.

Beantwoord

Nieuwe telefoon vraagt om qr code voor E-sim, wat moet ik doen?


Hallo.

Ik heb een nieuw iphone en wil nu mijn E-sim overzetten van het oude naar het nieuwe toestel.

op hetnieuwe toestel vraagt hij om de qr code. Waar vind ik die of hoe kan ik die aaanvragen?

Het kan ook handmatig, dan heb ik nodig:

-SM-DP adres

- Activeringscode

-Bevestigingscode
 Fijn als jullie kunnen helpen  

 

 

 

icon

Beste antwoord door Daisy 4 July 2020, 12:57

Bekijk originele reactie

60 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @cristinan,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover contact met ons opneemt! De eSIM van Simyo kan je enkel opnieuw downloaden via de Mijn Simyo app. Ik kan dan de validatiecode even per e-mail naar je versturen 😊. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit graag voor je in orde!

Groetjes,
Amy

Hoi @cristinan,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover contact met ons opneemt! De eSIM van Simyo kan je enkel opnieuw downloaden via de Mijn Simyo app. Ik kan dan de validatiecode even per e-mail naar je versturen 😊. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit graag voor je in orde!

Groetjes,
Amy

Hoi Amy,

Ik heb je bericht met mijn gegevens! Ik zie graag je reactie! Alvast dank! 

 

Hoi @Fpole 

In het weekend zijn er geen Simyo moderators actief op het forum. Probeer het eens via WhatsApp. 

Reputatie 7
Badge +9

dit werkt toch allemaal voor geen meter.
Ik kan door dit gedoe al een week niet communiceren en zelfs niet bankieren, al deze belangrijke functies op een halt omdat Simyo er geen werk van heeft gemaakt dit veelvoorkomende probleem waar telefonisch ook echt gebrekkig verstand bij blijkt te zijn, te verhelpen. Sorry hoor, maar verschrikkelijk.
Het gaat nu zo ver dat ik misschien wel weeklange verificatieperiode voor m'n apple id  zal moeten ondergaan gezien ik nu een nieuwe telefoon heb maar voor aanvragen nieuw wachtwoord voor de Apple ID geen mobiele verificatie kan volgen. Het gevolg ka zijn dat ik het HELE apple account gegevens ga verliezen als ik die verificatie niet kan doorlopen.
Ik verneem hier op dit forum iets over '’een toezenden van validatiecode (die de QR vertegenwoordigt)??
GRAAG!
Dank.

Wat de moderatoren kunnen doen is de verificatiecode, waar de Simyo app om vraagt voor het installeren van een eSim toe te sturen. Daarvoor moet u wel de Simyo app op jouw iPhone reeds kunnen zetten en zonder Apple ID zou dat lastig kunnen zijn. Helaas ondersteunt Simyo ALLEEN het installeren van de eSim via hun eigen app en niet via enig andere methode (QR of SM-DP/Activeringscode/Bevestigingscode).

Met MFA kunnen processen inderdaad zeer lastig worden. Het kan voorkomen dat de een de ander nodig heeft en die ander de een.

Als dit lang duurt kunt u uiteraard ook overwegen om simpelweg de grote investering van 5 euro te doen voor een fysieke simkaart. Na 2 werkdagen kan die bij u in de brievenbus liggen.

Hallo, 

Ik heb hetzelfde probleem als vele anderen (sim kaart overgeplaatst op een andere iPhone):

Ik heb een SM-DP adres , Activeringscode en bevestigingscode nodig via email. SMS kan ik uiteraard niet ontvangen. 

 

Met vriendelijke groet, Cristina

Hallo, 

Heel raar dat overzetten van data van iphone naar andere, simyo esim abonament niet meer werkt. Per ongeluk heb ik ook die andere iphone data erased. omdat apple zei transfer completed. In mijn simyo app staat alleen Simkaartnummer, PUK-code, Simkaartstatus: actief. 

 

Met vriendelijke groet, Cristina

Best Simyo.  echt waardeloos dit. ben al een paar dagen aan het proberen mijn e sim op mijn nieuwe telefoon aan het zetten. maar krijg het niet voor elkaar.  qr code hebben jullie niet.

sm dp adres ook nergens te vinden. activatie code?

