan/uit zetten en updaten helpt allemaal niet. Ik heb een iphone 4. Vorige week had ik een vodafone simkaart en daar heb ik geen problemen mee gehad. Als ik mijn simkaart in mijn telefoon doet krijg ik de melding foute simkaart. Ik denk dat het aan de simkaart ligt. Is het mogelijk om een nieuwe simkaart te krijgen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, zodat ik snel weer kan bellen-smsen-internetten.


Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Dries 4 March 2014, 12:12

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 2
Badge +6
Hoi smd,

Welkom op het forum :)

Wat raar dat je simkaart niet werkt. Ik zie dat we op 28-02-2014 al je telefoonnummer hebben overgenomen. Je geeft aan dat je een iPhone hebt. Heb je al gesynchroniseerd met iTunes? Pas daarna werkt de nieuwe simkaart in je telefoon. Je kunt eventueel ook (als je telefoon dat niet automatisch doet) op deze website handmatig je netwerk instellen.

Wat ook nog kan is dat je telefoon niet simlockvrij is. Dit kun je testen door je simkaart in een andere telefoon te plaatsen om te zien of die het dan wel doet. Doet je simkaart het wel in een andere telefoon, dan heeft je eigen telefoon een simlock. Doet de simkaart het ook niet in een ander toestel, dan is de simkaart stuk en kun je een nieuwe simkaart van ons krijgen. De simkaart is dan 'dead on arrival'.

Als je telefoon een simlock heeft, dien je contact op te nemen met de provider waar je de telefoon van hebt gekocht. Zij kunnen je een code geven om je telefoon simlockvrij te maken. Je kunt daarna ook simkaarten van andere providers gebruiken :)

Ik zie dat je zelf al een nieuwe simkaart hebt besteld. Ik denk dat je daar iets te snel mee bent geweest. De simkaart is gister verstuurd en zul je waarschijnlijk vandaag ontvangen. Als je de simkaart hebt geactiveerd op Mijn Simyo, zou je dan eerst bovenstaande dingen willen proberen?

Ik ben benieuwd wat je ondervindingen zijn, zou je dat willen laten weten?

Reageer