.

Beantwoord

Nieuwe telefoon vraagt om qr code voor E-sim, wat moet ik doen?


Hallo.

Ik heb een nieuw iphone en wil nu mijn E-sim overzetten van het oude naar het nieuwe toestel.

op hetnieuwe toestel vraagt hij om de qr code. Waar vind ik die of hoe kan ik die aaanvragen?

Het kan ook handmatig, dan heb ik nodig:

-SM-DP adres

- Activeringscode

-Bevestigingscode
 Fijn als jullie kunnen helpen  

 

 

 

icon

Beste antwoord door Daisy 4 July 2020, 12:57

Bekijk originele reactie

60 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @SivaLei,

Zojuist gereageerd op je andere topics en privébericht. 

Groetjes,
Amy

Zelfde probleem hier. App stuurt een verificatiecode via sms, maar de eSim is nog niet geactiveerd, wat nu? Waarom geeft Simyo niet gewoon een we qrcode?? Bij andere providers gaat dit proces zoveel soepeler en eenvoudiger. Heb er nu al spijt van dat ik naar Simyo ben overgestapt…

Hetzelfde probleem hier. Zou de forumbeheerder dit alsjeblieft kunnen oplossen? Hartelijk dank!

Reputatie 7
Badge +6

Hi @PeterSmit,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen! 

Wij werken niet met een activatielink voor je eSIM. Je kunt je eSIM via de Mijn Simyo app installeren bij Instellingen> Simkaart> eSIM “Ga verder met validatie”. Hier kun je je eSIM verifiëren door middel van een iDeal-betaling van €0,01 cent.

Mocht dit niet lukken, dan kun je je eSIM ook verifiëren met een validatiecode. Hiervoor kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Goedendag,

Graag zou ik ook de activatielink ontvangen zodat ik de eSIM kan activeren.

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Peter

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Samyo,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt! Wat @Groentjuh (bedankt!) zegt klopt inderdaad. Onze eSIM kan je alleen downloaden via de Mijn Simyo app. 

Mocht je een fysieke simkaart willen dan kan ik dit naar je opsturen. Je kan mij hiervoor een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens, ik maak het dan graag voor je in orde 😊.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

dit werkt toch allemaal voor geen meter.
Ik kan door dit gedoe al een week niet communiceren en zelfs niet bankieren, al deze belangrijke functies op een halt omdat Simyo er geen werk van heeft gemaakt dit veelvoorkomende probleem waar telefonisch ook echt gebrekkig verstand bij blijkt te zijn, te verhelpen. Sorry hoor, maar verschrikkelijk.
Het gaat nu zo ver dat ik misschien wel weeklange verificatieperiode voor m'n apple id  zal moeten ondergaan gezien ik nu een nieuwe telefoon heb maar voor aanvragen nieuw wachtwoord voor de Apple ID geen mobiele verificatie kan volgen. Het gevolg ka zijn dat ik het HELE apple account gegevens ga verliezen als ik die verificatie niet kan doorlopen.
Ik verneem hier op dit forum iets over '’een toezenden van validatiecode (die de QR vertegenwoordigt)??
GRAAG!
Dank.

Wat de moderatoren kunnen doen is de verificatiecode, waar de Simyo app om vraagt voor het installeren van een eSim toe te sturen. Daarvoor moet u wel de Simyo app op jouw iPhone reeds kunnen zetten en zonder Apple ID zou dat lastig kunnen zijn. Helaas ondersteunt Simyo ALLEEN het installeren van de eSim via hun eigen app en niet via enig andere methode (QR of SM-DP/Activeringscode/Bevestigingscode).

Met MFA kunnen processen inderdaad zeer lastig worden. Het kan voorkomen dat de een de ander nodig heeft en die ander de een.

Als dit lang duurt kunt u uiteraard ook overwegen om simpelweg de grote investering van 5 euro te doen voor een fysieke simkaart. Na 2 werkdagen kan die bij u in de brievenbus liggen.

dit werkt toch allemaal voor geen meter.
Ik kan door dit gedoe al een week niet communiceren en zelfs niet bankieren, al deze belangrijke functies op een halt omdat Simyo er geen werk van heeft gemaakt dit veelvoorkomende probleem waar telefonisch ook echt gebrekkig verstand bij blijkt te zijn, te verhelpen. Sorry hoor, maar verschrikkelijk.
Het gaat nu zo ver dat ik misschien wel weeklange verificatieperiode voor m'n apple id  zal moeten ondergaan gezien ik nu een nieuwe telefoon heb maar voor aanvragen nieuw wachtwoord voor de Apple ID geen mobiele verificatie kan volgen. Het gevolg ka zijn dat ik het HELE apple account gegevens ga verliezen als ik die verificatie niet kan doorlopen.
Ik verneem hier op dit forum iets over '’een toezenden van validatiecode (die de QR vertegenwoordigt)??
GRAAG!
Dank.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MadelonB,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat het niet lukt! Zou je mij een privé bericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik graag de code per e-mail naar je op 😊.

Groetjes,
Amy

Badge

Hoi @MadelonB,

Bedankt voor je bericht. Oei, dat is inderdaad niet handig, goed dat je contact opneemt! Als het goed is moet je via een iDEAL link nu ook die eSIM kunnen downloaden als je geen toegang hebt tot SMS-berichten. Via dit topic kan je wellicht je antwoord vinden. Laat je mij weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je.

Groetjes, 
Amy



Hi @Amy,

Dank voor je reactie. Echter zie ik helaas deze optie niet staan. Er staat enkel ‘Neem contact op met onze klantenservice’. Erg vreemd, ik heb gisteren de app pas geïnstalleerd (op iOS) dus hij is up to date.

