.

Beantwoord

Mijn simkaart wordt niet herkend. Wat nu?

  • 28 March 2017
  • 14 reacties
  • 6676 Bekeken

Badge
Al enige tijd doet mijn simkaart/telefoon raar. Mijn telefoon, galaxy s4, wil regelmatig herstarten. Soms doet hij dit dagen achter elkaar niet en soms wel 10 keer per dag.
Mijn simkaart werkt wel in een andere telefoon en andersom ook.
Sinds vandaag herkend hij mijn sim helemaal niet meer... Hij geeft aan geen simkaart, alleen noodoproepen.
Meerdere malen opgestart, sim verwijderd en terug geplaatst maar niks werkt.

nu heb ik gelezen dat dit een vaker voorkomend probleem is bij deze telefoon.
Ook heb ik gelezen dat dit kan komen Door de nfc 3 in 1 simkaart. Omdat die chip kleiner is dan de oude micro simkaart.
Iemand anders met dit probleem heeft dit op kunnen lossen Door er dus een oude micro sim in te zetten ipv de nfc sim.

Is dit bij jullie ook mogelijk? Een oude sim ontvangen?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Samantha 29 March 2017, 12:32

Bekijk originele reactie

14 reacties

Badge +7
Hoi ik217,

Welkom op het Simyo forum :)

Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat je simkaart niet meer wordt herkend door je telefoon. Ik heb voor de volledigheid je simkaart een reset gegeven. Hiermee maakt je simkaart een nieuwe verbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk zijn de problemen hiermee opgelost.

Het klopt dat we bij de Samsung S4 wel vaker problemen hebben met onze simkaarten. Dit komt omdat de simkaart-gleuf van deze telefoons iets breder is, waardoor onze simkaarten te dun zijn. Waarschijnlijk zul je ook merken dat je simkaart een beetje los in je telefoon zit. Dit heeft verder niets te maken met de NFC chip op je telefoon. We hebben ook geen oude simkaarten zonder NFC chip die we je kunnen opsturen.

Gelukkig hebben we wel een andere oplossing voor dit probleem. Ik heb zojuist gratis een dikkere simkaart naar je opgestuurd. Deze zou wel goed in je telefoon moeten passen. Deze simkaart heb je binnen 3 werkdagen thuis. Je kunt hem niet zelf activeren, maar dit kunnen wij wel voor je doen. Zodra je de simkaart hebt ontvangen, kun je het simkaartnummer aan ons doorgeven. Als je dit via het forum wilt doorgeven, stuur mij dan even een privéberichtje.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha
Badge
Ik hoop dat dit de oplossing is.
Ik hoop ook dat die nieuwe sim nog niet verzonden is... mijn oude adres stond nog in mijn instellingen. Deze zijn nu aangepast.

Zodra ik hem binnen heb neem ik contact op om hem te activeren.
En uiteraard laat ik weten of dit de oplossing is.

Bedankt
Badge +7
Hoi ik217,

Oeps, hij is inderdaad al verzonden. Naar je oude adres. Heb je de mogelijkheid om hem daar op te halen? Zo niet, dan moeten we een andere simkaart naar je opsturen.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Samantha
Badge
Helaas kan ik hem niet ophalen. Mvg
Reputatie 5
Badge +9
Hoi ik217,

Ooh jeetje. Nou ik heb gelijk een andere simkaart naar je huidige adres verstuurd. Je zal deze begin volgende week binnen hebben.

Heb je hier verder nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Badge
Hallo,

Ik zou een dikkere simkaart ontvangen die ik zelf niet kan activeren.

Volgens mij heb ik nu een normale sim ontvangen want deze kan ik wel zelf activeren via mijn simyo.

Mvg
Reputatie 6
Badge +7
Hoi ik217,

Oh jeetje! Ik heb het even uitgezocht en zie dat we een normale simkaart naar je hebben opgestuurd. Hiervoor onze excuses! :(

Maak je geen zorgen, ik help je aan een nieuwe dikkere simkaart geschikt voor jouw telefoon. Deze simkaart zullen we opsturen naar de nieuwe adresgegevens die bij ons bekend zijn. Zodra je 'm hebt ontvangen, kun je contact met ons opnemen. Wij zorgen er vervolgens voor dat je simkaart wordt geactiveerd. Vind je dat goed?

Groetjes,
Asma
Badge
Die dikkere micro simkaart heeft het helaas nooit gedaan in mijn S4, al die tijd met een extra telefoon gelopen.

Ondertussen een nieuwe telefoon waar een nano simkaart in moet.
Nu heb ik mijn simkaart van hiervoor nog met nano formaat, is deze nog te activeren?

Mvg
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ik27,

Oh, dat is balen!

Ik ben blij om te horen een nieuwe telefoon hebt. Het is helaas niet mogelijk om je oude simkaart te activeren, hierom stuur ik je bij deze een gratis 3-in-1 simkaart op. De nieuwe simkaart ontvang je binnen drie werkdagen op je adresgegevens, waarna je 'm kunt activeren via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Badge
Ja bedankt.
Reputatie 6
Badge +5
Hi ik217,

Namens Asma graag gedaan 🙂 Laat je het weten als je nog meer vragen hebt?

Groetjes,
Niels
Ik heb ook een apparaat, een Konig SAS300 alarmsysteem die de kaart niet herkent. Ik heb de kaart in een gewone telefoon gestopt, de pincode er af gehaald en kon er gewoon mee bellen/sms'en. Als ik hem vervolgens in het alarmsysteem stop krijg ik de melding "geen sim" Ook daar lijkt ruimte te zitten in de sleuf waar de kaart in moet. Kan ik ook zo'n dikkere kaart krijgen om die te proberen?

Met vriendelijke groet.
Hoi @csamwel

Een eenvoudige oplossing en controle is een stukje plakband op de simkaart, daarmee wordt de simkaart ook dikker.

Groeten terug,
Friesian
Reputatie 6
Badge +5
Hi csamwel,

Welkom op het Simyo Forum!

Bij Simyo hebben we simkaarten voor mobiele toestellen. Officieel ondersteunen we geen alarmystemen. Daarom kunnen we ook niet garanderen dat een simkaart het doet in jouw apparaat. Zou je, voordat we overgaan naar het sturen van een dikkere simkaart, Friesian's (bedankt!) tip kunnen proberen? 🙂 Ik hoor graag of dit werkt.

Groetjes,
Niels

Reageer