.

Beantwoord

Wat moet ik invullen bij pincode?

  • 23 August 2016
  • 3 reacties
  • 274 Bekeken

ik heb mijn simkaart geactiveerd en in mijn toestel gedaan. Mijn mobiel vraagt dan direct naar de pincode van de simkaart, maar die heb ik nog niet in kunnen stellen. Ik heb het eerst met het normale wachtwoord van mijn telefoon geprobeerd en dat lukte niet. Nu is mijn simkaart geblokkeerd en kan dat worden verholpen door de pukcode in te vullen. Daarna heb ik het simkaart nummer ingevuld als pincode, maar dat werkt ook niet. Hoe moet ik dit oplossen en wat is de pincode dan wel?

gr. Luud Struijk
icon

Beste antwoord door PaulH 23 August 2016, 17:48

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Luud,

als het goed is zit dit bij het kaartje waar de SIM-kaart in zat.
Zo niet log dan in op Simyo ga naar instellingen, dan naar het tab Simkaart, scroll naar beneden naar pincode, druk op tonen er naast.

Nu zie ik dat je het dus te vaak geprobeerd hebt nou de PUK-code staat onder de pincode.
gebruik die om het probleem op te lossen.
Laat maar weten of het is gelukt.

Groet Paul
@PaulH, goed bezig !:)

@luud struijk
Nu de pincode op mijn simyo verbruikt is en je de pukcode hebt gebruikt moet je zelf een nieuwe pincode verzinnen. Laat ff weten of dat helpt..

Groetjes,
Friesian
Reputatie 3
Badge +5
Hoi luud struijk,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat je problemen ervaart met het ontgrendelen van de simkaart!

Zoals PaulH heeft aangegeven kun je de pincode van de simkaart vinden via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart. Dit is de pincode die je dient in te voeren. Als je al te vaak de pincode hebt geprobeerd in te voeren, dan moet er inderdaad een pukcode ingevoerd worden. Deze vind je onder hetzelfde kopje 'Simkaart' op Mijn Simyo. Als je de pukcode hebt ingevoerd, kun je weer een nieuwe pincode invoeren en vervolgens dien je deze te bevestigen.

Laat je weten of het is gelukt?

PaulH en Friesian, jullie zijn toppers!!

Groetjes,
Ilias

Reageer