 

kunnen jullie aub makkelijk maken. ik ben een jonge gast en krijg het niet voor elkaar. laat staan een wat ouder iemand.   hoor graag

Goedendag,

Graag zou ik ook de activatielink ontvangen zodat ik de eSIM op mijn Watch5 kan activeren.

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bernard de Glee

Reputatie 7
Badge +9

Best Simyo.  echt waardeloos dit. ben al een paar dagen aan het proberen mijn e sim op mijn nieuwe telefoon aan het zetten. maar krijg het niet voor elkaar.  qr code hebben jullie niet.

sm dp adres ook nergens te vinden. activatie code?

 

kunnen jullie aub makkelijk maken. ik ben een jonge gast en krijg het niet voor elkaar. laat staan een wat ouder iemand.   hoor graag

eSim installeren gebeurd enkel en alleen via de Mijn Simyo app. Download en start de Mijn Simyo app, log daarop in en afhankelijk van de situatie biedt de Simyo app al gelijk aan om de eSim te installeren (nieuwe aansluiting) of dient de functie “overstappen naar eSim” gekozen te worden. In dat laatste geval zal eerst een SMS-code naar de vorige simkaart gestuurd worden om daarmee te bevestigen dat je toegang hebt tot de vervangen simkaart (om simswapping tegen te gaan).

Indien je geen toegang hebt tot de vorige simkaart, dan dient contact met Simyo opgenomen te worden om na beveiligingsvragen deze code op alternatieve wijze te kunnen verkrijgen.

Is het met deze informatie duidelijker geworden? Zo niet, kun je aangeven welke van de bovenstaande stappen je hebt kunnen doorlopen en waar je nu tegenaan loopt?

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Bart91,

 

Als je mij een privé bericht stuurt met daarin jouw gegevens (telefoonnummer, naam, adres, en email adres) mail ik de code gelijk door.

 

Groetjes,

 

Nihad

Reputatie 7
Badge +9

Graag zou ik ook de activatielink ontvangen zodat ik de eSIM op mijn Watch5 kan activeren.

Ja, dat gaat hem niet worden. De Simyo eSim wordt enkel door de Mijn Simyo app geïnstalleerd. Die app werkt niet op jouw Watch5, dus is het niet mogelijk om daarop dan een Simyo eSim te installeren.

Graag zou ik ook de activatielink ontvangen zodat ik de eSIM op mijn Watch5 kan activeren.

Ja, dat gaat hem niet worden. De Simyo eSim wordt enkel door de Mijn Simyo app geïnstalleerd. Die app werkt niet op jouw Watch5, dus is het niet mogelijk om daarop dan een Simyo eSim te installeren.

Via de app (Galaxy Wear) op de telefoon kun je de eSim activeren op de Watch5. Hiervoor heb ik de link (of QR-code) nodig.

Zoals @Groentjuh al aangeeft de Esim wordt alleen ondersteunt voor smartphone en niet voor smartwatches, wearables. Dus dat gaat hem NIET​​​worden. 

Zoals @Groentjuh al aangeeft de Esim wordt alleen ondersteunt voor smartphone en niet voor smartwatches, wearables. Dus dat gaat hem NIET​​​worden. 

Ik geloof je, zou jammer zijn. T-Mobile kan dit WEL...

Toch ontvang ik graag de activatielink.

Reputatie 7
Badge +9

Toch ontvang ik graag de activatielink.

Ik geloof dat T-Mobile dat inderdaad ondersteund. Dat maakt echter niet dat Simyo het ondersteund. De klantenservice heeft geen link die ze jou kunnen toesturen; daarvoor wordt de app gebruikt. Ook ondersteund Simyo nog niet de multi-sim ondersteuning, die T-Mobile gebruikt in het geval van watches.

Een moderator (= Simyo medewerker) zal in de loop van vandaag langs komen en jou vragen beantwoorden. Ik zou verbaast zijn als daar een ander antwoord uitkomt dan: “Wij ondersteunen (nog) geen Samsung smartwatches.”

