.

Beantwoord

Waarom geeft mijn telefoon 'geen simkaart' aan?

  • 26 May 2018
  • 3 reacties
  • 2426 Bekeken

Badge
Hallo,

Sinds vandaag heb een nieuwe telefoon het gaat om de Motorola Moto Z2.

De telefoon "ziet" de simkaart wel en daarom vraagt deze ook om de ontgrendelcode.
Verder is de telefoon ook gewoon verbonden met Simyo.
Toch geeft deze aan 'geen simkaart'. Om deze reden herkent hij dus ook contacten niet, deze zijn door dit probleem niet geïmporteerd.

Nu was ik dus benieuwd of hier en oplossing voor is.

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk kunnen maken :)

Groetjes
Douwe
icon

Beste antwoord door Ashweeta 28 May 2018, 10:43

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Douwe,

Leuk dat je een nieuwe telefoon hebt!

Als je telefoon 'geen simkaart' aangeeft, wordt deze niet gelezen. Maar jouw simkaart wordt wel gelezen omdat jij de simkaart wel kan ontgrendelen. Het ontgrendelen kan alleen wanneer je simkaart gelezen wordt. En als je verbinding hebt met het netwerk van Simyo, is je simkaart ook in je telefoon aangemeld op het netwerk.

Ik heb je aansluiting bekeken en ik zie dat je simkaart wel werkt. Je hebt vanochtend nog internetverbinding gehad. Dat is mooi!

Op het internet lees ik dat je telefoon, Motorola Moto Z2, een dual sim telefoon is. Dat betekent dat je telefoon geschikt is voor twee simkaarten. Ik denk dat je de melding 'geen simkaart' krijgt te zien omdat in je telefoon maar 1 simkaart geplaatst is. En als het goed is, heb je momenteel maar 1 simkaart in je telefoon zitten. Vandaar dat je de melding 'geen simkaart' krijgt te zien.

Snap je wat ik bedoel?

Groetjes,
Ashweeta
Badge
Hallo Ashweeta,

Dit kan het zijn geweest, ik heb het net getest en zoals je zei geeft hij deze melding niet meer zodra ik er een 2e simkaart in stop. Goed om te weten dan hoef ik me verder nergens druk om te maken dat deze niet zou werken.

Dank voor het duidelijke antwoord.

Groetjes
Douwe
Reputatie 6
Badge +5
Hi Douwe,

Namens Ashweeta graag gedaan! Fijn om te lezen dat je nieuwe telefoon helemaal in orde is. Mocht je verder nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden :)

Groetjes,
Niels

Reageer