.

Beantwoord

Mijn simkaart wordt niet herkend, wat nu?

  • 18 August 2016
  • 10 reacties
  • 1218 Bekeken

Badge
Heb een andere smartphone gekocht. Een Huawei Ascend G630. Zaken zoals b.v. het gmail account instellen en internet via WiFi doen het meteen zonder problemen. Maar na het inzetten van de simkaart wordt de eerste code geaccepteerd maar het ontgrendelen van het netwerk gaat niet.
Bij een soortgelijke Huawei (van mijn vrouw) toets zij twee keer haar simcode in en dan komt het simyo netwerk in beeld na een paar seconden. Wat doen wij bij deze nu dan fout? Het netwerk wil niet ontgrendelen. Zoiets is de melding. Kunt u ons verder helpen?
icon

Beste antwoord door Jihane 19 August 2016, 12:24

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge
Ter aanvulling de simkaart doet het nog steeds in mijn "oude" telefoon, daarmee kan ik wel bellen
Reputatie 7
Badge +10
Hoi PakeLieuwe,

Wat vervelend dat je simkaart niet herkend wordt door je nieuwe telefoon! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en een reset uitgevoerd. Wil jij het toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lukt het dan wel!

Je geeft verder aan dat de pincode wel geaccepteerd wordt, maar dat het netwerk niet gevonden lijkt te worden. Ik wil je vragen om handmatig het juiste netwerk te selecteren. Deze optie vind je in de instellingen van je telefoon. Lukt het dan wel om verbonden te worden met het netwerk?

Als dit ook niet wilt lukken, wil ik je een dikkere simkaart toezenden. Het kan zo zijn dat de reguliere simkaarten niet herkend worden door bepaalde toestellen. We gaan het gewoon proberen, tot we de oplossing hebben!

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Badge
Helaas, het is niet gelukt. Krijg nog steeds de melding dat het ontgrendelen van het netwerk niet lukt. Hoe kan ik het netwerk handmatig instellen? Welk netwerk moet ik dan hebben? Er komen verschillende binnen maar geen Simyo. Moet ik dan het KPN netwerk hebben (2g 3g of 4g?) Maandag ga ik met vakantie dus als het voor die tijd niet lukt zal ik na 29 augustus er op terug moeten komen.

Groeten en prettig weekend Lieuwe

Lieuwe
Reputatie 5
Badge +9
Hoi PakeLieuwe,

Bij het handmatig instellen van een netwerk moet je KPN kiezen. Je doet dit in de instellingen van je telefoon. Bij een iPhone moet je kijken bij het kopje 'aanbieder' en bij een android telefoon moet je kijken bij het kopje 'meer netwerken -> mobiele netwerken -> netwerkoperators'. Gaat dat zo lukken?

Ik wens je in ieder geval een fijne vakantie toe!

Groetjes,
Caspar
Badge
Hallo beste mensen,

Vandaag nogmaals alle bovenstaande aanwijzingen opgevolgd zonder succes. In onze vakantie de "oude" telefoon gebruikt. Maar de Huawei Ascend G630 krijg ik niet aan de praat. De toegangscode naar de telefoon is geen probleem. Maar geen netwerk is te benaderen. Dus zoals Jihane al vermeld heeft, denk ik nu dat een dikkere simkaart misschien de oplossing is. Zouden jullie die mij toe kunnen sturen?

Vriendelijke groeten van Lieuwe.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi PakeLieuwe,

Wat jammer dat het probleem nog niet is opgelost. Ik heb meteen een dikkere simkaart op de post gedaan. Deze ligt met een beetje geluk morgen op de mat :D

Laat je het weten wanneer je de nieuwe simkaart hebt geprobeerd?

Groetjes,
Sean
Badge
Beste Sean,

Bedankt voor je reactie. 🆒 Dat is nog eens service.:) Hopen dat het met die dikkere kaart wel lukt. Neem uiteraard contact op als het gelukt is en ook als het niet gelukt is maar dat spreekt vanzelf.

Prettige dag verder. Groetnis fan Lieuwe (fries voor gr.)
Reputatie 3
Badge +5
Hoi PakeLieuwe,

Namens Sean zeg ik: 'Enorm graag gedaan!'

Wij duimen met je mee, Lieuwe! We kijken uit naar de terugkoppeling.

Groetnis fan Ilias!!
Badge
Beste Simyo medewerkers.

Helaas is het weer mislukt. Ook deze kaart geeft niet het gewenste resultaat. Na het instoppen van de kaart in de "nieuwe" telefoon en na het invoeren van de nieuwe pincode komt de mededeling "blokkering aanbieder simservice opheffen" Wat ik daar in moet vullen is mij een raadsel. Heb de pincode geprobeerd. Dan geeft het apparaat aan "opheffing mislukt" De dame die mij te woord stond tijdens en na de activatie had hier nog nooit van gehoord. We worden er een beetje simpel van. Deze simkaart doet het wel weer in de "oude" telefoon, want dat heb ik net geprobeerd.

Wat nu?
Reputatie 3
Badge +5
Hoi PakeLieuwe,

Wat enorm vervelend dat het weer is mislukt! Het lijkt erop dat de toestel waarin je het hebt geprobeerd een simlock heeft. Dan kan je helaas geen gebruik maken van de Simyo simkaart.

Je dient contact op te nemen met de leverancier van het toestel om te kijken of ze de simlock eraf kunnen halen. Kun je het in een ander toestel proberen?

Groetjes,
Ilias

Reageer