Hier ook weer t zelfde probleem!

zouden jullie mij activatie code ook per mail willen sturen? Kan er zo niks mee…

Toch ontvang ik graag de activatielink.

Ik geloof dat T-Mobile dat inderdaad ondersteund. Dat maakt echter niet dat Simyo het ondersteund. De klantenservice heeft geen link die ze jou kunnen toesturen; daarvoor wordt de app gebruikt. Ook ondersteund Simyo nog niet de multi-sim ondersteuning, die T-Mobile gebruikt in het geval van watches.

Een moderator (= Simyo medewerker) zal in de loop van vandaag langs komen en jou vragen beantwoorden. Ik zou verbaast zijn als daar een ander antwoord uitkomt dan: “Wij ondersteunen (nog) geen Samsung smartwatches.”

Als ik dezelfde gegevens krijg waar de TS om vraagt, dan ben ik benieuwd.

De moderator geeft in een voorgaand bericht aan de code via PB te versturen, die ontvang ik graag.

Geen idee wat T-mobile hiermee te maken heeft

 Je bent bij Simyo en die maakt sowieso gebruik van het KPN netwerk. 

Reputatie 7
Badge +9

Als ik dezelfde gegevens krijg waar de TS om vraagt, dan ben ik benieuwd.

De moderator geeft in een voorgaand bericht aan de code via PB te versturen, die ontvang ik graag.

De TS kreeg te horen dat hij/zij de Mijn Simyo app moest installeren.

Bij het aanvragen van een vervangende eSim, ontvangt de gene ter bevestiging een activatie code per SMS op de oude simkaart (om sim swapping tegen te gaan). Deze moet ingegeven worden in de Mijn Simyo app waarna deze de eSim installeert op dat toestel. Als deze oude simkaart verwijderd/kapot/vermist is, dan kan die SMS niet ontvangen worden. In die situatie kan Simyo na het stellen van controlevragen diegene per email diezelfde code toesturen. Die code is de gene code, die de klantenservice toestuurt. Dat zijn de andere vragen in dit topic.

Geen idee wat T-mobile hiermee te maken heeft

T-Mobile heeft ondersteuning voor Samsung’s smartwatches en daar kun je dus bellen met alleen je smartwatch zonder smartphone.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @J de k,

Bedankt voor je bericht. Zou je mij even een privé bericht kunnen sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kan ik dit voor je in orde maken 😊!

Groetjes,
Amy

 

 

Geen idee wat T-mobile hiermee te maken heeft

T-Mobile heeft ondersteuning voor Samsung’s smartwatches en daar kun je dus bellen met alleen je smartwatch zonder smartphone.

Yep, maar dan nog is het een ander netwerk en bedrijf. Dus staat hier geheel los van. 🙂

Goedendag,

Graag zou ik ook de activatielink ontvangen zodat ik de eSIM kan activeren.

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Peter

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Berpie74,

Bedankt voor je bericht. Zoals @Groentjuh en @Friesian aangeven hebben wij helaas geen activatielink voor de eSIM. Wij werken met de validatiecode die je per sms ontvangt en dan in de Mijn Simyo app invoert. Je kunt de eSIM namelijk alleen installeren via de Mijn Simyo app. Als je deze code niet kunt ontvangen dan sturen wij deze op per e-mail. 

Ook zijn onze eSIMs zijn alleen geschikt voor telefoons, het is dus niet mogelijk om een eSIM van Simyo te installeren op je smartwatch. Ik durf je ook niet te zeggen wanneer wij dit wel gaan ondersteunen, dit is namelijk nog niet bekend.

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +6

Hi @PeterSmit,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen! 

Wij werken niet met een activatielink voor je eSIM. Je kunt je eSIM via de Mijn Simyo app installeren bij Instellingen> Simkaart> eSIM “Ga verder met validatie”. Hier kun je je eSIM verifiëren door middel van een iDeal-betaling van €0,01 cent.

Mocht dit niet lukken, dan kun je je eSIM ook verifiëren met een validatiecode. Hiervoor kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Ik zit in zelfde loophole, ik stuur je DM Daisy

Reageer