.

Beantwoord

Nano simkaart

  • 5 September 2012
  • 21 reacties
  • 2407 Bekeken

Badge
Goededag heren en dames

Binnenkort komt de Iphone 5 uit en deze wordt zeker door mij aangeschaft maar deze telefoon gebruikt een nano simkaart !
Mijn vraag is gaan jullie deze ook leveren ?

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Mvgr Eric
icon

Beste antwoord door Natascha 5 September 2012, 13:20

Bekijk originele reactie

21 reacties

Badge +6
Beste Eric van der Ham,

Welkom op het forum!
Het is nog niet officieel bekend gemaakt dat de iPhone 5 gebruik gaat maken van een nano simkaart. Wanneer dit bericht officieel bekend gemaakt zal worden dan zal Simyo bekend gaan maken wanneer de nano simkaart geleverd zal gaan worden.
Badge
Oke we wachten af
Ik hoop dat het wat sneller gaat dan met de microsimkaart, want dat heeft toch ruim een jaar geduurd. Ik heb destijds met het zweet in mijn handen de simyo simkaart, op aanwijzing van een Simyo werknemer, verknipt tot microsim formaat. Maar goed nieuwe ronde, nieuwe kansen. En zoals eerder gezegd: We wachten af.
De nano-sim is nu dus wel officieel aangekondigd. http://www.apple.com/iphone/design/ na te lezen.

En inderdaad, ben ik benieuwd hoe snel Simyo het dit keer doet. Als het net zo lang gaat duren als de micro sim stap ik zeker over naar een provider die het wel snel kan leveren. Nano sim is al tijden lang in het nieuws, dus zal het zwak vinden als het 'zo lang gaat duren'.
Ik ben ook benieuwt naar de nano-sim, als deze niet heel erg snel beschikbaar komt ben ik namelijk genoodzaakt over te stappen naar een andere provider. 
Goedenavond,

Ja het is inmiddels bevestigd dat de nieuwe iPhone een nano-simkaart heeft. Zelf ga ik ook de nieuwe iphone aanschaffen.
Dus beste dames en heren van Simyo, zouden jullie zo snel mogelijk kunnen laten weten of deze simkaart er komt?
Thanks alvast!
Ik hoop dat Simyo snel de Nano simkaarten kan krijgen. Ikzelf ben ook van plan de nieuwe iPhone 5 te kopen. Het zou zonde zijn als ik moet overstappen naar een andere provider omdat Simyo geen nano simkaart op tijd zou kunnen leveren. Graag spoedig hier voor zorgen! bedankt!
Ook ik wil graag e.e.a weten omtrent de nano simkaart:

- is het mogelijk om deze gekeverd te krijgen? Zo ja, wanneer?
- is het mogelijk om duo nano-sim kaarten te bestellen?
- is het mogelijk om duo een nano en een micro sim kaart te bestellen? (vooral deze vind ik erg belangrijk)

Groet,

Nick
Badge
Hi,

zoals gisteren gepresenteerd is gaat de iPhone 5 werken met de nano sim. Gebaseerd op het verleden was Simyo erg laat met het aanbieden van micro sim kaarten. 

Hoe zien jullie dit nu bij Simyo, zijn er levertijden bekend, het zou zonde zijn om 1 jaar over te moeten stappen naar een andere provider vanwege het ontbreken van een nano sim bij simyo. Je kunt ze namelijk niet "knippen" zoals wel mogelijk was met de micro sim waardoor je bij Simyo kon blijven met de iPhone 4(s).

tnx 
Reputatie 5
Badge +10
Beste Simyo gebruikers,

De nano simkaart is door Simyo besteld en wordt getest. Via dit topic zullen we jullie op de hoogte houden. We verwachten de nano simkaart een stuk sneller beschikbaar te hebben dan de micro simkaart.

Groetjes,

Alex
Kan er een tijdsindicatie gegeven worden? Een half jaar is een stuk sneller als een jaar voor de microsim maar natuurlijk nog steeds veel te lang. Praten we hier over dagen, weken of maanden?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Shaverion,

Hier kunnen we op dit moment nog niets over zeggen. Houdt daarom het topic in de gaten.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Simyo gebruikers,

De nano simkaart is door Simyo besteld en wordt getest. Via dit topic zullen we jullie op de hoogte houden. We verwachten de nano simkaart een stuk sneller beschikbaar te hebben dan de micro simkaart.

