.

Beantwoord

Simkaart activeren lukt niet. Wat kan ik nu doen?

  • 13 October 2015
  • 6 reacties
  • 223 Bekeken

Hallo

Ik heb net mijn nieuwe (nano) simkaart van jullie gekregen (nr 71664604). Deze heb ik geactiveerd in mijn instellingen menu.
Kreeg de melding dat mijn telefoon misschien om een pincode gaat vragen.
Dat doet hij inderdaad maar bij mijn instellingen staat nog steeds het oude simkaart nummer (61020929) en de pincode klopt niet.
En nu?
icon

Beste antwoord door Angela 14 October 2015, 10:08

Bekijk originele reactie

6 reacties

Opgelost.
Paar minuten is dus een kwartiertje 😛
Ik heb ook een nwe nanokaart. Zou via instellingen - simkaart - activeer simkaart de kaart moeten activeren. echter zie ik totaal geen keuze voor deze optie. Slechts alleen nummerbehoud. Wat nu ? Ik heb ook mijn browser cache gewist en via internet explorer en google chrome geprobeerd. pfff het lukt niet. Heeft iemand een tip ??
Nu lees ik verder op forum dat je niet hoeft te activeren als je al prepaider bent ? Wanneer is de kaart dan geactiveerd ? Krijg je daar bericht van ?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sicinc & Foontje,

Welkom op het Simyo Forum.

@Sicinc, goed om te lezen dat het in jouw geval toch gelukt is. Soms kan het net even iets langer duren dan verwacht, maar dan heb je ook wat 😉 Fijn dat je hebt doorgegeven dat het nu opgelost is. Laat je het weten als je nog vragen voor mij hebt?

@Foontje, wat gek dat jij de optie om jouw simkaart te kunnen activeren niet ziet staan. Dat is natuurlijk niet handig. Ik zie de nieuwe simkaart wel klaarstaan in ons systeem. Om deze reden heb ik een bericht gestuurd naar onze IT afdeling. Hierin heb ik een verzoek geplaatst om de simkaart op afstand te activeren. Zodra ik hier mee over weet, stuur ik je een bericht.

Je geeft aan in je bericht dat het bij Prepaid niet nodig is om een simkaart te activeren. Dit klopt. Jij maakt echter gebruik van een Sim Only Abonnoment 🙂 De optie 'activeer simkaart' hoort dus gewoon te werken in jouw geval. Ik houd je op de hoogte!

Groetjes,
Angela
Dankje Angela voor je tussenbericht. Inmiddels heb ik op mijn telefoon al 2 x geprobeerd mijn pincode in te toetsen.. Ben benieuwd of het na het activeren van mijn simkaart in een keer lukt de huidige pin te gebruiken. Hoor graag van je wanneer ik dan eindelijk mijn nwe foon kan gebruiken.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Foontje,

Allereerst excuses dat Angela je niet op de hoogte heeft gehouden. Is er denk ik bij in geschoten 😉.

Gelukkig heb je wel een e-mail van ons ontvangen dat je simkaart is geactiveerd. Kun je ons bevestigen dat alles weer naar behoren werkt?

Groetjes, Tiury

Reageer