.

Beantwoord

Nokia 3310 gekocht (simlockvrij) simkaart doet niet. Wat nu?

  • 4 October 2018
  • 14 reacties
  • 2172 Bekeken

Ik heb een poosje geleden een nieuwe Nokia 3310 gekocht zonder abonnement of prepaid kaart.
We hebben geprobeerd de simkaart erin te doen, maar we kregen geen netwerk op de telefoon.
Inmiddels een nieuwe simkaart besteld en ontvangen, maar het probleem blijft...

Wat doen we verkeerd?
icon

Beste antwoord door Thomas 5 October 2018, 10:33

Bekijk originele reactie

14 reacties

Dag @Risa

Kun je om te beginnen vertellen wat je afneemt bij Simyo? Is dat prepaid of een abonnement?

In geval van een abonnement, is de simkaart geactiveerd?

Wordt er een pincode gevraagd?

Een simkaart van een andere provider werkt wel, kun je dat testen?

Hier een verwijzing naar toestelhulp.
Goedemorgen,
Ik heb bij jullie het sim only abbonement. De simkaart heb ik op de site geactiveerd en precies de stappen gedaan die voorgeschreven staan.
De pincode na het omzetten van de simkaart hoort bij de nieuwe simkaart en doet ook gewoon.

Een andere simkaart is inmiddels geprobeerd en werkt wel 100% (Hollands nieuwe)

Gisteravond ook al een chat gehad via de website en de simkaart is gereset. Ook dit heeft allemaal niet geholpen en ik werdt doorverwezen naar de telefonische klantenservice.
Goedemorgen @Risa

De Simyo simkaart doet het wel in een ander toestel? Kun je dat ook proberen?

Als de simkaart van Simyo in je Nokia zit, heb je dan het idee dat deze er goed in zit of losjes?

Ben overigens mede klant, een moderator zal ook nog reageren vandaag.
@Ray
Bedankt voor je snelle reactie!
Simkaart werkt wel in een andere telefoon.
Naar mijn weten zit de simkaart er goed in bij de 3310.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Risa,

Van harte welkom op het Simyo Forum! :)

Wat balen dat je jouw nieuwe Nokia nog niet kunt gebruiken omdat de simkaart niet wordt herkend. Dat schiet niet erg op. Uit je overleg met Ray begrijp ik dat je simkaart vrij nieuw is en ook nog is gereset gisteren. Ik heb een vermoeden dat het aan het type simkaart ligt dat je van ons hebt. Sommige telefoons pakken enkel de wat 'dikkere' simkaarten. Ik stel voor dat we je zo een simkaart gaan toesturen. Dit ga ik direct voor je in orde maken. Laat je het weten als je deze binnen hebt, dan kunnen wij hem voor je activeren voor je.

Als je in de tussentijd nog vragen hebt dan weet je ons te vinden.

Lekker aan het meedenken Ray, thanks!! :)

Groetjes,
Thomas
Goedemorgen,
Het probleem is nog steeds niet verholpen.
Inmiddels de Nokia 3310 verkocht en een ander toestel gekocht. Deze is ook simlock vrij en weer doet het simkaartje het niet. Wordt er moedeloos van
Opmerkelijk dat het met 2 verschillende simkaarten en ook 2 toestellen niet werkt.

Wat staat er precies in het scherm nadat de simpincode is ingevoerd?
Hoi @Risa wat vervelend zeg!

Wordt de simkaart herkend? Oftewel wordt de simpin überhaupt gevraagd?
Wat is is het resultaat van weer een kruistest?
De pincode van de simkaart wordt wel herkend.
Alleen het netwerk wordt niet gevonden en ik kan alleen noodoproepen uitvoeren.

Zowel handmatig als automatisch geprobeerd het netwerk te zoeken, maat tevergeefs.
En ook weer de eerdere stappen allemaal gevolgd
Ongelooflijk, wat een pech! Zolang misschien voor nood een andere simkaart (prepaid) gebruiken, een moderator meldt zich nog.
Succes!!
Reputatie 7
Badge +9
De pincode van de simkaart wordt wel herkend.
Dan heeft de simkaart dus contact met het toestel. Dat is positief!

Alleen het netwerk wordt niet gevonden en ik kan alleen noodoproepen uitvoeren.
Alleen noodoproepen betekend dat je toestel het netwerk van KPN niet kan vinden. Heb je wel eens elders geprobeerd je mobiel te gebruiken? Mogelijk is het netwerk op die locatie niet ideaal.

Zowel handmatig als automatisch geprobeerd het netwerk te zoeken, maat tevergeefs.
En ook weer de eerdere stappen allemaal gevolgd

Welke netwerken zie jij als je naar netwerken laat zoeken?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Risa,

Oef! Lees ik goed dat je een vervangende simkaart hebt ontvangen én intussen een ander toestel hebt? En dat het desondanks niet werkt? Ik ben ook heel benieuwd naar waar de simkaart precies niet werkt, wil je dat nog uitproberen? Is het alleen in je postcodegebied, of echt overal?

@ Ray, Friesian en Groentjuh, dank voor het meedenken!! Dit mysterie moet wel opgelost worden natuurlijk!

Groetjes,
Jihane

Ik heb exact hetzelfde probleem. Is hier al een oplossing voor? 
 

Ik heb een simkaart, ook Simonly van Simyo, die ooit in mijn IPhone zat, verplaatst naar een klein Samsung telefoontje. Daar deed ‘ie het gewoon. Ik heb nu de Nokia 3310 en wilde mijn simkaart verplaatsen in de nieuwe telefoon. De standaard simkaart uitgedrukt uit de 3-in-1 simkaart naar micro, maar bij het aanzetten van de telefoon geeft ie aan dat Sim1 erin zit maar er is geen netwerk..

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Iris, 

Welkom op ons forum!

Wat balen dat onze simkaart het niet doet in je Nokia 3310. Als de simkaart het wel doet in andere toestellen, dan lijkt het aan de Nokia te liggen 😥 Heb je al eens een simkaart van een andere provider in de Nokia geprobeerd om te zien of dat wel werkt?

Groetjes, 
Bas

Reageer