.

Beantwoord

Simkaart geblokkeerd na gebruik verkeerde PUK-code, wat nu?

  • 8 September 2016
  • 3 reacties
  • 1749 Bekeken

Een aantal dagen terug wilde ik inloggen op mijn telefoon. Na drie keer een onjuiste pin in te hebben gevoerd, was ik mijn PUK-code nodig. Puk-code opgezocht en geprobeerd in te loggen. Na rustig nadenken wist ik mijn pin weer, maar inloggen ging niet. Daarom verschillende pin combinaties geprobeerd; ging ervan uit dat ik mij toch vergist had in de pin. Na een aantal pogingen werd mijn sim-kaart geblokkeerd.

Hoogstwaarschijnlijk heb ik de verkeerde PUK-code gebruikt.
Voor de PUK-code heb ik namelijk niet gekeken op mijn Simyo, maar bij de spullen van mijn telefoon die ik heb bewaard. Maar ik heb er niet bij stil gestaan dat ik bij de overstap van KPN prepaid naar een Simyo abonnement met nummerbehoud, een nieuwe Sim-kaart heb gekregen...

Op mijn Simyo staan de juiste PUK-code en pin zag ik. Is het mogelijk om mijn SIM-kaart te deblokkeren?

Met groetjes Jenneke62
icon

Beste antwoord door Caspar 9 September 2016, 13:05

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Jenneke,

Ja dat is mogelijk nou he. Ik dat zelf nietg nooit gehad maar of je kan het via mijn Simyo doen of je kan het bij je telefoon die Sim kaart geblokkeerd is dien.
Daar moet je dan de Puk code in vullen en dan kan je een nieuwe pincode kiezen.
Voor zover ik me herinner is dat via mij. Simyo instellingen simkaart en dan pincode wijzigen.

Groet Paul.

P.S. ik heb dit getypt op mijn telefoon dus er kunnen wwat foutjes in zitten.
@PaulH en Jenneke62
De originele pin en puk staan op mijn simyo.
Op je toestel kun je dus een nieuwe pin aanmaken na de pukcode ...bij instellingen, beveiliging.
Schrijf de pincode op die je maakte en bewaar die goed.

Op mijn simyo kun je niet de pincode wijzigen je kunt enkel de pin en puk zien die door Simyo is geleverd.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Jenneke62,

Welkom op het forum.

Wat vervelend dat je niet in je simkaart kon komen vanwege de verkeerde pin en puk codes. Wanneer je te vaak de verkeerde puk-code hebt ingevoerd dan kan je je simkaart net zo goed weggooien, die doet het dan helaas niet meer. Je zult dan een vervangende simkaart moeten bestellen. Ik zag dat je vandaag al contact hebt gehad met onze klantenservice. Ik zag ook dat er door mijn collega al een vervangende simkaart op was gestuurd naar je. Hopelijk heb je 'm snel binnen! Voor de volgende keer weet je dus waar je je pin en puk codes kunt terugvinden ;)

@PaulH en Friesian bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Caspar

Reageer