.

Beantwoord

Simkaart in ander toestel: doen of niet doen?

  • 8 June 2016
  • 2 reacties
  • 2363 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7
Regelmatig lees ik, niet alleen hier maar ook in andere fora, de suggestie om de simkaart even in een ander toestel te proberen.

Ik heb deze suggestie ook wel eens gehad (van een andere provider) maar ik heb zelf maar 1 toestel en weiger om dit te vragen aan een collega. Zodra je de sim in een ander toestel doet worden er allerlei instellingen in het toestel aangepast, en ik kan niet garanderen dat het toestel van die collega weer als normaal werkt als hij zijn eigen sim weer terugstopt.
Om dezelfde reden zou ik zo'n verzoek van een collega ook weigeren.

Ben ik nu paranoide? Of heb ik toch een beetje gelijk?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 8 June 2016, 21:59

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Niet geheel. Er zijn toestellen (bijvoorbeeld iPhones), die inderdaad flink reageren zodra een andere simkaart in het toestel wordt geplaatst. Een iPhone heractiveert na het plaatsen van een simkaart dan bijvoorbeeld Facetime door middel van een sms naar de UK.

De meeste toestellen zullen echter enkel de APN instellingen veranderen en veranderen deze weer gewoon automatisch terug zodra de oorspronkelijke simkaart weer terug geplaatst wordt.

Ergens heb je een klein beetje gelijk, maar het overgrote deel van de tijd gaat het gewoon goed.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi wimj12,

Ik snap heel goed wat je bedoelt. Daarnaast is het voor sommige mensen ook lastig om een ander toestel te vinden die bijvoorbeeld ook een nano-simkaart heeft. Echter is dit voor ons soms de beste manier om te kijken waar het probleem ligt. De zogenaamde kruistest is super handig in sommige gevallen!

Sommige instellingen veranderen wanneer je een andere simkaart in jouw toestel stopt, maar zodra je weer je eigen simkaart in je toestel stopt dan veranderen de instellingen gewoon weer terug. Je hoeft je dus niet echt zorgen te maken om het uitvoeren van een kruistest.

@Groentjuh bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar

Reageer