.

Beantwoord

Kan ik mijn simkaart gebruiken in de Verenigde Staten?

  • 23 July 2017
  • 2 reacties
  • 604 Bekeken

Badge
Werkt mijn simkaart ook in Amerika?
icon

Beste antwoord door Ray 23 July 2017, 12:26

Bekijk originele reactie

2 reacties

Simkaart wel maar je telefoon misschien niet. Je toestel moet de ondersteuning hebben voor de 1900mhz band.

Waar je ook op moet letten zijn de tarieven. Die zijn niet mals. De VS zit in Zone 2. Internet kost 5 euro per MB. Bellen en gebeld worden kost € 1,271(dus ook voicemail afluisteren). Bellen naar zone 3 en zone 4 is nog duurder. Een sms versturen is € 0,508
Hier lees je alles over de tarieven.

Tip: Schaf een lokaal kaartje aan voor bijvoorbeeld internet of gebruik Wifi.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Leonard,

Welkom op het Simyo Forum!

Ga je naar de VS toe? 🙂 Wat leuk! Je kunt je Simyo simkaart overal mee naartoe nemen. Ik zie dat je een Prepaid aansluiting hebt. Dat betekent dat je in het buitenland niet kunt internetten, maar wel kunt bellen en sms'en. Je hoeft hiervoor alleen je buitenlandoptie aan te zetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen. Ik zie dat die al aanstaat. Zoals Ray zegt is het ook verstandig om naar de tarieven te kijken.

Als je van plan bent veel te bellen en sms'en, raad ik je aan om een lokale simkaart te kopen daar. Als je alleen je simkaart actief wilt houden om bereikbaar te zijn in gevallen van nood, dan kun je er prima voor kiezen om je Simyo simkaart te blijven gebruiken.

Heb je hier nog vragen over?

@ Ray, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer