.

Beantwoord

Simkaart geeft geen toestemming tot netwerk. Wat kan er aan de hand zijn?

  • 9 April 2017
  • 6 reacties
  • 445 Bekeken

Dag

Mijn zoontje heeft toestel gekregen van zijn oom met wifi en dergelijke. Maar alleen noodoproepen zijn mogelijk. Geeft melding; deze simkaart geeft geen toegang tot dit netwerk.

Wat te doen. Nr op kaart xxxxxxxx en telefoon is een lg. Tekefoonnummer is xxxxxxxx.

Zit zeker weten geen simlock op want werkt in andere toestellen ook niet.

Wat kan er aan de hand zijn.

Groeten
Rene van der zee
icon

Beste antwoord door Samantha 10 April 2017, 14:41

Bekijk originele reactie

6 reacties

Het is prepaid overigens
Reputatie 7
Badge +9
"Zit zeker weten geen simlock op want werkt in andere toestellen ook niet."
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar een simlock zit niet op een simkaart maar kan op een toestel zitten. Ik heb toch de indruk dat er een simlock op de telefoon zit, en die zal er eerst afgehaald moeten worden voordat de Simyo prepaid sim gaat werken.
Ik bedoel dat de kaart in drie toestellen nu heeft gezeten en op alle toestellen niet werkt. Vandaar dat ik zeker weet dat het niet om een sim lock gaat
Reputatie 7
Badge +9
Aangenomen dat geen van die drie toestellen een simlock heeft moet de oorzaak van het probleem ergens anders gezocht worden. Staat er een positief saldo op de prepaid simkaart?
Ik zou de volgende keer niet zo omgaan met de privé gegevens zoals telefoonnummers.

Een moderator zal dat aanpassen, kan zelf niet meer worden gedaan.
Badge +7
Hoi Mudmaster,

Welkom op het Simyo forum! :)

Wat vervelend dat je deze melding krijgt! Ik heb het even voor je gecontroleerd, en het blijkt dat dit nummer niet meer bij ons actief is. Een Prepaid simkaart moet eens in de 6 maanden worden gebruikt om hem actief te houden. Als dit niet gebeurt, wordt de simkaart geblokkeerd en het nummer opgeheven.

Ik heb trouwens het simkaartnummer en het 06-nummer uit je bericht verwijderd. Dit is een openbaar forum, het is daarom verstandig om hier belangrijke privégegevens niet op te plaatsen. Wie weet zijn er mensen die hier misbruik van maken.

Ik zie dat je inmiddels twee nieuwe Prepaid simkaarten hebt besteld. Laat je het weten als we je nog ergens bij kunnen helpen?

Groetjes,
Samantha

@Scotsman en Ray, heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂

Reageer