.

Beantwoord

Simkaart onbruikbaar. Wat nu?

  • 13 April 2017
  • 5 reacties
  • 330 Bekeken

Mijn toestel is net gerepareerd met een software update. Home knop ed werkte niet meer en ik kon niet meer gebeld worden. Viel onder garantie en ik ben nu alle apps opnieuw aan het installeren. Na invoeren pukcode en nieuwe pincode geeft toestel echter aan : "simkaart onbruikbaar neem contact op met je provider". Bij deze dus...
icon

Beste antwoord door Ray 13 April 2017, 21:25

Bekijk originele reactie

5 reacties

Maar waarom pukcode gebruikt? Pincode 3x onjuist ingetypt?

Wat betreft je simkaart, probeer hem eens in een ander toestel als dat lukt. En een andere sim in jouw telefoon.

Wat komt daar uit als resultaat?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Benvdw,

Welkom op het Forum!

Oh, balen dat jij je simkaart niet kunt gebruiken. Kan het zo zijn dat jij je pincode meerdere malen verkeerd hebt ingevoerd, waardoor je simkaart nu is geblokkeerd?

Het beste wat je kunt doen, is je simkaart in een andere telefoon plaatsen en een andere simkaart in jouw telefoon. Op deze manier kunnen wij achterhalen wat er precies misgaat.

Laat je ons weten wat hiervan de uitkomst is?

@ Ray, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma
Ha Asma/Ray,

Ik heb de simkaart in een ander toestel gebruikt en daar blijft hij geblokkeerd na invoeren van pin. Het lijkt er dus op dat de puk code te vaak is ingetoetst. (toestel is wellicht in handen gekomen van mijn zusje...)

Wat kan ik nu het beste doen?
Reputatie 7
Als je een geblokkeerde sim niet meer kunt deblokkeren met een pukcode dan is de sim écht geblokkeerd en niet meer bruikbaar.

In dat geval zul je via je Mijn Simyo een vervangende simkaart a EUR 5,00 moeten aanvragen. Deze kaart ontvang je dan binnen enkele werkdagen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Benvdw,

Wat jammer dat je simkaart het ook niet doet in een andere telefoon! Dat suggereert inderdaad dat de puk-code waarschijnlijk te vaak foutief is ingevoerd. Je mag de pukcode maximaal tien keer invullen, en daarna wordt de simkaart definitief geblokkeerd. Ik kan niet inzien of dat het geval is geweest, maar als ik het zo hoor, dan klinkt het als een goede mogelijkheid.

Gelukkig valt ook dit op te lossen! 🙂 Zoals Rico zegt, kun je gemakkelijk een vervangende simkaart aanvragen. Dit doe je door in te loggen op Mijn Simyo en dan te surfen naar Instellingen > Simkaart. Een nieuwe simkaart kost € 5,- en komt binnen een paar dagen aan. Ook is het een 3-in-1 simkaart, wat betekent dat alle formaten erin zitten (regulier, micro en nano). Je hoeft dus alleen het formaat eruit te klikken dat je nodig hebt.

Laat je me weten of je er zo uit komt?

@ RicoK, dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer