.

Beantwoord

Mijn simkaart past niet. Wat moet ik doen?

  • 12 November 2016
  • 19 reacties
  • 271 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
mijn dochter had een samsung core en nu een huawie p9 lite . nu past de simkaart er niet in, wat nu?
icon

Beste antwoord door Anonymous 12 November 2016, 09:40

Bekijk originele reactie

19 reacties

Mijn Simyo, instellingen, simkaart.
Vervangende simkaart = 3 in 1, standaard > micro > nano. De juiste maat eenvoudig uitdrukken.
Knippen kan maar wordt niet aangeraden.

Kosten 5 eur.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-een-vervangende-simkaart-41?c=24
Reputatie 5
Badge +6
Zoals Friesian zei dat zijn de 2 opties.
Als je gaat knippen kan dat makkelijk als je een beetje handig bent, heb het nu zelf al 3 keer succesvol gedaan.

Groet Paul.
Onder ons gezegd....een telefoonwinkel heeft een speciale tang daarvoor. 🙂
Verwarrende titel. Maar als ze al een 3in1 heeft dan is knippen of bestellen niet nodig. Hoe oud is de huidige simkaart?
Knippen kan niet als ie te klein is idd..! Eerder bestellen!
Badge
zie idd dat ik het niet handig omschreven heb.. begreep van haar dat de kaart te klein was, maar waar ze hem in moest schuiven was te klein. dus kaart te groot. wordt even terug naar de telefoon winkel dus, kunnen ze hem op maar maken. bedankt voor de reacties!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Kimnr,

Wat jammer dat je dochter niet meteen gebruik kon maken van haar nieuwe telefoon.

Wanneer je simkaart te groot is, zijn er inderdaad twee opties. Je kunt een vervangende simkaart aanvragen via Mijn Simyo >Instellingen >Simkaart, of je knipt de simkaart in het juiste formaat.

Als je een vervangende simkaart aanvraagt, ontvang je binnen drie werkdagen een 3-in-1 simkaart waar je zelf juiste formaat uit kunt drukken. Kies je voor knippen, dan is het slim om dit met een speciale tang te (laten) doen.

Laat je me weten of het is gelukt?

Groetjes,
Sean

@Friesian, PaulH en Raytje, onwijs bedankt voor jullie hulp heren 😃
Je hebt het ene toestel nog niet in gebruik en het volgende verschijnt al weer. Dit keer met een ander kaart formaat..Mijn kaart is dus al wat ouder. Dat zou beloond moeten worden. Maar nee Simyo straft mij met,€5 boete. Dat ga ik niet doen. Ik maak mijn tegoed op en ga naar een andere provider die mij wel een 3 in 1 kaart verstrekt bij aanschaf. Geldkloppery jongens. Niet netjes.
Reputatie 7
Bij aanschaf krijg je bij Simyo ook een 3-in-1 kaart. Als straks de 4-in-1 kaart komt, zul je ook bij de andere provider moeten gaan betalen voor een nieuwe vervangende simkaart. Maar je kan dan naruurlijk weer overstappen omdat je een 'gratis' nieuwe kaart wilt :P;)

Sorry hoor, maar je motivatie gaat gewoon niet op.

NB Simyo bewijst zich keer op keer, zie het forum er maar op na, uitermate coulant om te gaan met haar (ook bestaande) klanten, maar die coulance kun je nu ben ik bang niet zo snel meer verwachten. Als jij de klantenservice had gebeld en je verhaal had gehouden, dat je al zo lang een goede klant bent, had je vast een nieuwe simkaart gekregen. Daarnaast hebben simkaarten ook helaas niet het eeuwige leven en moeten deze een keer in de zo veel tijd worden vervangen, omdat deze gaan mankeren of om het mankeren voor te wezen.
Sommige denken zeker dat productie, de administratie en het verzenden kosteloos gebeurd. En dan hebben we het er nog niet eens over dat Simyo in deze er niks aan kan doen dat de klanten opgescheept zitten met een toestel waarvan de simkaart niet past. En dan het nog een boete noemen ook..

Tja..
Dat noem ik nu echt klanten service. Als ik gebeld zou hebben zou ik uit coulance waarschijnlijk wel een kaart gratis hebben gekregen. Maar nu ik via het forum reageer dus niet. Niet duidelijk aangegeven. Ik noem dit met twee maten meten.
Reputatie 7
Vooropgesteld Raytje en ik zijn niet werkzaam bij Simyo.

Jij begon met het ongefundeerd en ongemotiveerd een zaak aan te halen. Die hebben Raytje en ik proberen te weerleggen door objectief te blijven.
De voortgang naar een nieuwer toestel is een een normale voortgang. Dat Simyo dat niet kosteloos aanpast is eerder en gebrek aan het niet onmiddellijk volgen van trends. De klant verwijten dat de klant is opgezadeld met een toestel (iets wat iedereen uit eindelijk doet) is het omdraaien van de feiten. Beantwoording op deze wijze is overigens weinig professioneel.
Reputatie 7
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk.
Niet gelukt. Klant kwijt.
Het is de toon die de muziek maakt.;-)
Reputatie 7
Enkele spreekwoordelijke gezegdes die nu zo maar bij mij op komen:
Je vangt meer vliegen met siroop dan met azijn.
En het gras is altijd groener aan de andere kant van de heuvels.

Succes en veel plezier bij de nieuwe provider.
Met alle respect hoor. Maar vind je jezelf niet wat onredelijk. Zoals gezegd wij zijn klanten, net als jij dat bent. Wij reageren op jouw manier van reageren in andersmans topic op een bepaalde manier. Misschien is het handig om Simyo zelf te laten reageren. Want die kans heb je ze tot nu toe niet gegeven.

Ow en bij andere providers kosten simkaartjes ook geld 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi P. Stennekes,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat een discussie, heren 😛 Een vervangende simkaart is inderdaad niet gratis (ook niet voor ons!), en in vergelijking met andere providers bieden wij deze simkaarten juist lekker goedkoop aan. Je kunt zo'n simkaart gemakkelijk bestellen en ontvangt 'm ook nog eens onwijs snel.

Zowel RicoK als Raytje zijn klanten die Forumexperts zijn, en geen medewerkers - zoals ze beiden meerdere malen hebben aangegeven. Ik kan me dus goed voorstellen dat je vragen hebt, maar als je een officieel antwoord daarop wilt, dan heb je die bij dezen 🙂

Ik wil je nog best een gratis vervangende simkaart aanbieden bij wijze van coulance. Heb je daar nog interesse in? Dan kun je me dat laten weten!

@ RicoK en Raytje, dank voor de reacties mannen!

Groetjes,
Jihane

Reageer