.

Beantwoord

sim kaart werkt niet in mijn Samsung Galaxy s4. Hoe komt dat?

  • 3 December 2015
  • 2 reacties
  • 579 Bekeken

Mijn sim kaart wordt niet herkend in een samsung galaxy s4. De sim kaart doet het wel in mijn oude mobiel, maar dus niet in mijn nieuwe. Mijn nieuwe mobiel is wel tweedehands. Heeft iemand een oplossing?
icon

Beste antwoord door MichD 3 December 2015, 18:53

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Arie42,

Welkom op het forum van Simyo!

Het probleem waar je waarschijnlijk tegen aan loopt, is dat jouw tweedehands Galaxy S4 een "simlock" heeft.
Een "simlock" zorgt ervoor, dat er alleen een werkende simkaart in kan van de provider waar hij gekocht is, bijvoorbeeld KPN, Vodafone of T-Mobile.

Om te zorgen dat hij gaat werken mijn je Simyo simkaart, heb je een "sim-unlock code" nodig, waarmee je die "simlock" kunt opheffen.
Deze code kun je opvragen bij de provider alwaar hij in het verleden is gekocht, waarmee ik wil aangeven dat je even contact dient op te nemen, met de persoon waar je deze Samsung hebt gekocht.
Om na te vragen bij welke provider jouw Samsung Galaxy S4 is gekocht.

Weet je bij welke provider hij in het verleden is gekocht, bel dan de klantenservice van deze provider en vraag om de unlock-code, die ze je dan via de email of brief zullen toesturen.
In deze email of brief staat dan een stappenplan, om de simlock te kunnen verwijderen.

Dus zolang er een simlock op je Samsung zit, kun je geen gebruik maken van je Simyo simkaart (behalve in een toestel die simlock vrij is uiteraard).
Mijn advies is, neem even contact op met de verkoper, om na te gaan bij welke provider jouw Samsung is gekocht.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Arie42,

Het zou inderdaad, zoals MichD al helemaal goed uitlegd, kunnen liggen aan het feit dat je telefoon een Simlock heeft. Je kunt dit testen door de Simyo simkaart even in een andere telefoon te proberen en een andere simkaart in jouw telefoon.

Geeft de verkoper aan dat er géén simlock zit op jouw Samsung Galaxy S4, dan wil het ook wel eens zijn dat je telefoon niet om kan gaan met de chip van de 3-in-1 simkaart. Mocht dit het geval zijn, dan heb ik hier nog een 'normale' simkaart voor je.

Laat je ons weten wat de test uitwijst?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het antwoord MichD!

Reageer