.

Beantwoord

Pincode van simkaart uitzetten. Hoe gaat dat in zijn werk?


Als de pincode uitgezet is hoort die dan op .0000. te staan?
icon

Beste antwoord door Ray 30 June 2019, 16:12

Bekijk originele reactie

18 reacties

Nee dan is het niet nodig een pincode in te toetsen. Als je na het uitzetten nog steeds een code moet invoeren is dat hoogstwaarschijnlijk je schermbeveiliging.
Oke, de simkaart gaat gebruikt worden in een GPS tracker en las ook ergens dat mijn simyokaart echt voor telefoon bedoelt is.M.a.w. zou het kunnen dat dit niet gaat lukken?
Het kan zijn dat hij inderdaad niet werkt. Simyo hoeft je dan in principe geen ondersteuning te geven omdat de voorwaarden inderdaad zeggen dat de simkaarten enkel voor telefoons bedoelt zijn.

Ik zou het gewoon proberen. Werkt het dan werkt het.
Ja dat wordt idd proberen en anders een andere somkaart.
Effe geduld Gps trackerk komt eind volgende weet pas.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jopoj,

Welkom op het Simyo Forum!

Goed dat je dit even navraagt! In principe zijn de simkaart primair bedoeld voor mobiele telefoons. Ze werken vaak wel gewoon in andere apparaten, maar als er dan iets mis gaat qua werking, dan kunnen we daar niet altijd bij helpen. Dat komt omdat het dan ook aan het apparaat kan liggen, en we er vooral voor moeten zorgen dat de simkaarten werken in telefoons.

Als je je simkaart in een GPS apparaat wil stoppen, dan is het de bedoeling dat je 'm eerst in een mobiele telefoon stopt en via die weg de pincode verwijdert. Hoe je dat doet hangt af van welke telefoon je gebruikt hiervoor. Zodra de pincode eraf is, kun je hem in een GPS apparaat stoppen.

Laat je ons weten of het zo lukt?

@ Ray, dankjewel voor je hulp! 🙂 Klasse!

Groetjes,
Jihane
Jihane, de pincode is verwijdert en het wachten is op de GPS.
Zal laten weten of het werkt.

Groet Joop.
Reputatie 7
Badge +10
Super! 😃 Ik wacht het af!

Groetjes,
Jihane
Gps Tracker is binnen, al van alles geprobeerd maar tot nu toe geen resultaat.

Moet contact leggen via SMS en dan moet de Gps antwoorden maar dat doet die niet.
Via de App wordt steeds aangegeven apparaat off line.

Er zitten 2 lichtjes in de Gps, een gele en een blauwe.
Deze moeten knipperen bij GPRS signaal.
de blauwe knippert, de gele geeft constant licht.

Joop.
O ja, volgens de beschrijving ondersteund de Gps een Gsm netwerk met G2.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Joop,

Wat jammer dat de GPS het niet doet! Zoals Jihane al aangaf kunnen we helaas niet echt helpen als het apparaat zelf kuren heeft. De simkaarten zijn gemaakt voor telefoons. De simkaart werkt dus wel goed in een toestel? Gaat het om het nummer wat je gebruikt voor je forumaccount? Ik hoor het graag!

Groetjes,

Niels
Niels,

Dit is de 2 de Gps, de eerste terug gestuurd omdat ik dacht dat die kuren had maar deze werkt dus ook niet. Geloof niet dat het aan de apparaten ligt.
Ik moet het zoeken in de instellingen waar ik ook geen held in ben of in de simkaart.

En ja het gaat om het nummer wat gebruikt wordt om in te loggen.

Groet Joop
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Jopoj,

Ik heb je aansluiting even bekeken maar ik zie geen problemen. Zoals Niels ook al vroeg, werkt je simkaart wel als je deze in een telefoon zit? Als dat het geval is dan kunnen wij verder niets meer doen.

Groetjes,

Kevin
Hallo Kevin,

Ja je kunt gewoon ermee bellen dus de simkaart is gewoon ok.
Ga nog eens zoeken in de instellingen van de Gps.

Groet Joop.
Gps blijft na div pogingen off line.

Nog wat aanvullende Duitse info.
Gps ondersteund alleen Gsm netwerk simkaart 2G. ( Dat doet de Simy simkaart toch ook)?
Er wordt aangeraden een Duitse simkaart te gebruiken nl, E-plus, O2 of Vodafone.

Dat mag toch niks uitmaken, een NL of D. simkaart?
Reputatie 7
Badge +6
Eerder iets dergelijks gelezen dat met een andere simkaart lees provider het beoogde resultaat wel werd bereikt, Misschien de moeite waard om een goedkoop kaartje te scoren of van iemand tijdelijk een simkaart te lenen.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Jopoj,

Wat balen dat het nog steeds niet werkt! Aangezien de simkaart in de telefoon wel gewoon werkt, zal hier niets mis mee zijn. Onze simkaarten ondersteunen inderdaad nog gewoon 2G, dit is het probleem dus ook niet. Als de Duitse info aangeeft dat er een Duitse simkaart in moet dan is dat zeker het proberen waard. Ik ben geen kenner van GPS trackers maar het lijkt op een soort simlock die ook nog steeds op sommige toestellen zit. Zo'n telefoon werkt dan alleen met een simkaart van een specifieke provider.

Hopelijk werkt het op die manier wel!

Groetjes,

Kevin
Bedankt Kevin,
.
ik ga een Duitse simkaart proberen.
Het resultaat laat ik weer weten.

Groet Joop.
Reputatie 5
Badge +4
Helemaal goed Joop!

Reageer