.

Beantwoord

Nieuwe simkaart Simyo werkt niet. Wat nu?


Badge
Ik heb op 25 juni een nieuwe simkaart ontvangen, is geactiveerd na een halve dag met een medewerker van simyo te whatsappe.
na de simkaart 4 dagen gebruikt te hebben, geeft hij aan "geen service"
als ik hem weer erin plaats, geeft hij aan "geen simkaart"
Nadat ik een halve dag met een aantal medewerkers van simyo gechat hebt, hebben zij het probleem alsnog niet kunnen verhelpen.
Gisteravond weer gechat met een andere medewerker, die kwam uiteindelijk met een oplossing om een nieuwe simkaart naar mij toe te sturen.
ik hoop dat dit gaat werken.
Maar als ik nu naar een aantal reacties lees, hebben heel veel klanten dit probleem gehad. Waarom werkt simyo dan niet naar een betere kwaliteit van de simkaart.
Dat dit vaker voorkomt in jullie bedrijf, heeft geen enkele medewerker te kennen gegeven.
Het personeel heeft geen of onvoldoende ervaring om klanten te helpen.
ik hoop dat dit in de toekomst gaat verbeteren. Door fouten leert men.
icon

Beste antwoord door Sarah 6 July 2018, 16:37

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +6
4 dagen gewerkt......🤔
Dus even samengevat;

Binnen gekregen, geactiveerd en 4 dagen kunnen gebruiken. Dan doet ie het niet meer en een kruistest bevestigd de simkaart die voor problemen zorgt. Halve dag chatten met een KS medewerker maar geen idee, dan weer chatten met een KS medewerker en die stuurt een nieuwe. Uiteindelijk het bericht dat ie niet is geactiveerd?

Als ik het nog eens zo lees dan is die niet geactiveerde simkaart de nieuwe.
Het ligt niet altijd aan de simkaart zelf is mijn ervaring. Er zijn ook telefoons die moeite hebben met het lezen van de simkaarten. Wiko en Samsung zijn daar twee voorbeelden van.

Had je bijvoorbeeld als eens een kruistest gedaan (jouw sim in een andere telefoon en andersom)? Dat kan ook vaak veel verduidelijken.
Badge
ik heb de simkaart in 2 telefoons gezet, in een gaf hij aan geen simkaart en in de andere geen service. de ene is van het merk acer en de andere alcatel.
in die zelfde telefoon heb ik mijn vorige simkaart geplaatst van Vodafone en die doet het heel goed en in de andere 1 simkaart van telesur.
ze doen het beiden. Dus het ligt toch aan de simkaart van simyo.
Heeft degene die je had gesproken van Simyo ook een reset op je simkaart uitgevoerd waarna je de telefoon even 10 minuten moest uitzetten?
Reputatie 2
Badge +1
Hoi bharosa1!

Jammer dat het niet is gelukt met je nieuwe simkaart, maar goed dat je opnieuw een berichtje achterlaat!

Zoals Ray al aangaf, kunnen verschillende dingen invloed hebben op je simkaart. Ik zie dat je simkaart nog niet is geactiveerd, dus ik vermoed dat het daar aan ligt. Je kunt je simkaart activeren door in te loggen op Mijn Simyo, en dan naar de Instellingen > Simkaart > Vervangende simkaart activeren. Als je daar je simkaartnummer invult, krijg je een mail met je nieuwe pin- en pukcode. Je oude codes zullen het hierna niet meer doen.

Laat je weten of je simkaart dan beter werkt? Anders kunnen we inderdaad de reset uitvoeren waar Ray het over had! We helpen je in ieder geval verder. :)

Bedankt voor het meedenken, Ray!

Groetjes,
Sarah
Niet geactiveerd.

Waarom is dat niet eerder opgemerkt? Vind ik wel een puntje van kritiek hoor.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi iedereen,

Oeps! Ik denk dat er in de communicatie inderdaad iets mis is gegaan. Nadat er contact is geweest met onze klantenservice over dit probleem, is er opnieuw een nieuwe simkaart verstuurd. Die simkaart was inderdaad nog niet geactiveerd, maar nu wel. Dus allereerst mijn belangrijkste vraag: is het probleem hiermee verholpen? 🙂

Zo niet, dan wil ik graag weten welke telefoon je precies gebruikt. Zo is bekend dat sommige S4-modellen van Samsung en een aantal dualsim-telefoons simkaarten wat lastig kunnen lezen. Dit kunnen we oplossen door een dikker simkaart toe te sturen, dat lost vaak het probleem op. Zo niet, dan is het verstandig om na te gaan of andere simkaarten ook niet gelezen worden door je telefoon. In dat geval zou er namelijk in je telefoon iets beschadigd kunnen zijn, waardoor je simkaart niet wordt gelezen.

Zou je ons kunnen laten weten of de nieuwste simkaart een oplossing heeft geboden?

@ Ray & Ron H, scherp opgemerkt! Foutje bedankt ;)

Groetjes,
Els

geprobeerd in 3 telefoons, steeds hetzelfde, geen simkaart. Ik heb na een week nog geen telefoontje kunnen plegen. Wat gaan jullie er aan doen?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Corolla20,

 

Ik stuur met liefde een nieuwe simkaart naar je op. Kun je me een privébericht sturen met het nummer waar het omgaat met het bijbehorende adresgegevens?

 

Groetjes,

Daisy

Reageer