.

Beantwoord

Het nummer dat op mijn simkaart staat, is niet mijn telefoonnummer. Klopt dat?

  • 21 March 2017
  • 14 reacties
  • 2400 Bekeken

zowel in de instellingen, als op m'n simkaart, zie ik een verkeerd en vreemd 06 nr. Mijn eigen tel.nr. werkt normaal, het tel.nr.dat op m'n simkaart is aangegeven is geen bestaand tel.nr.
mijn vraag is: kan ik dit aanpassen of moet ik het maar gewoon zo laten?
bedankt alvast voor de reactie
icon

Beste antwoord door Samantha 22 March 2017, 15:47

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Volgens mij was het nummer op je simkaart je tijdelijke nummer destijds en is dit nummer omgezet door je oude nummer (nummerbehoud).
Badge +7
Hoi recordmania,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat vervelend dat er verwarring is ontstaan over je telefoonnummer het nummer dat op je simkaart staat! Ik wil graag het een en ander verduidelijken over de nummers die je ziet.

Het nummer dat je op je simkaart ziet, is je simkaartnummer. Als je inlogt op Mijn Simyo, en gaat naar Instellingen > Simkaart, zie je daar helemaal bovenaan hetzelfde nummer staan. Hier wordt je simkaartnummer ook weergegeven. Komt dit overeen met het nummer dat op je simkaart staat?

Je telefoonnummer kun je vinden op Mijn Simyo in het overzicht. Dit staat direct onder het kopje: 'Mijn overzicht'. Is dit wel het juiste telefoonnummer?

Als het nummer op je simkaart overeenkomt met het simkaartnummer op Mijn Simyo en het telefoonnummer op Mijn Simyo ook klopt, is er helemaal niets aan de hand. Je hoeft dan helemaal niks aan te passen. Als deze nummers niet kloppen, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

@RicoK, Heel erg bedankt voor het meedenken 🙂
dank jullie!
en hallo Samantha,
het nr op mn simkaart is niet hetzelfde als het sim nr. dat ik vind op mijn simyo.
het nr.op mn simkaart begint met +316...
Samantha ging er vanuit dat je de getallen bedoelde die op het kaartje zijn geprint.

Waar staat dat 06 nummer precies?
hallo Ray,
op de simkaart zelf staat een nr. geprint, maar dat is wéér 'n ander nr.

ik zal uitleggen hoe ik het foute nr. tegenkom:
1/ settings (instellingen) -> toestel info -> bij mijn telefoonnr. staat verkeerd nr. +3168..
2/ instellingen -> algemeen beheer -> bij ondersteuning (samsung) kies •neem contacttmet ons op -> onderaan = ga naar samsung members -> ondersteuning -> (3e blad) hardware testen -> simkaart -> tel.nr. +3168...(is weer dat verkeerde nr.)

zo, hoop dat je er wijs uit wordt..
Hans
Ik schreef ook dat Samantha dacht dat je die cijfers bedoelde.

Verder snap ik nu ook waar jij dat ziet. Heb jij je telefoon nieuw gekocht of over gekocht. Want als je hem hebt overgekocht dan snap ik wel hoe dat daar is gekomen.
Hi Ray,
de telefoon heb ik 2 mnd. geleden gekocht,
Reputatie 7
recordmania, maar zoals Ray vraagt, heb je deze nieuw gekocht of heb je deze tweedehands gekocht?
hallo Rico,
sorry, toestel is nieuw gekocht....
Reputatie 6
Badge +7
Hoi recordmania,

Wat gek dat dit nummer in je telefoon staat, terwijl 'ie gewoon nieuw is.

Het is ons een raadsel hoe dit nummer in je telefoon terecht is gekomen. Je zou denken dat dit misschien een tijdelijk Simyo nummer is. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je al een tijd lang klant van ons bent. Dat is dus helemaal niet mogelijk!

Is het misschien een idee om contact op te nemen met de fabrikant van je telefoon?

Groetjes,
Asma
hallo Asma,
dank voor je reactie!
ik denk dat dit nr. in de simkaart zit. Ik krijg immers bij de gegevens van de simkaart dit nummer te zien..
Is het een idee om een nieuwe simkaart aan te vragen?
of zal ik het zo maar laten? Kan het geen kwaad?
Badge +7
Hoi recordmania,

Wat vreemd! Om er zeker van te zijn of dit nummer in de simkaart zit, kun je een kruistest uitvoeren. Je stopt dan jouw simkaart in een andere telefoon, en een andere simkaart in jouw telefoon. Zie je dit nummer in een andere telefoon nog steeds staan? En als er een andere simkaart in jouw telefoon zit, zie je dan dit nummer ook op dezelfde plek in je telefoon staan?

Als je dit nummer in een andere telefoon ook ziet, en dit nummer niet meer ziet als er een andere simkaart in je telefoon ziet, komt het nummer inderdaad van je simkaart. In dit geval mag je mij een privébericht sturen met daarin het 06-nummer die je ziet. Dan kijk ik graag na of ik dit nummer in ons systeem kan terug vinden.

Laat je weten wat er gebeurt?

Groetjes,
Samantha
'
hallo Samantha,
heb de cross-check uitgevoerd...
op beide mobieltjes werd het juiste telnr. aangegeven.
Simkaarten weer teruggeplaatst, en zie... nu geeft -ie her juiste telnr. weer...
Wonderbaarlijk, maar bij deze opgelost!
nog hartelijk dank aan ieder die meedacht!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Recordmania,

Dat is apart! Het lijkt erop dat er een kleine reset uitgevoerd is door het opnieuw plaatsen van de simkaart. Je telefoon wordt dan gedwongen om de gegevens opnieuw in te zien. Blijkbaar had hij dit zetje even nodig! Mocht het nog eens voorkomen, laat het dan gerust weten. Bij andere vragen zien we je natuurlijk ook graag terug op ons forum :)

Groetjes,
Angela

Reageer