Groetjes,
Madelon 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MadelonB,

Bedankt voor je bericht. Oei, dat is inderdaad niet handig, goed dat je contact opneemt! Als het goed is moet je via een iDEAL link nu ook die eSIM kunnen downloaden als je geen toegang hebt tot SMS-berichten. Via dit topic kan je wellicht je antwoord vinden. Laat je mij weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je.

Groetjes, 
Amy

Badge

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem als anderen hier. Installatie via de app mislukte, waarna ik hem heb verwijderd van mijn telefoon. Nu heb ik geen toegang meer tot mijn berichten voor een nieuwe code.

Zouden jullie mij een verificatiecode kunnen sturen? In mijn app staat dat de sim wel actief is, maar dit is dus niet het geval aangezien ik hem heb verwijderd.

Groet,
Madelon

Hoi @cristinan,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover contact met ons opneemt! De eSIM van Simyo kan je enkel opnieuw downloaden via de Mijn Simyo app. Ik kan dan de validatiecode even per e-mail naar je versturen 😊. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit graag voor je in orde!

Groetjes,
Amy

Hoi Amy,

Ik heb je bericht met mijn gegevens! Ik zie graag je reactie! Alvast dank! 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @cristinan,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover contact met ons opneemt! De eSIM van Simyo kan je enkel opnieuw downloaden via de Mijn Simyo app. Ik kan dan de validatiecode even per e-mail naar je versturen 😊. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit graag voor je in orde!

Groetjes,
Amy

Hallo, 

Heel raar dat overzetten van data van iphone naar andere, simyo esim abonament niet meer werkt. Per ongeluk heb ik ook die andere iphone data erased. omdat apple zei transfer completed. In mijn simyo app staat alleen Simkaartnummer, PUK-code, Simkaartstatus: actief. 

 

Met vriendelijke groet, Cristina

Hallo, 

Ik heb hetzelfde probleem als vele anderen (sim kaart overgeplaatst op een andere iPhone):

Ik heb een SM-DP adres , Activeringscode en bevestigingscode nodig via email. SMS kan ik uiteraard niet ontvangen. 

 

Met vriendelijke groet, Cristina

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @michel.barca,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt. Je kunt de eSIM écht alleen via de Mijn Simyo app installeren. Als je de Mijn Simyo app niet kunt installeren op het apparaat waar je de eSIM op wilt hebben, dan is het helaas niet mogelijk op de eSIM te installeren op dit apparaat. Onze eSIMs zijn bovendien alleen geschikt voor mobiele telefoons. 

Mocht je vragen hebben hierover, laat het dan weten!

Groetjes,
Roeqajja

Hi,

Ik wil mijn esim overzetten op een toestel waarop ik de Simyo app niet kan installeren.

Is het mogelijk om de volgende gegevens van mijn Simyo eSim te ontvangen per mail?
-SM-DP adres
-Activeringscode

Mijn mail is dezelfde als in mijn profiel staat.

Dank,

Michel

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Maphutha,

Bedankt voor je bericht. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik je de code graag op!

Groetjes,
Amy

Badge

Hallo,

 

Graag zou ik ook de activatielink ontvangen zodat ik de eSIM kan activeren.

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Bo.K,

Bedankt voor je reactie. Jammer dat dit niet heeft geholpen! Ik wil graag even met je meekijken waar het aan zou kunnen liggen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan pak ik je aansluiting er even bij.

Groetjes,
Roeqajja

Hey @Roeqajja,

 

Ik heb de fysieke simkaart ook uit de oude telefoon gehaald. Helaas maakt dat geen verschil. In het nieuwe toestel komt alleen een eSIM. 

Loop tegen dezelfde foutmelding aan.

 

Als ik in de Mijn Simyo app kijk (op nieuwe telefoon) zie ik dat Simkaartnummer al ingevuld is. Ook Simkaarttype staat ingevuld als eSIM IOS. Simkaartstatus is ook actief, maar dat zal dus nog zijn op mijn iPhone?

 

Ik kom nog niet echt verder..

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Bo.K,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je een foutmelding nadat je de code invoert in de app! Heb je toevallig nog een fysieke simkaart in je toestel? Haal deze er dan even uit, als je nog een simkaart in je telefoon hebt dan krijg je namelijk vaak een foutmelding. Zodra je de eSIM hebt geïnstalleerd kun je je simkaart daarna zonder problemen weer in je toestel doen.

Ik hoor graag van je of dit je heeft geholpen!

Groetjes,
Roeqajja

De code die ik via sms op mijn oude telefoon gekregen heb, leid tot een foutmelding op mijn nieuwe telefoon als ik hem invoer. Zou hier graag mee geholpen worden. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RS37,

Bedankt voor je bericht. Het is momenteel super druk via meerdere kanalen waardoor onze responstijd inderdaad langer is dan je gewend bent van ons. Onze excuses hiervoor! 

Je kunt mij gerust een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. Ik stuur je de validatiecode dan per e-mail op.

Groetjes,
Roeqajja

Goedenavond,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Op WhatsApp wordt al twee dagen niet gereageerd. Gisteren heb ik contact gehad met de webcare per e-mail en toen was het in eerste instantie opgelost. Daarna heb ik iets aangepast aan de instellingen op mijn telefoon en had ik ineens geen netwerkbereik meer. Sinds vandaag wordt er via de webcare ook niet meer gereageerd. Graag word ik spoedig geholpen!

Met vriendelijke groet,

RS37

Reageer