.

Beantwoord

Simkaart -activatie niet mogelijk, kan iemand mij helpen?


Ik heb van de week een vervangende simkaart aangevraagd ivm aanschaf andere telefoon.
Nu kan ik helaas via Mijn Simyo de kaart niet activeren.
Zojuist gebeld met de klantenservice en ik krijg helaas geen duidelijk antwoord wat er precies aan de hand is.
Mij is verteld dat er een storing is en dat het misschien vandaag en anders maandag opgelost wordt?
Ik heb mijn telefoonnummer en nieuwe kaartnummer doorgegeven, maar moet nu maar afwachten wat er verder gaat gebeuren.

Is er iemand hier op het forum die mij wel duidelijkheid kan verschaffen omtrent de simkaart-activatie?
Ik wil graag gebruik maken van mij nieuwe telefoon!

Groet,

Mariska
icon

Beste antwoord door Ruud 1 June 2015, 16:55

Bekijk originele reactie

11 reacties

Als de klantenservice zegt dat er een storing is, dan verwacht ik niet dat je op het forum een ander antwoord krijgt.
Ik lees overigens nu op andere delen op het forum dat het een bekend probleem is, en dat het probleem dus al langer bestaat.
Jammer dat er zoveel onduidelijkheid is!
Badge +8
Hoi Marisord,

Het klopt inderdaad dat een aantal klanten hun simkaart vandaag niet kon activeren. Soms is het moeilijk om daar heel duidelijk over te zijn, omdat jullie dat als klant vaak eerder merken. Wij krijgen de vraag dan een aantal keer en gaan dan meteen uitzoeken wat er aan de hand kan zijn.
Natuurlijk krijg je als klant het liefst meteen een duidelijke boodschap; dit is er aan de hand en dit is de oplossing. Maar als we die nog niet hebben, kunnen we dat antwoord niet geven.
Inmiddels is waar jij mee te maken had gelukkig opgelost. De mogelijkheid om je simkaart te activeren is weer zichtbaar.
Wij zijn ook heel blij dat dat vandaag nog is gelukt, en niet maandag pas. Maar stel dat ze tegen je hadden gezegd: "vandaag is het opgelost" en het was ons niet gelukt? Dat zou dan een extra teleurstelling geweest zijn. We doen liever geen loze beloftes.
Verder proberen we over moeilijkheden zo open mogelijk te zijn. Op het Officieel nieuws , acties en verstoringen forum houden we iedereen zoveel mogelijk op de hoogte.
Sorry voor de verwarring dit keer.

Wat het belangrijkste is, kun je ons laten weten of je de optie om te activeren nu ook weer ziet?

Groetjes,
Charlene
Beste Charlene,

Hartelijk dank voor je antwoord.
Helaas is het probleem niet opgelost.
Onderstaande mail heb ik naar de klantenservice gestuurd, maar gezien het weekend ga ik ervan uit dat het voorlopig niet opgelost gaat worden. :(

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb gisteren vrijdag 29 mei Simyo klantenservice gebeld met de vraag waarom ik mijn nieuwe simkaart niet via de website kon activeren.
Mij werd verteld dat dit een bestaand probleem is, en dat het probleem misschien vandaag (vrijdag) en anders maandag opgelost werd.
Ik heb een nieuwe telefoon aangeschaft en wil hier graag gebruik van maken, vandaar ook dat ik verzocht heb aan de betreffende medewerker om mijn simkaart z.s.m te laten activeren.
Via het forum van Simyo lees ik dat mensen meteen dezelfde middag geholpen worden terwijl ik aan de telefoon een nogal vaag bericht krijg.
Om 17.00 (vrijdag) nog maar weer eens gebeld. De medewerker vertelt mij nog een keer de vraag naar de technische dienst te sturen, zodat wellicht ik nog voor 17.30 uur mijn nieuwe telefoon kan gebruiken.
Ik krijg om 17.22 uur en om 17.42 uur 2 x dezelfde standaard-emails met een pincode en een pukcode. Ik kan al zien dat dit mijn oude pincode en pukcode zijn, dus dat stelt mij al niet gerust.
Op naar de website dan maar. Ik kan nog steeds niet mijn simkaart activeren, maar zie inmiddels wel dat mijn simkaart op N/A staat.
En helaas maar waar, gisteravond is mijn huidige simkaart afgesloten. Mijn vervangende simkaart is NIET geactiveerd, en mij is een oude pincode en pukcode gestuurd, waardoor ik nu nog maar 1 mogelijkheid op mijn telefoon over heb om de juiste pincode in te voeren anders wordt die ook geblokkeerd.
Simyo is het hele weekend dicht.
Dit betekent dus dat ik het hele weekend niet bereikbaar ben!

