.

Beantwoord

Simkaart per ongeluk geblokkeerd. Wat nu?

  • 10 November 2018
  • 8 reacties
  • 584 Bekeken

Badge
Ik heb de simkaart/prepaid van het toestelletje van mijn man per ongeluk geblokkeerd. Veel gezocht op internet, op uw site, ik kom er niet uit.
Mijn man (81 jaar) wil graag mobiel bereikbaar blijven voor jeweetmaarnooit.
Ik zag wel op uw site dat ik kon deblokkeren bij de Instellingen, maar ik heb dom dom dom de pincode een paar maal verkeerd ingevoerd, waarop de blokkering volgde. (volgens mij)
Misschien moet ik maandag telefonisch met mijn mobiel kontakt met u opnemen, maar ik wilde het toch ook hier proberen.
Vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Anonymous 10 November 2018, 21:53

Bekijk originele reactie

8 reacties

Goedenavond Aggie46.

Om u en uw man hierbij te helpen gebruik ik het topic waarin ons aller franswon heeft geholpen.

U hebt waarschijnlijk te vaak de verkeerde pincode ingevoerd.
Na inloggen op deze pagina vindt u de pincode en de pukcode.

U voert de pukcode in zoals door franswon is aangegeven en daarna voert u een geheel nieuwe pincode in. Noteer deze en bewaar deze zorgvuldig


Druk op de beltoets en toets deze code in:
**05*pukcode*nieuwe pincode*herhaal nieuwe pincode#
Bij het invoeren van de pukcode stel je ook meteen een nieuwe pincode in. Dit moet een geheel nieuwe pincode zijn, dus niet een code die je eerder al hebt gebruikt.


Laat u weten of het gelukt is?

Fijne avond en zondag nog.
Friesian.
Badge
Goedenavond Friesian,
Ik begrijp wat er staat, echter bij de eerste handeling : druk op de beltoets en toets de code in....gaat het al niet verder. Op het schermpje verschijnt het woordje LEEG en kan ik niks intoetsen. Het is (uiteraard) een senioren toestel ,Emporia. Het kan dus zijn, dat de door u/Franswon beschreven handelingen op dit toestel niet werken.
Hartelijk dank voor uw reply.
Ik ga er maandag mee verder .Het zal waarschijnlijk een nieuwe simkaart worden.

🤔 Vriendelijke groet,
Agnes
Aanvulling: ik was er bijna....alles netjes ingevoerd en dan krijg ik de melding:Aanvullende dienst niet beschikbaar. Toch maar maandag ermee aan de gang.
Hallo Agnes - Aggie46.

Misschien vandaag, anders morgen reageert een moderator (medewerker Simyo) op uw topic. Die kan u ook verder helpen.

Fijne zondag nog.
Friesian.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Aggie,

Welkom op het Simyo Forum!

Jeetje, dat kan gebeuren! Wel vervelend natuurlijk, maar we komen er heus samen uit 🙂 Vraagt het toestel om een PUK-code? Dat is de code die altijd ingevoerd moet worden als de pincode meermaals foutief is ingevoerd. Je kunt de PUK-code vinden door in te loggen op Mijn Simyo en dan te klikken op 'Instellingen' en daarna op 'Simkaart'. Je PUK-code bevat acht cijfers.

Vraagt je toestel daar niet naar? Dan raad ik je aan om hiermee naar een telefoonwinkel te gaan. Daar kunnen ze je simkaart namelijk in een ander (willekeurig) toestel stoppen, waarna ze de PUK-code gebruiken om de simkaart te ontgrendelen. Jij kunt 'm daarna weer in het seniorentoestel stoppen, en daarna weer verder ermee.

Laat je ons weten hoe dit loopt?

@ Friesian, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Badge
Inmiddels kontakt gehad met de vriendelijke klantenservice en er wordt een nieuw simkaartje opgestuurd.



Goedemorgen Jihane,
Na een bijna slapeloze nacht ben ik erachter gekomen, dat het mijn fout was.
Er werd inderdaad gevraagd naar de pukcode.
Ik had de handleiding van het mobieltje gelezen en daarin werd vermeld, dat de pukcode eventueel achter op het simkaartje stond. Ja, daar stond een nummer en dat het ik 3 x ingevoerd. Fout dus.
Ik had op "Mijn Simyo"moeten kijken.
Dom dom dom. En jammer, want mijn man(81) wil graag zijn mobieltje kunnen gebruiken als hij onderweg is, voor geval van nood.
Moet ik nu een nieuw simkaartje aanvragen?
Of kan dit simkaartje nog geactiveerd worden?
Vriendelijke groet,
Agnes Peeters- Caarls/ partner van de heer J.H. Kroes
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Agnes,

Super om te horen dat het is gelukt via de klantenservice!

Als je verder nog vragen hebt, kun je natuurlijk altijd weer bij ons terecht. :D

Groetjes,
Sarah
Badge
2 dagen geleden verkeerde pukcode ingevoerd, en mijn man kon niet meer bellen.
2 dagen later: tadaaaaaa....alles weer in orde. Bedankt voor de snelle service😍
Groetjes,
Agnes
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Agnes,

Wat fijn om te horen dat alles weer werkt! :D

Een hele fijne dag nog verder!

Groetjes,

Kevin

Reageer