Groetjes,

Alex


Wat een slechte smoes "testen" er valt niets te testen, dat heeft Apple al lang zelf gedaan, het is hun eigen standaard..
Andere providers zoals T-Mobile, Vodafoon en Symio's eigen KPN hebben de nanosim al lang aan gekondigd, waarbij KPN ook een datum heeft genoemd.
Geen smoesje over "testen" 
De micro sim duurde bij Symio het meer dan een jaar, was dat ook "testen".
De klantenservice is bij Simyo inmiddels ook al tot een nul punt gedaald, kan dit er nog bij???
Er zijn inmiddels al twee miljoen iPhone 5's verkocht, bij Simyo slapen ze nog.
Badge
De nano simkaart kun je gewoon zelf maken dus zeikers wat is het probleem?
KPN heeft tegenover ons (iPhoneclub) verklaard dat nano-simkaarten hopelijk rond het einde van deze week (17-21 september) geleverd kunnen worden. Dit geldt ook voor alle KPN-dochters: Hi, Telfort én Simyo. Een huidige simkaart omruilen naar een nano-simkaart gaat €17,- kosten. De berichten over het "testen" kloppen dus, maar die zullen naar verwachting niet extreem veel tijd in beslag nemen.

Ik ben Simyo-klant, maar het verbaast me wel enigszins dat de reactie van de KPN-woordvoerder tegenover ons concreter is dan die van Simyo's webcare-team. Ik begrijp dat je geen valse hoop wil wekken, maar met een indicatie weten mensen in ieder geval beter wat ze kunnen verwachten. En aangezien deze informatie toch al door KPN aan ons is verstrekt, is er volgens mij geen reden meer om geen open kaart te spelen.
Badge
De nano simkaart kun je gewoon zelf maken dus zeikers wat is het probleem?

zelf maken is niet mogelijk, waar haal je dat vandaan!!! 
kan je niet bewijzen dus...
De nano simkaart kun je gewoon zelf maken dus zeikers wat is het probleem?

zelf maken is niet mogelijk, waar haal je dat vandaan!!! 
kan je niet bewijzen dus...


Het is wél mogelijk om zelf een nano-simkaart te maken met behulp van je oude (micro)simkaart en een handleiding of nano-simkaartknipper. Maar aangezien de simkaarten waarschijnlijk (zie mijn bovenstaande reactie) op korte termijn leverbaar zijn, zou ik daar gewoon even op wachten.
Badge
KPN heeft tegenover ons (iPhoneclub) verklaard dat nano-simkaarten hopelijk rond het einde van deze week (17-21 september) geleverd kunnen worden. Dit geldt ook voor alle KPN-dochters: Hi, Telfort én Simyo. Een huidige simkaart omruilen naar een nano-simkaart gaat €17,- kosten. De berichten over het "testen" kloppen dus, maar die zullen naar verwachting niet extreem veel tijd in beslag nemen.

Ik ben Simyo-klant, maar het verbaast me wel enigszins dat de reactie van de KPN-woordvoerder tegenover ons concreter is dan die van Simyo's webcare-team. Ik begrijp dat je geen valse hoop wil wekken, maar met een indicatie weten mensen in ieder geval beter wat ze kunnen verwachten. En aangezien deze informatie toch al door KPN aan ons is verstrekt, is er volgens mij geen reden meer om geen open kaart te spelen.


De prijs dus verdrievoudigd????? hier op de site van Simyo staat dat een simkaart 5 euro kost.
Maar het zal wel weer zo zijn iPhone bezetters hebben teveel geld die kunnen we wel "pakken" door de prijs te verdrievoudigen..
De kostprijs van een sim is ongeveer 0,50 in China helaas wil Symio die hier natuurlijk niet programmeren.
KPN vraagt natuurlijk altijd de hoofdprijs (voor alles) daarom ben ik ook klant bij Simyo -nog wel-

Maar een prijsverhoging van meer dan 300% voor een simpele simkaart????

Vraag aan de iPhone club, de nanosim zou niet zelf te knippen zijn, o.m. omdat hij dunner is dan de macro en micro uitvoering, is hier meer over bekend???
De prijs dus verdrievoudigd????? hier op de site van Simyo staat dat een simkaart 5 euro kost.
Maar het zal wel weer zo zijn iPhone bezetters hebben teveel geld die kunnen we wel "pakken" door de prijs te verdrievoudigen..
De kostprijs van een sim is ongeveer 0,50 in China helaas wil Symio die hier natuurlijk niet programmeren.
KPN vraagt natuurlijk altijd de hoofdprijs (voor alles) daarom ben ik ook klant bij Simyo -nog wel-

Maar een prijsverhoging van meer dan 300% voor een simpele simkaart????

Vraag aan de iPhone club, de nanosim zou niet zelf te knippen zijn, o.m. omdat hij dunner is dan de macro en micro uitvoering, is hier meer over bekend???

Het verschil qua dikte tussen nano-sim en micro-sim is slechts 0,09 mm. De afmetingen kunnen ook nog weer per aanbieder verschillen, maar zolang ze zich houden aan de officiële standaard zou dat geen probleem moeten zijn. 
Inmiddels heeft Simyo bevestigd in het forum dat de nieuwe nano sim vanaf volgende week aan te vragen is. Voor de normale prijs van 5 euro. Gelukkig maar! En ik moet zeggen: als ze echt (begin) volgende week te bestellen zijn, dan is dat perfecte service van Simyo!
Badge +1
Precies, heel mooi!

Reageer