.

Beantwoord

Mijn telefoon geeft 'geen simkaart' aan. Wat nu?


Badge
Wiko telefoon geeft 'geen simkaart' als melding. Beide zijden al geprobeerd want het is duo sim dus moet er wel goed inzitten. Na het plaatsen van de SIM geeft de telefoon steeds 'geen SIM kaart' aan. Kunt u een puks of wat geven? De card is XXXX nr.
icon

Beste antwoord door Thomas 9 May 2018, 10:35

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi gllochem,

Ohjee, dat is niet handig. Ik heb je simkaartnummer in je berichtje verwijderd. Het Forum is zichtbaar voor iedereen, vandaar dat je geen privé gegevens mag delen.

Als een telefoon 'geen simkaart' aangeeft, betekent dat de simkaart niet wordt herkend door de telefoon. Vandaar dat je zo een melding krijgt. Kan je controleren of de simkaart goed geplaatst is in je Wiko telefoon? Het gouden gedeelte moet aan de onderkant.

De pukcode heb je nodig wanneer je 3x je pincode verkeerd hebt ingevuld om de simkaart te ontgrendelen. Jij krijgt de optie om de simkaart te ontgrendelen niet te zien, omdat je telefoon de simkaart niet herkent.

Als je simkaart goed geplaatst is in je telefoon en je nog steeds 'geen simkaart' ziet staan, raad ik je aan om de simkaart in een ander telefoon te plaatsen. En een werkende simkaart in jouw telefoon. Zo kun je erachter komen of het probleem aan je telefoon of aan de simkaart ligt. Snap je?

Ik hoor het graag van je of het lukt!

Groetjes,
Ashweeta
Badge
Oh ik dacht dat jullie hem dan konden uitlezen, of een puls geven, door het nummer te geven.

Nee ik heb geen andere telefoon.

Maar dit is dus een nieuwe telefoon, net uit de doos. Ja al wezen controleren of de simkaart goed geplaatst is en ook beide sleuven maar niets werkt.

Jullie zitten toch bij KPN, moet ik er anders mee naar een telefoonwinkel of bestaat dat niet meer, in Zutphen?

Ik heb de card ook al jaren, krijg je niet jaarlijks een nieuwe als je erom vraagt ofzo, zoals pasjes wel elk jaar vernieuwd worden?
Reputatie 7
Badge +9
Oh ik dacht dat jullie hem dan konden uitlezen, of een puls geven, door het nummer te geven.

Nee ik heb geen andere telefoon.

Maar dit is dus een nieuwe telefoon, net uit de doos. Ja al wezen controleren of de simkaart goed geplaatst is en ook beide sleuven maar niets werkt.

Jullie zitten toch bij KPN, moet ik er anders mee naar een telefoonwinkel of bestaat dat niet meer, in Zutphen?

Ik heb de card ook al jaren, krijg je niet jaarlijks een nieuwe als je erom vraagt ofzo, zoals pasjes wel elk jaar vernieuwd worden?

Simyo kan alleen dingen doen met simkaarten, die verbonden zijn met een netwerk. Alles daarvoor (lezen van de simkaart en de pincode invoeren) moet goed gaan.

Simkaarten hebben geen geldigsheiddatum. Ze kunnen makkelijk meerdere jaren mee. Simyo vergoed simkaarten als er een vermoeden is, dat de simkaart kapot is. Enkel een moderator kan hierover beslissen. Je kunt overigens ook altijd voor 5 euro een nieuwe simkaart bestellen. Als echter blijkt dat je toestel kapot is, dan kom je niets verder met een nieuwe simkaart.

Als ik dit als mede-klant lees, dan kan hier of het toestel niet goed werken OF de simkaart. Maar welke van de twee niet werkt is niet duidelijk. Daarom vroeg Ashweeta of je een werkende simkaart van een ander toestel kon proberen in je toestel of deze simkaart in een ander toestel, zodat duidelijker wordt welke van de twee niet goed werkt.

Simyo gebruikt het netwerk van KPN of daardoor de medewerkers in de KPN winkel je daardoor willen helpen met zo'n test durf ik niet te zeggen.
Badge
Ja maar ik dacht, om hem verbonden te krijgen met een netwerk kunnen ze een puls ofzo sturen. Dat heb ik tenminste wel eens gehad met de TV-aansluiting wat ook over een KPN-satelliet gaat maar ik weet het dus niet verder hoor.

Ja de medewerkers in een KPN winkel zijn dan een oplossing maar misschien doet Simyo alles wel online. Dat simkaarten vele jaren meegaan weet ik wel hoor. Want ik HEB wel een andere telefoon, die gebruik ik al sinds het begin van Simyo, zo lang zit ik al bij ze. Het is die telefoon die ik gebruik voor bellen, degene waar het hier om gaat wil ik naast bellen ook voor spelletjes en Whatsapp gaan gebruiken.

