.

Beantwoord

Mijn simkaart wordt niet herkend in Wiko Jerry. Wat nu?


Mijn wiko jerry geeft de melding 'geen sim' terwijl ik de sim er al een maand in had zitten, en alles prima werkte. Dit was na een systeem update.
Vervangende sim opgevraagd en er in gedaan. Zelfde melding. Sim wordt wel herkend in een andere telefoon. En sim andere provider wordt in deze telefoon gewoon herkend.
Wat nu?
icon

Beste antwoord door Samantha 12 July 2017, 15:05

Bekijk originele reactie

16 reacties

Ik lees elders dat er als oplossing een reset wordt uitgevoerd op de simkaart, waarmee de instellingen op netwerkniveau vernieuwd worden. Werkt dat? En hoe krijg ik dat geregeld?
Reputatie 7
Badge +9
Een reset van de simkaart werkt als er problemen zijn, maar de simkaart wel door het toestel wordt herkend.

Dus:
Het toestel kan wel de simkaart van een andere provider lezen
Een ander toestel kan wel de simkaart van Simyo lezen.
Het toestel kan dus alleen de simkaart van Simyo niet lezen.

Is die andere simkaart, die wel werkte in het toestel toevallig dikker?
Badge +7
Hoi O.A.,

Welkom op het Simyo forum :)

Wat jammer dat je simkaarten niet meer worden herkend door je telefoon 😞 Gelukkig werken ze nog wel in een andere telefoon, dus het lijkt erop dat de combinatie Simyo simkaart en jouw telefoon niet zo goed werkt.

Groentjuh heeft gelijk, een reset van de simkaart heeft voornamelijk zin als de simkaart niet goed werkt maar nog wel wordt herkend. Toch wil ik dit wel even proberen. Ik heb zojuist je simkaart gereset. Zet je telefoon even 10 minuten uit. Wordt hij nu wel herkend?

Mocht dat niet zo zijn, probeer dan even een plakbandje op de achterkant van je simkaart te plakken. Zo wordt je simkaart wat dikker en zit hij beter in je telefoon. Helpt dat?

Ik hoor graag of het is gelukt. Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Samantha

@Groentjuh, bedankt voor je hulp 🙂
Reset heeft niet gewerkt.

Ik betwijfel of dikte van de simkaart ermee te maken heeft. Waarom zou de eerste simkaart anders eerst een maand wel gewoon gewerkt hebben?

Bij hoeveel plakbandjes moet ik het opgeven? Ben nu bij 2
Badge +7
Hoi O.A.,

Wat jammer dat de reset niet heeft geholpen! Onze simkaarten zijn voor bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S4 te dun. Ze kunnen dan eerst wel altijd werken, maar zodra ze eenmaal los komen te zitten, is het heel moeilijk om de simkaart weer goed in de simkaarthouder van de telefoon te klikken. Merkt je bij jouw telefoon bijvoorbeeld dat de simkaart een beetje los zit?

Ik wil graag gratis een dikkere simkaart naar je opsturen. Op internet vind ik dat hier een micro simkaart in moet. Kun je dat bevestigen? Dan gaan we gewoon proberen of het met een dikkere simkaart beter werkt.

Groetjes,
Samantha
Hallo Samantha,

Laten we dat dan maar proberen. Zowel sim als microsim gaan er in.

Groetjes,

Neeltje
Reputatie 7
Badge +10
Hi Neeltje,

Ik heb zojuist een dikkere, vervangende simkaart op de post gezet voor je 🙂 Zodra je het kaartje binnen hebt, kun je bellen naar de telefonische klantenservice (0800 - 8007) of je kunt een moderator een berichtje sturen. Verwerk je dan het simkaartnummer ook in je bericht? Dat nummer vind je op de fysieke simkaart. Dan activeren wij 'm voor je 🙂

Laat je het weten?

Groetjes,
Jihane
OK, dank je wel
Reputatie 6
Badge +7
Hoi O. A.,

Heel graag gedaan namens Jihane! :$

Je kunt je nieuwe simkaart overigens binnen drie werkdagen verwachten. Hij zal uiterlijk vrijdag geleverd worden.

Laat je het weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
De simkaart is gistermiddag binnengekomen. Helaas zijn jullie vandaag niet bereikbaar voor het activeren. In de begeleidende brief staat dat ik pincode onder mijn gegevens kan vinden, maar ik kan nergens het nummer van de simkaart vinden. Zonder pincode heeft het geen zin om de sim in de telefoon te stoppen en te kijken of het eventueel werkt.
De telefoon gaat nu met mijn dochter mee op vakantie, dus het wordt pas weer over 2 weken dat ik hier weer wat aan kan doen.
Nummer van de simkaart vinden = invoeren/raadplegen
Reputatie 5
Badge +9
Hoi O.A.

Het klopt inderdaad dat je je simkaart eerst moet activeren. Jammer dat je het nummer van de simkaart niet kan vinden. Deze kan je vinden op de achterkant van de simkaart. Je zult verder even contact met ons op moeten nemen om de simkaart te laten activeren. Deze 'speciale' simkaart kunnen alleen wij activeren. Je kan elke werkdag van 08:00 uur tot en met 20:00 uur bellen naar 1200 of naar 0900-8007.

We horen graag van je!

Groetjes,
Caspar
Beter lezen, Caspar!
Het nummer van de simkaart kon ik wel vinden.
Het ging er om dat in de brief die bij de simkaart zat stond dat op Mijn Simyo ook de bijbehorende pincode te vinden zou zijn. Dat was niet het geval.
Doordat de simkaart op een zaterdag kwam i.p.v. op de aangekondigde vrijdag kon ik jullie dus niet meer bellen om de pincode te krijgen, en kon ik niet eerst zelf al even kijken of deze simkaart door de telefoon wel herkend wordt. Want dan had ik de telefoon met sim aan mijn dochter mee kunnen geven en alleen hoeven bellen om hem te laten activeren
Reputatie 7
Badge +10
Hoi O. A.,

Oh, jee! Weet je zeker dat in de brief stond dat je pincode vanzelf zou verschijnen op Mijn Simyo?

Ik zie nog niet terug dat je nieuwe simkaart geactiveerd is. Je geeft aan dat dat komt omdat de simkaart even met je dochter mee is. Is er een manier om in contact te komen met je dochter, zodat zij die code kan doorspelen naar jou toe?

Groetjes,
Jihane
Met behulp van de klantenservice de gegevens van de simkaart gekregen.

De dikkere kaart werkt! Dank jullie wel
Reputatie 7
Badge +10
Hi O. A.,

Wat ontzettend fijn om te horen dat het nu wel lukt 🙂

Laat jij het weten als je in de toekomst nog 's ergens tegenaan loopt?

Groetjes,
Jihane

Reageer