.

Beantwoord

Simkaart heeft geen bereik of is ongeldig, wat kan er aangedaan worden?

  • 12 October 2015
  • 12 reacties
  • 353 Bekeken

hallo,

ik heb in augustus een simkaart bij jullie gekocht met 15 euro beltegoed. dat was op en gaf de simkaart aan je bent gedeactiveerd door administratieve redenen. ik heb op dit moment opgewaardeerd doet mijn simkaart het dan weer? en eigenlijk heb ik al sinds augustus dat de telefoon soms (de laatste tijd vaker) geen netwerk heeft of zelfs gewoon de simkaart ongeldig verklaart. en ik ben dus voor niemand bereikbaar. kan er wat aan gedaan worden?

mvg,

eckie1998
icon

Beste antwoord door Naomi 13 October 2015, 12:28

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi eckie1998, welkom op het Simyo forum!

Als je beltegoed op is, dan is het niet meer mogelijk om te bellen. Zodra je hebt opgewaardeerd, kun je weer bellen met je telefoon 🙂 Ik zie dat je inmiddels weer kan bellen! Als je dit nog niet hebt gemerkt, kun je je telefoon eenmalig uit- en aandoen. Je simkaart kan zich dan opnieuw aanmelden op het netwerk met de nieuwe instellingen.

Ik begrijp dat je soms geen bereik hebt. Merk je dat dit op een specifieke plek voorkomt of zijn het meerdere plekken? Al het een bepaalde plek is, geef je dan de volledige postcode door?
Wat je kan proberen is je telefoon eens uit en aan te doen. Ook handmatig het KPN netwerk selecteren in je telefoon helpt vaak. Van welk type telefoon maak je daarnaast gebruik en wat is de specifieke melding die verschijnt?

Daarnaast heb ik een reset uitgevoerd. Hiervoor hoor je ook je telefoon uit en aan te schakelen 🙂 Mochten de stappen niet helpen, kun je je simkaart dan testen in een andere telefoon?
Ik kan bellen op sommige momenten en als ik geen bereik heb dan start ik mijn samsung s4 opnieuw op en dan geeft de telefoon een melding van ongeldige simkaart. En handmatig het netwerk kpn selecteren heb ik gedaan. En mijn postcode is 3931WR.

Maar hij werk inderdaad weer dus.

Thanks a lot;)
En ik heb tevroef gejuicht. Net geprobeert te bellen naar huis telefoon niet aangemeld bij netwerk. Dus ik heb mijn telefoon opnieuw opgestart en ik krijg een melding: ongeldige simkaart
Reputatie 6
Badge +10
Hoi eckie1998,

Balen dat de reset niets heeft uitgehaald. De melding ongeldige simkaart betekend eigenlijk dat er een soort netwerkblokkade op de telefoon staat. Dit kan dus komen doordat je telefoon eigenlijk niet simlock vrij is of simlock vrij is gemaakt.

Waar heb je de telefoon vandaan?

Groetjes, Tiury
ik heb mijn telefoon van BCC maar heb die simlock vrij gekocht! en t gekke is als ik de simkaart in een andere telefoon stop (waarbij je de grootste vorm moet gebruiken) doet de simkaart het wel.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi eckie1998,

Goed dat je je simkaart hebt getest in een andere telefoon. Doordat je in een andere telefoon geen melding ziet en de simkaart gewoon werkt, lijkt het te liggen aan je telefoon. Je kunt ook nog een andere simkaart testen in je eigen telefoon om te zien of dezelfde melding verschijnt. Ik raad je daarnaast aan om je telefoon na te laten kijken.

Hou je ons op de hoogte?
Hoi,

Ik heb net een anders simkaartke in mijn telefoon gestopt om het te testen maar daar heb ik het probleem niet mee. Het is alleen met het simyo simkaartje
Reputatie 6
Badge +10
Hoi eckie1998,

Van welke provider is die simkaart die je in de telefoon hebt getest?

Groetjes, Tiury
Vodafone
Reputatie 6
Badge +10
Hoi eckie1998

Is het misschien mogelijk dat je er een ander kaartje van bijvoorbeeld KPN in probeert 🙂?

Groetjes, Tiury
Nee niemand gebruikt hier kpn. Maar ik las in een andere forum dat het ook kan zijn dat het kaartje te klein is want ik heb een micro sim. Want 3 dagen geleden had ik ineens weer bereik dan nu van ochtend valt mijn telefoon uit opdat de batterij leeg is en de melding is er weer.

Mvg,
Reputatie 6
Badge +10
Hoi eckie1998,

Ondanks dat de simkaart goed werkte in een andere telefoon, heb ik meteen een nieuwe simkaart op de bus gedaan. Heb je 'm misschien zelf een keer kleiner gemaakt en gebruik je nu het omhulseltje? Dan kan het zijn dat je simkaart geen verbinding meer maakt.

Je ontvangt de simkaart met 2-3 dagen :)

Groetjes, Tiury

Reageer