Op de website en forum wordt vermeld dat het probleem is opgelost.
Dat is NIET het geval.

Ik kan niet anders zeggen teleurgesteld te zijn, en hoe een klein probleem nu een veel groter probleem is geworden.
Wis even de cookies en geschiedenis van je browser en log daarna opnieuw in. Het kan wel eens voorkomen dat een browser in een oud cookie blijft hangen waardoor je foute info ziet.
Hoi Raytje, dank je wel.
Ik heb alle cookies en geschiedenis verwijderd en ingelogd op 2 verschillende browsers, maar ik zie nog steeds geen optie om mijn simkaart te activeren.
Ik snap dat er technische problemen voor kunnen komen, en hiervoor heb ik ook best begrip. Wat het meest frustrerende is, is dat ik Simyo met geen mogelijkheid kan bereiken, Waar andere providers gewoon in het weekend bereikbaar zijn, loopt Simyo hier flink op achter.
Met dus als gevolg dat ik nu helemaal niet bereikbaar ben. 😞
Hoe wel ze inderdaad het weekend gesloten zijn wil er wel eens een moderator aanwezig zijn en reageren. Op twitter (als je daar een account heb), wil dat ook wel eens lukken. Het is echter en helaas geen garantie.
Reputatie 4
Badge +8
Beste Marisord,

Heel vervelend, dat je door deze storing (nog) geen gebruik kunt maken van je simkaart.
Toch blijkt deze storing inmiddels te zijn verholpen (volgens twee moderators), en zou je dus jouw simkaart gewoon moeten kunnen activeren.
Als eerst heel slim, om de aanwijzingen van forumgenoot "Raytje" op te volgen, dan weet je in elk geval dat je browsers weer schoon zijn, en er geen cookies blijven hangen.
Ook je computer na deze schoonmaak een keer opnieuw opstarten, wil hierbij wel eens helpen.

Log daarna opnieuw weer in op "Mijn Simyo", dan zou je bovenaan (op het hoofdscherm) een "Blauwe Balk" moeten zien staan, met daarin de tekst: activeer hier je simkaart.
Zie je deze blauwe balk niet staan, ga dan naar "Mijn instellingen & Simkaart".
Dan zie je alle opties omtrent jouw simkaart, bij de mogelijkheden zou dan ook de optie "activeer simkaart" moeten staan, waar je dan op klikt.

Heb je deze twee mogelijkheden nog steeds niet binnen "Mijn Simyo" staan, dan ben ik bang dat je tot maandag zou moeten wachten voor een oplossing.

Ondanks alles, toch een fijn weekend!
Hoop dat je gauw kunt bellen!
Hoi Mich,

Ik heb inmiddels een mailtje van jullie gehad met dezelfde reactie.
Helaas is het probleem niet bij mij opgelost. Ik kan mijn simkaart nog altijd niet activeren via Mijn Simyo.
Ik heb screenshots gemaakt en deze verstuurd.
Het wordt dus inderdaad wachten tot maandag. 😞
Hoi Mich,

Ik heb inmiddels een mailtje van jullie gehad met dezelfde reactie.

Hi Marisord.

Even voor de duidelijkheid. MichD, jij, Raytje, ik......wij horen niet tot het simyo team. Wij zijn net als jij klant.
Het wordt opgelost, no worries.:)
Alleen een moderator heeft speciale gaves:P. Alleen proberen ze die in hun bescheidenheid te verbergen, maar meestal lukt dat niet.:P:D:D:D
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Marisord,

Wat een vervelende situatie.

Ik ben direct even je aansluiting ingedoken. Nu zie ik dat de technische heren vanmorgen je hele aansluiting binnenste buiten hebben gekeerd.
Ze hebben de oplossing gevonden:D

Ik zie dat je ook al gebruik hebt kunnen maken van de simkaart. Werkt alles naar verwachting?

@Allen, dank voor de hulp!

Reageer