Maar omdat die simkaart al zo verschrikkelijk oud is past ie niet in het nieuwe ding. De card is wel 2x zo groot, ik mag het nummer dus hier niet geven maar anders aan iemand van Simyo in een PM?!

Nee het toestel is dus zeker niet kapot, hij doet ook alles merkte ik, de spelletjes speelt ie al zonder card, Whatsapp staat er ook op maar DAAR kom ik nu niet verder want dan vraagt hij toch om de simcard die er wel inzit maar het dus niet meer doet, en ik kan niet bellen en gebeld worden nu daarop.

Dus toestel werkt, maar ik kan er niet een werkende simkaart van mijn andere Simyo insteken, die werkt dus perfect, maar is te groot ervoor. Ouderwets systeem nog denk ik, volgens mij zijn ze op mini overgestapt in 2014/15 ofzo??!!
Badge
Ashweeta, ik lees hierboven nu net
Graag alleen privéberichten sturen als hier om gevraagd wordt.

Moet ik die nu doorsturen omdat het publiek niet mag? Maar hoe moet dat eigenlijk dan?
Beste.

Alles wat in het tekstvak wordt geplaatst is voor iedereen te lezen. Daarom vanwege privacyredenen geen persoonlijke informatie plaatsen.

Privéberichten zijn nooit openbaar, deze worden alleen verstuurd door de verzender en gelezen door alleen de ontvang(st)er.

Vraagt de moderator om een Privébericht dan stuur je die met de gevraagde vertrouwelijke informatie.

Ter informatie.
Klik op gebruikersnaam.
Daarna op volgende pagina op BERICHT (=privébericht)

Ik heb een voorbeeld pb gestuurd.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi gllochem,

Leuk je weer op het Forum terug te zien! ;)

Wat onhandig zeg dat je nu je nog geen WhatsApp kan gebruiken met je nieuwe Wiko. Zoals Groentjuh en Friesian aangeven zou je simkaart het gewoon moeten doen in je nieuwe telefoon, als deze ook goed werkte in je oude telefoon.

Nu heb ik wel al vaker klanten gezien met een Wiko telefoon waarbij de simkaart niet goed in de telefoon paste. Hierdoor maakt de simkaart slecht contact en dan kom je nergens. Hiervoor hebben we speciale 'dikkere' simkaarten die wél werken in dit soort telefoons. Deze ga ik vandaag naar je toesturen met een brief erbij waarin je leest hoe je de simkaart kunt activeren. Hierna kun je lekker aan de slag met WhatsApp en alles wat je met je nieuwe telefoon van plan bent. ;)

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groentjuh en Friesian, bedankt voor het meedenken guys!

Groetjes,
Thomas
@gllochem wat ik mis in de reactie van @Thomas is dat de nieuwe (dikkere) simkaart een 3 in 1 is. De juiste maat kun je dan uitdrukken. De maten zijn....van groot naar klein

Ik zou wel van tevoren +indien mogelijk) een WhatsApp chat back-up maken.

Standaard
Micro
Nano.....
Badge
OK dat is fijn Thomas, maar ik ben inmiddels wel verhuisd dus niet naar het verkeerde adres sturen dan! Daarom zei ik, waarheen kan ik een PM ofzo sturen? En als ik de simkaart dan kan activeren, is dat met overzetten, dat jullie dat dan doen bedoel ik, beltegoed enzo? En laatste vraag, die ouderwetse simcard, is die ook wellicht vervangbaar, want die is denk ik al wel 5 jaar oud en ouderwets dus niet de mini varianten die je nu hebt, dus is ook niet op mijn nieuwe smartphone te krijgen.
Badge
Ik heb maar meteen het adres goed gemaakt, ik zag dat dat via Instellingen kon,
Je adres is gewijzigd
staat er nu, dat oude adres komt zeker niet goed namelijk.
Reputatie 7
Badge +9
Moderatoren van simyo kunnen je mobiele nummer zien van het account waarmee je op mijn simyo bent ingelogd op het forum. Daaraan hebben ze vaak genoeg informatie.

De nieuwe simkaart, die je (hopelijk) op je net veranderde adres krijgt, zal na het activeren automatisch aangesloten worden op de aansluiting van de niet werkende simkaart. De niet werkende simkaart zal daarna gedeactiveerd zijn (werkte toch al niet!).
Reputatie 6
Badge +4
Ik heb maar meteen het adres goed gemaakt, ik zag dat dat via Instellingen kon,
Je adres is gewijzigd
staat er nu, dat oude adres komt zeker niet goed namelijk.


Super dat je jouw adres nog even hebt aangepast, dan komt hij wel goed aan. 😉

Zoals Friesian al zei kun je het goede formaat simkaart uit het kaartje drukken. De dikkere simkaart is 2-in1, mini sim en micro sim zonder een NFC-chip erin. Wat is het type Wiko telefoon dat je hebt, dan kijk ik nog even of we hem misschien voor je op maat moeten maken.

Zodra de simkaart is gekoppeld aan jouw gegevens dan staat ook je beltegoed er gewoon weer op. Daar hoef je verder niets voor te doen. Wil je jouw oude chatberichten van WhatsApp bewaren? Dan raad ik je aan om via het instellingenmenu van WhatsApp even een back-up te maken zoals Friesian aanraadt. Hoe dit precies werkt kun je op hun website lezen. ;)

Laat je nog even weten welk type Wiko je hebt? :)

Bedankt voor de aanvulling Friesian!

Groetjes,
Thomas
Badge
Mijn oudje is zo oud, daar kun je het goede formaat simkaart niet uit het kaartje drukken want hij is aan 1 stuk.

Maar goed, first things first, dus jullie sturen zodadelijk mij op dit nummer een nieuwe card, dan dus niet naar Arnhem he, goed zo. Het is een Wiki Sunny 2 maar gaat gewoon een normale wel in, en anders zal ik hier wel even het goede formaat simkaart uit het kaartje drukken. Ik denk dus niet dat het iets speciaals moet zijn hoor, het is een dual sim, dus ik zou er eigenlijk later ook mijn 2e Simyo nummer op willen maar dan testen we dit toch eerst even uit?!
Reputatie 6
Badge +4
Hallo gllochem,

Dat klopt ik stop hem zo in de brievenbus. Morgen wordt er voor zover ik weet geen post bezorgd dus dan heb je hem op z'n vroegst vrijdag binnen.

Laat je het weten als het werkt? Dan kunnen we je ook voor je andere nummer een dikkere simkaart sturen. ;)

Groetjes,
Thomas
Badge
Ik heb het zelf nergens gezegd, iemand anders dus: opeens was er iets over een dikkere... Wiki Sunny 2 heeft die dan iets dikkers nodig? Hij lijkt namelijk wel goed klem te zitten, op zich. Ja ik laat het dan sowieso weten, ook als deze bijv. weer te dik is (of kan dat niet?). Nou goed, we zien het vanzelf 😉.
Reputatie 6
Badge +4
Ik heb het zelf nergens gezegd, iemand anders dus: opeens was er iets over een dikkere... Wiki Sunny 2 heeft die dan iets dikkers nodig? Hij lijkt namelijk wel goed klem te zitten, op zich. Ja ik laat het dan sowieso weten, ook als deze bijv. weer te dik is (of kan dat niet?). Nou goed, we zien het vanzelf 😉.

Smartphones worden steeds "multifunctioneler", er wordt dus meer en meer hardware in verwerkt. Hierdoor is elke (fractie van) een millimeter extra ruimte welkom. De simkaarten worden (mede) daarom steeds kleiner en dunner. De speciale simkaarten noemen we 'dikke' simkaarten omdat ze en fractie dikker zijn. Zo maken ze beter contact. Té dik zal hij in ieder geval niet zijn. ;)

We wachten het af. En als je nog andere vragen hebt dan weet je ons te vinden!

Groetjes,
Thomas
Badge
Hoi Thomas, nou de brief is binnen hoor. Hoe krijg ik nu e.e.a. overgezet op de andere simcard en kan ik controleren of deze WEL werkt?

Hij ziet er eigenlijk hetzelfde uit. Het gekke wil dat de oude card ook weldegelijk werkt nog, ik heb hem in een ander toestel uitgeprobeerd. Dus het kan toch aan het toestel liggen?!
Badge
Ook zo typisch. Hij pakte hem 1x....

Toen zag ik het nummer verschijnen. Leek alles in orde. Dus nog met de oude kaart maar het nieuwe omhulsel zeg maar.

Niks gedaan. Ik moest hem een keer uitzetten alleen. Bij heropstarten was hij weer verdwenen. Dus wordt niet langer herkend. Dat is toch wel bizar. Dus ligt het nu aan de telefoon of aan de simcard, ik weet het niet. De test moet het leren als jullie de boel overzetten. Wanneer gebeurt dat?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi gllochem,

De simkaart die je hebt ontvangen, is nog niet geactiveerd. Dat staat ook in de brief aangegeven. Dus goed dat je aangeeft dat je de simkaart binnen hebt! Ik heb de simkaart nu voor je geactiveerd. De pincode kan je terugvinden op Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart. De simkaart moet dan werken.

Laat je het mij weten of het lukt?

Groetjes,
Ashweeta

Reageer