.

Beantwoord

Pukcode geblokkeerd, hoe bestel ik een nieuwe simkaart?

  • 22 February 2020
  • 2 reacties
  • 221 Bekeken

Hallo mijn simkaart is geblokkeerd. Helaas heb ik te vaak mijn pincode en pukcode ingetoetst dat mijn kaart nu volledig geblokkeerd is. Kan ik zsm een nieuwe krijgen? Groetjes Annie 

 

icon

Beste antwoord door Ray 22 February 2020, 19:54

Bekijk originele reactie

2 reacties

Beste @Annie.Bos.Hamacher 

Hierbij lees je wat je kunt doen bij het te vaak onjuist intoetsen van beide codes.

Je zult een nieuwe simkaart moeten bestellen, dit kan je doen via je MijnSimyo. Kosten zijn 5 euro. Deze worden verrekend met je beltegoed (prepaid) of op je factuur.

 

Waar staat mijn pukcode?

Je Simyo simkaart is standaard beveiligd met een pincode. Alleen wanneer je je telefoon aanzet, vraagt je toestel om de pincode. Heb je deze drie keer verkeerd ingevuld? Dan vraagt je telefoon om de pukcode.

Pukcode inzien
De pin- en pukcode van je simkaart vind je op Mijn Simyo onder het kopje Instellingen - Simkaart. Het is niet mogelijk je pukcode te wijzigen. Deze is uniek en wordt eenmalig verstrekt. Je kunt wel je pincode wijzigen.

Pukcode invoeren
Vraagt je telefoon om een pukcode? Toets deze in en stel meteen een nieuwe pincode in. Dit doe je zo:

  1. Pukcode op Mijn Simyo
    Je pukcode vind je op Mijn Simyo onder Instellingen – Simkaart.
  2. Pukcode intoetsen
    Vul de acht cijferige pukcode in. Heb je een Samsung toestel? Dan kan het zijn dat je telefoon de pukcode niet accepteert. Lees dit artikel voor meer informatie.
  3. Nieuwe pincode intoetsen
    Nadat je de pukcode hebt ingevoerd, vraagt je telefoon om een nieuwe pincode. Je mag er zelf één verzinnen, maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor de pincode op Mijn Simyo. Bevestig daarna de nieuwe pincode door deze nog een keer in te vullen.

Goed om te weten: je hebt in totaal 10 pogingen om je pukcode in te toetsen. Daarna blokkeert je simkaart automatisch. In dat geval heb je een vervangende simkaart nodig. Deze bestel op Mijn Simyo onder Instellingen – Simkaart.

 

Reputatie 4
Badge +4

Hey Annie.Bos.Hamacher,

 

Welkom op het Simyo forum!

Oei, dat kan natuurlijk gebeuren! Ik heb niks toe te voegen aan het uitgebreide antwoord van Ray. Je kan een nieuwe simkaart bestellen via Mijn Simyo of via ons van de klantenservice. Wil je het zelf doen? Dan kan je dit doet doen op Mijn Simyo via Overzicht > Instellingen > Simkaart > Vervangende simkaart bestellen.

Wil je dat wij dat doen? Dan wil ik je graag vragen om je adres te controleren op Mijn Simyo. Als dit nog klopt dan bestel ik je simkaart voor je.

 

Groetjes,

Ouael

Reageer