.

Beantwoord

Mijn telefoon geeft aan dat mijn simkaart ongeldig is, wat nu?

  • 11 March 2018
  • 11 reacties
  • 7850 Bekeken

Een heel vervelend probleem: ik kan niet bellen/sms'en en ben ook niet op die manier bereikbaar. In mijn scherm staat 'ongeldige Sim kaart' . Op mijn simyo staat dat de simkaart actief is??
icon

Beste antwoord door Anonymous 11 March 2018, 09:21

Bekijk originele reactie

11 reacties

Doe eens een kruisttest, je sim andere telefoon andere sim in jouw telefoon.
Daarmee sluit je of de sim of de telefoon uit als probleem.
Betreft dit een nieuwe simkaart?
Wanneer is dit probleem ontstaan? Is dat bijvoorbeeld rond de tijd geweest dat je iets hebt aangepast / opgewaardeerd hebt.

Wat gebeurt er als je een kruistest doet? Jouw simkaart in een andere telefoon en andersom?

Heeft een simpele herstart al geholpen waarbij je tussen de 10 en 15 minuten wacht met weer aanzetten en met voorkeur sim en batterij (als dit kan) er uit gehaald?

We vernemen graag :)

Edit: Tijdens het typen heeft @Friesian ook al gereageerd.
Alles geprobeerd, niks helpt.
er staat SIM-krt permanent geblokkeerd.
Zoon heeft verkeerde pin ingevoerd.
Op mijn simyo staat nog steeds actieve kaart
Reputatie 7
Badge +9
Is ook de PUK-code teveel keren verkeerd ingevoerd dan is een nieuwe simkaart aanvragen de enige oplossing.
Als hij de verkeerde simpin heeft ingetoetst dan procedure puk code gebruiken.

Hier lees je alles over je pin & puk code.

Ik neem ook aan dat er nu om een puk code word gevraagd?

Heb je een Samsung telefoon, lees dan dit.
Is ook de Paul-code teveel keren verkeerd ingevoerd dan is een nieuwe simkaart aanvragen de enige oplossing.

Autocorrectie @franswon ? 😁
Reputatie 7
Badge +9
Inderdaad @Ray maar al gecorrigeerd.
Reputatie 7
Badge +6
💪🏻 aan hulp geen gebrek op de zondagochtend, fantastisch dit toch💪🏻...👍
Super bedankt allemaal!!
Maar zal een nieuwe sim kaart worden.
Beste Jarnick

Controleer voor de zekerheid wel je mijn Simyo adresgegevens of die correct is.

Fijne dag nog !😎
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Jarnick,

Welkom op het Forum!

Ik zie dat Forum experten je goed hebben geholpen! Super bedankt iedereen! 🧡

Ik zie dat je gister al een vervangende simkaart hebt aangevraagd. Deze komt binnen drie werkdagen binnen. In de bijbehorende brief staat uitgelegd hoe jij de nieuwe simkaart kan activeren. Zodra je de simkaart geactiveerd hebt, kan je op Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart je nieuwe pincode terugvinden.

Mocht je nog vragen hebben, weet je ons te vinden!

Groetjes,
Ashweeta

Reageer