.

Beantwoord

Problemen met simkaart bij seniorenmobiel FYSIC FM-7500, wat nu?

  • 18 August 2019
  • 4 reacties
  • 4353 Bekeken

De simkaart lijkt niet te werken met de seniorentelefoon van het merk: FYSIC FM-7500. Het lijkt erop dat het netwerk wordt gedetecteerd, maar dat de simkaart zich er niet op kan kan aanmelden.

Wat geprobeerd is om het probleem te testen / in kaart te brengen:
  • Het toestel FYSIC FM-7500 is gereset naar fabrieksinstellingen.
  • De Simyo simkaart is in een andere mobiel geplaatst met een nieuwer en meer standaard besturingssysteem (Android), hierbij werkt alles naar behoren.
  • Het toestel FYSIC FM-7500 is met twee andere simkaarten getest, zowel Telford als Tele2, beiden werken naar behoren.
Dit maakt het lastig om het probleem vast te stellen. Het enige wat mij opviel was dat de contactpunten van de Simyo simkaart zijn anders dan de contactpunten van de Telford en Tele2 simkaart.

Waar ik benieuwd naar ben is:
  • Lopen er meer mensen tegen problemen aan met het toestel FYSIC FM-7500 of niet smartphones?
De gewenste oplossing voor mij is dat het mogelijk is om te bellen en sms'en met de simkaart van Simyo in het FYSIC FM-7500 toestel.

Alle hulp is welkom en mocht ik het probleem nog verder kunnen verduidelijken dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,
Morellen
icon

Beste antwoord door Groentjuh 19 August 2019, 08:47

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Kan je misschien vertellen wat je precies gebeurd nadat je de simkaart in het toestel hebt gedaan en het toestel hebt aangezet?
  • Het toestel gaat aan
  • Ziet het toestel de simkaart?
  • Vraagt het toestel om de pincode? (Zet deze eventueel even via een ander toestel even aan)
  • Kun je de pincode invoeren?
  • Gaat je controleren van de pincode goed?
  • En dan?
Reputatie 5
Badge +4
Goedemiddag Morellen,

Welkom op het Simyo forum!

Vreemd dat je toestel wel gewoon werkt met andere simkaarten maar niet in combinatie met onze simkaart. Aangezien de simkaart wel werkt in andere toestellen zal hier niets mee aan de hand zijn. Wat natuurlijk wel zou kunnen is dat de simkaart net geen contact maakt. In dat geval zou je dus de melding krijgen dat er geen simkaart geplaatst is.

Zou je de toegestuurde vragen van Groentjuh even willen beantwoorden? Dan kijken we daarna even verder! 😊

Groetjes,

Kevin
Initieel gebeurde het volgende:
  • Het toestel ging aan
  • Het toestel ziet de simkaart
  • Er werd alleen om de pincode van de telefoon gevraagd, niet van de simkaart.
  • Waardoor alleen noodoproepen mogelijk waren.
Vandaag nogmaals 2 maal geprobeerd om de fout te reproduceren waarbij de eerste 2 keer de simkaart niet helemaal goed zat waardoor die niet werd gedetecteerd. De derde keer dat ik het probeerde had die direct verbinding en kon die aanmelden op het netwerk. Alles lijkt nu dus te werken, waarschijnlijk dat die dan toch niet goed contact maakte.

Het lijkt nu te zijn verholpen dus in ieder geval bedankt voor jullie hulp.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Morellen,

Wat fijn dat alles nu werkt! Het lijkt er dan inderdaad op dat het soms niet helemaal goed gaat met het contact tussen toestel en simkaart. Vaak komt dit doordat het simkaart-slot van je toestel een beetje lam geworden is. Vaak is dit ook op te lossen door een plakbandje op de achterkant van de simkaart te plakken. Hierdoor is deze net iets dikker waardoor het contact gewoon goed gaat. Voor nu zou ik het gewoon laten zoals het is aangezien alles nu werkt. Maar het kan een oplossing zijn voor wanneer dit ooit nog eens voorkomt! 😊

Groetjes,

Kevin

Reageer