.

Beantwoord

Ik kan niet meer bellen want mijn simkaart is geblokkeerd. Hoe kan ik weer bellen?

  • 11 May 2017
  • 5 reacties
  • 1092 Bekeken

sinds kort kan ik niet meer bellen. Ik krijg dan een mededeling dat mijn nummer door administratieve redenen geblokkeerd is. Nu is het zo dat het er internetkosten zijn gemaakt terwijl ik geen bundel had (instelling per ongeluk verkeerd...) . Maar omdat ik een automatische machtiging had staan als het tegoed te laag staat, zijn de rekeningen wel gewoon automatisch betaald.
Ik zie bij de instellingen op de simyo site dat mijn simkaart geblokkeerd is. Maar ik zou toch graag willen kunnen bellen..
Oja, het zou fijn zijn als ik een mail zou krijgen als er in korte tijd veel automatische opwaarderingen zijn. Er is in een aantal dagen tijd meerdere keren 10 euro afgeschreven.. als ik dat eerder in de gaten had gehad, dan had ik de instellingen eerder aan kunnen passen.

Alvast bedankt,

groeten
icon

Beste antwoord door Samantha 12 May 2017, 10:43

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +7
Hoi luvaka,

Welkom op het Simyo forum :)

Ai, wat onhandig dat je niet meer kunt bellen! Ik zie dat dit komt omdat je simkaart staat geblokkeerd voor uitgaande oproepen. Je kunt dan niet meer bellen, sms'en en internetten. Je kunt nog wel gebeld worden. Je simkaart wordt om deze reden geblokkeerd, als je geen beltegoed hebt. Omdat je automatisch opwaarderen aan hebt staan, heb je inmiddels weer beltegoed. Hierdoor had de blokkade er ook af moeten gaan, maar dat is helaas niet gebeurd. Sorry hiervoor! Daarom heb ik je simkaart meteen gedeblokkeerd. Als je je telefoon even opnieuw opstart, kun je weer bellen.

Je hebt trouwens de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' nog steeds aan staan. Hierdoor kan je simkaart nog steeds een internetverbinding maken met het netwerk. Als je dit niet wilt, kun je deze optie het beste uitzetten op Mijn Simyo. Dit doe je onder het tabblad Instellingen > Netwerkinstellingen.

Ik snap dat het fijn zou zijn als je een mail zou krijgen op het moment dat je beltegoed wordt opgewaardeerd. Je hoort een mail en een sms'je te krijgen op het moment dat je beltegoed onder de € 2,00 komt. Als je automatisch opwaarderen aan hebt staan, weet je dat op dat moment je beltegoed weer wordt opgewaardeerd. Ik zie dat jij deze mails en sms'jes niet hebt ontvangen. Daarom heb ik dit doorgezet naar onze technische afdeling, zodat zij dit ook voor je kunnen instellen.

Laat je weten of alles is gelukt?

Groetjes,
Samantha
Beste Samantha,

bedankt voor je reactie,

De simkaart staat nu op actief inderdaad.
Het is inderdaad jammer dat ik die mailtjes/smsjes niet gekregen heb. Dat heeft me nu 70 euro gekost helaas... slechte service van simyo... :-(

groeten
Reputatie 6
Badge +7
Hoi luvaka,

Ik vind het ontzettend vervelend dat je de opwaarderingssms'jes niet hebt ontvangen. :(

Ik heb je aansluiting erbij gepakt om uit te zoeken wat er precies aan de hand is. Ik zie dat je internet hebt verbruikt zonder internetbundel. Dit is de reden geweest waarom je beltegoed meermaals is opgewaardeerd.

Om internetverbruik zonder bundel te voorkomen, hebben wij je op 25 maart en 4 april een waarschuwingssms gestuurd. In deze sms informeren wij dat je internetverbruikt zonder een bundel. Heb je deze sms'jes ontvangen?

Groetjes,
Asma
Hallo Asma,

ik heb inderdaad deze twee smsjes ontvangen, maar omdat ik destijds bewust de internetoptie heb aangezet om even wat te kijken, heb ik daar destijds geen aandacht aan geschonken...
Daarna heb ik blijkbaar de optie vergeten uit te zetten, maar vervolgens geen berichten/smsjes etc meer gekregen..

groeten
Badge +7
Hoi luvaka,

Oei. dat is wel vervelend zeg! Ik heb inmiddels contact gehad met onze technische afdeling. Zij gaan ervoor zorgen dat het zo snel mogelijk weer wordt ingesteld dat je een bericht ontvangt zodra je beltegoed onder € 2,00 komt. Ik durf niet precies te zeggen wanneer ze dit gaan doen.

Ik zie trouwens dat je de internetoptie nog steeds aan hebt staan. Als je geen gebruik meer wilt maken van internet, raad ik je aan deze uit te zetten.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

Reageer