.

Beantwoord

Nieuwe simkaart activeren in buitenland. Is dat mogelijk?

  • 5 September 2017
  • 14 reacties
  • 4020 Bekeken

Badge
  • Beginner
  • 5 reacties
Ik ben momenteel op vakantie in Zwitserland en ben mijn telefoon kwijtgeraakt. Ik heb net een nieuwe simkaart besteld die naar mijn adres in Nederland verstuurd wordt en een vriend van mij zal deze doorsturen naar mijn vakantie adres. Kan ik de nieuwe simkaart activeren vanuit hier (ik heb een jaar abonnement)? En dan blijft mijn nummer ook gewoon behouden? Alvast dank!
icon

Beste antwoord door Asma 6 September 2017, 09:55

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Muz,

Welkom op het Forum!

Oh jeetje, ontzettend onhandig dat je telefoon kwijt is nu je in Zwitserland bent! Dat is niet fijn!

Goed dat je even contact met ons opneemt. Als je een vervangende simkaart aanvraagt, dan is dit automatisch met behoud van je nummer.

Houd er alleen wel rekening mee dat je simkaart activeren echt in Nederland hoort te gebeuren. Is het mogelijk dat je vriend dit in orde kan maken in Nederland? Als de simkaart bij hem binnen is, dan kan hij je het nieuwe simkaartnummer doorgeven. Op deze manier activeer jij je simkaart via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart.

Wanneer jij je pin- en PUKcode per mail krijgt, kun je dit naar hem doorsturen. Op deze manier kan hij de simkaart even in een telefoon plaatsen zodat het verbinding kan maken met ons netwerk. Alleen dan kun jij je simkaart in Zwitserland gebruiken.

Laat je het mij weten als je hier meer vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
Badge
Hallo Asma,

Dank voor je reactie. Ik heb alles gedaan zoals je schreef, de simkaart via mijn simyo geactiveerd nadat mijn vriend mij de juiste simkaart nummer heeft doorgegeven, vervolgens heb ik de pin en puk code aan mijn vriend in Nederland gegeven en heeft hij heeft de simkaart in een mobiel gestopt en de pin ingetoetst. Het leek erop dat de kaart contact maakte echter toen hij er een sms mee wilde versturen of telefoneren lukte dit niet. Waar kan dit aan liggen?

Alvast dank,
Muz.


pin- en PUK-code
Reputatie 7
Badge +9
Hoi muz,

Zit er misschien een simlock op het toestel van je vriend? Dan kan hij niets doen met die simkaart in zijn toestel.
Badge
Nee het is een simlock-vrij toestal, dat hebben we al gecheckt.
Reputatie 7
Badge +9
Dan even wachten op een moderator.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Muz,

Wat gek dat het niet lukt om een sms te versturen! Heeft hij ook geprobeerd te bellen? Was er überhaupt netwerkverbinding? Ik heb voor de zekerheid een reset uitgevoerd op de simkaart, waarmee ik de instellingen op het netwerk vernieuwd heb. Wil jij je vragen of het toestel een kwartier uitgezet kan worden en daarna weer aan kan?

Als dat niet werkt, raad ik hem aan om de simkaart in een andere telefoon te stoppen. Lukt het dan wel?

Groetjes,
Jihane
Badge
Ja hij heeft er ook mee proberen te bellen (zoals ik reeds in mijn bericht schreef) en ik geloof ook dat er netwerkverbinding was. Ik zal hem vragen het nogmaals te proberen, hopelijk lukt het na deze reset wel. Ik houd je op de hoogte!
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Muz,

Dat is inderdaad vreemd! Goed dat je het hem nog even gaat laten proberen, we horen graag wat hier uit is gekomen! Mocht je nog aanvullende vragen hebben hierover, dan weet je ons natuurlijk te vinden.

Groetjes,
Els
Badge
Goed nieuws, de sim doet het nu dankzij de reset.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Muz,

Wauw, dat is goed om te horen!

Ik wens je alvast een hele fijne dag toe.

Groetjes,
Asma
Hoi!
Ik heb een soortgelijk probleem. Mijn nieuwe simkaart is zojuist geleverd door een vriendin die ook naar Colombia reisde. Eerder was mijn mobiel, met simkaart gestolen.

Ik probeerde net mijn simkaart te activeren, maar dit lukt nog niet. Volgens mij is mijn simkaart ook nog steeds geblokkeerd, maar ik kan niet vinden waar ik dit veranderen kan. Zouden jullie mij kunnen helpen? Hoe krijg ik mijn simkaart vanuit hier aan de praat? Het duurt nog wel even voor ik weer in Nederland ben namelijk.

Alvast bedankt,

Samir
Reputatie 7
Badge +10
Hi Samir,

Welkom op het Simyo Forum!

Ai, dat is onhandig! Ik zie dat het intussen gelukt is om je simkaart te activeren. Ik zie ook dat je aansluiting geblokkeerd is. Ik heb die blokkade er meteen af gehaald, want ik zie geen reden ervoor. Wil je je toestel uit- en weer aanzetten? Werkt het nu weer?

Verder wil ik je nog wijzen op de tarieven in Colombia. Let je erop dat al je verbruik dan buiten je bundel valt?

Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane
Dag Jihane,

Bedankt voor je reactie! En bedankt voor het eraf halen van de blokkade. Heladas pakt hij het netwerk nog niet. Ik denk dat de activering niet gelukt is. Zou je me daar nog bij kunnen helpen?

Groeten!

Samir
Reputatie 5
Badge +9
Hoi SamirVan,

Graag gedaan namens mijn collega. Jammer dat je niet met een netwerk kan verbinden. Heb je handmatig al naar andere netwerken gezocht?

Ik heb verder je instellingen voor het buitenland gereset. Doe hiervoor even je toestel uit en aan.

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer