.

Beantwoord

Mijn toestel is weg. Wat nu?

  • 27 January 2019
  • 6 reacties
  • 285 Bekeken

Badge
Goedemiddag,

ik ben vannacht mijn telefoon verloren en ik acht de kans zeer klein dat ik hem nog terugkrijg/terugvind. Ik wil echter graag mijn huidige, lopende abonnement aanhouden op mijn nieuwe telefoon.

Mijn vraag is daarom of het mogelijk is om met deze nieuwe telefoon en een nieuwe simkaart van Simyo mijn huidige abonnement 'over te zetten', nadat ik mijn huidige simkaart geblokkeerd heb. En is het mogelijk om het nummer te behouden? Misschien is dit een heel domme vraag, maar dit is (gelukkig) pas de eerste keer dat ik in deze situatie zit.

Met vriendelijke groet,

Niels
icon

Beste antwoord door Groentjuh 27 January 2019, 21:54

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Je kunt op Mijn simyo onder "Instellingen" en "Simkaart" kiezen om je Simkaart te blokkeren. Dat doe je om te voorkomen dat met jouw simkaart nog gebeld/gesmst/geïnternet wordt. Dat kan jouw namelijk op kosten jagen als er iets buiten de bundels wordt gedaan.

Wel zorgt dit er ook voor dat eventuele "Find my phone" mogelijkheden moeilijker worden, want het toestel kan dan geen internet krijgen via 4G en daarmee zijn locatie doorsturen.

Vervolgens kun je op de zelfde pagina kiezen voor: "Vervangende Simkaart aanvragen en activeren". Simyo stuurt je dan een nieuwe simkaart. Deze hoort bij hetzelfde abonnement en heeft hetzelfde nummer. Dit kost 5 euro, die je terug ziet op je volgende factuur. (Simkaarten en de postbode zijn niet gratis, dus...)

Binnen enkele dagen krijg je dan jouw nieuwe simkaart, die je via Mijn Simyo moet activeren. Dan krijg je de pincode, die hoort bij deze nieuwe Simkaart. Met dat alles kun je weer verder met je abonnement en je huidige nummer.

Kom je er hiermee uit?
Badge
Absoluut. Hartelijk dank!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Niels,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat zuur dat je je toestel kwijt bent! Ik zie dat Groentjuh een compleet en juist antwoord gegeven heeft 😃 Én dat jij de juiste stappen al gevolgd hebt! Ik zie dat je via Mijn Simyo netjes je simkaart geblokkeerd hebt, en dat je ook een vervangende simkaart aangeschaft hebt.

Heel handig!

Laat jij het weten als je nog een andere vraag hebt?

@ Groentjuh, dank voor het antwoord!

Groetjes,
Jihane
Hey, ik ben ook mijn telefoon kwijt sinds vandaag.

Jullie kunnen zeker geen locatie zien van waar mijn telefoon is? Ik heb er al een paar keer naartoe gebeld.
Ik dacht dat de politie dan kon zien waar je telefoon dan is, maar tegenwoordig doet de politie niks met verloren voorwerpen. Dus dat is wel jammer.
Het stomme is ook dat (mijn locatie waarschijnlijk en )mijn bundel uit staat..
Er is zeker geen magisch knopje dat even mijn internet aan kan zetten? 😞 zodat ik kan kijken waar mijn telefoon is..

Kan ik het beste even een paar dagen wachten met het afsluiten van mijn simkaart in de hoop dat de vinder me terugbelt?

Groetjes Anna
Reputatie 7
Badge +9
Ik geloof niet dat Simyo medewerkers kunnen zien waar je toestel is en de internet instelling van je toestel is ook niet op afstand aan te zetten.

Voordat iemand je terug kan bellen moet hij/zij je toestel ontgrendelen, indien jij een beveiliging ingesteld hebt. Dat gaat meestal niet, want die gene weet jouw code/heeft uw biologische eigenschappen niet.

Mocht je daar toch op willen wachten, dan zou ik via Mijn Simyo zoveel mogelijk opties uitzetten, die niet nodig zijn om dat te doen.
Zet dan bijvoorbeeld hier: "Bellen naar informatienummers", "Bellen in en naar het buitenland" (als je jouw toestel niet in de buurt van de grens kwijt bent geraakt), "Internetten in Nederland" (staat op je toestel toch al uit) en "Internetten in het buitenland" (staat op je toestel toch al uit) uit.

Daarmee beperk je het risico dat je aansluiting wordt misbruikt. Het is vast nog niet helemaal uitgesloten, maar de opties zijn dan wel beperkter!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Anna,

Wat zuur dat je mobiel kwijt is! Wij kunnen inderdaad geen locatie vinden van je toestel. Heb je 'Find My Android' of 'Find My iPhone' al geprobeerd? Daarmee kun je eventueel een toestel nog terugvinden, maar ook dat werkt niet onder alle omstandigheden.

Ik zie dat je je simkaart intussen netjes geblokkeerd hebt én een vervangende simkaart hebt aangevraagd. Slim! 🙂 Je nieuwe simkaart komt binnen enkele werkdagen aan. Na activatie staat je hele aansluiting daarop, en kun je 't weer gebruiken. Ik hoop dat je oude toestel toch nog magisch opduikt, want dat zou wel echt fantastisch zijn!

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@ Groentjuh, dankjewel voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer