Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Mijn simkaart past niet. Wat moet ik doen?

  • 12 november 2016
  • 19 reacties
  • 262 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
mijn dochter had een samsung core en nu een huawie p9 lite . nu past de simkaart er niet in, wat nu?
icon

Beste antwoord door Friesian 12 november 2016, 09:40

Mijn Simyo, instellingen, simkaart.
Vervangende simkaart = 3 in 1, standaard > micro > nano. De juiste maat eenvoudig uitdrukken.
Knippen kan maar wordt niet aangeraden.

Kosten 5 eur.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-een-vervangende-simkaart-41?c=24
Bekijk originele reactie

19 reacties

Mijn Simyo, instellingen, simkaart.
Vervangende simkaart = 3 in 1, standaard > micro > nano. De juiste maat eenvoudig uitdrukken.
Knippen kan maar wordt niet aangeraden.

Kosten 5 eur.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-een-vervangende-simkaart-41?c=24
Reputatie 5
Badge +6
Zoals Friesian zei dat zijn de 2 opties.
Als je gaat knippen kan dat makkelijk als je een beetje handig bent, heb het nu zelf al 3 keer succesvol gedaan.

Groet Paul.
Onder ons gezegd....een telefoonwinkel heeft een speciale tang daarvoor. 🙂
Reputatie 7
Verwarrende titel. Maar als ze al een 3in1 heeft dan is knippen of bestellen niet nodig. Hoe oud is de huidige simkaart?
Knippen kan niet als ie te klein is idd..! Eerder bestellen!
Badge
zie idd dat ik het niet handig omschreven heb.. begreep van haar dat de kaart te klein was, maar waar ze hem in moest schuiven was te klein. dus kaart te groot. wordt even terug naar de telefoon winkel dus, kunnen ze hem op maar maken. bedankt voor de reacties!
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Kimnr,

Wat jammer dat je dochter niet meteen gebruik kon maken van haar nieuwe telefoon.

Wanneer je simkaart te groot is, zijn er inderdaad twee opties. Je kunt een vervangende simkaart aanvragen via Mijn Simyo >Instellingen >Simkaart, of je knipt de simkaart in het juiste formaat.

Als je een vervangende simkaart aanvraagt, ontvang je binnen drie werkdagen een 3-in-1 simkaart waar je zelf juiste formaat uit kunt drukken. Kies je voor knippen, dan is het slim om dit met een speciale tang te (laten) doen.

Laat je me weten of het is gelukt?

Groetjes,
Sean

@Friesian, PaulH en Raytje, onwijs bedankt voor jullie hulp heren 😃
Je hebt het ene toestel nog niet in gebruik en het volgende verschijnt al weer. Dit keer met een ander kaart formaat..Mijn kaart is dus al wat ouder. Dat zou beloond moeten worden. Maar nee Simyo straft mij met,€5 boete. Dat ga ik niet doen. Ik maak mijn tegoed op en ga naar een andere provider die mij wel een 3 in 1 kaart verstrekt bij aanschaf. Geldkloppery jongens. Niet netjes.
Reputatie 7
Bij aanschaf krijg je bij Simyo ook een 3-in-1 kaart. Als straks de 4-in-1 kaart komt, zul je ook bij de andere provider moeten gaan betalen voor een nieuwe vervangende simkaart. Maar je kan dan naruurlijk weer overstappen omdat je een 'gratis' nieuwe kaart wilt :P;)

Sorry hoor, maar je motivatie gaat gewoon niet op.

NB Simyo bewijst zich keer op keer, zie het forum er maar op na, uitermate coulant om te gaan met haar (ook bestaande) klanten, maar die coulance kun je nu ben ik bang niet zo snel meer verwachten. Als jij de klantenservice had gebeld en je verhaal had gehouden, dat je al zo lang een goede klant bent, had je vast een nieuwe simkaart gekregen. Daarnaast hebben simkaarten ook helaas niet het eeuwige leven en moeten deze een keer in de zo veel tijd worden vervangen, omdat deze gaan mankeren of om het mankeren voor te wezen.
Reputatie 7
Sommige denken zeker dat productie, de administratie en het verzenden kosteloos gebeurd. En dan hebben we het er nog niet eens over dat Simyo in deze er niks aan kan doen dat de klanten opgescheept zitten met een toestel waarvan de simkaart niet past. En dan het nog een boete noemen ook..

Tja..
Dat noem ik nu echt klanten service. Als ik gebeld zou hebben zou ik uit coulance waarschijnlijk wel een kaart gratis hebben gekregen. Maar nu ik via het forum reageer dus niet. Niet duidelijk aangegeven. Ik noem dit met twee maten meten.
Reputatie 7
Vooropgesteld Raytje en ik zijn niet werkzaam bij Simyo.

Jij begon met het ongefundeerd en ongemotiveerd een zaak aan te halen. Die hebben Raytje en ik proberen te weerleggen door objectief te blijven.
De voortgang naar een nieuwer toestel is een een normale voortgang. Dat Simyo dat niet kosteloos aanpast is eerder en gebrek aan het niet onmiddellijk volgen van trends. De klant verwijten dat de klant is opgezadeld met een toestel (iets wat iedereen uit eindelijk doet) is het omdraaien van de feiten. Beantwoording op deze wijze is overigens weinig professioneel.
Reputatie 7
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk.
Niet gelukt. Klant kwijt.
Reputatie 7
Het is de toon die de muziek maakt.;-)
Reputatie 7
Enkele spreekwoordelijke gezegdes die nu zo maar bij mij op komen:
Je vangt meer vliegen met siroop dan met azijn.
En het gras is altijd groener aan de andere kant van de heuvels.

Succes en veel plezier bij de nieuwe provider.
Reputatie 7
Met alle respect hoor. Maar vind je jezelf niet wat onredelijk. Zoals gezegd wij zijn klanten, net als jij dat bent. Wij reageren op jouw manier van reageren in andersmans topic op een bepaalde manier. Misschien is het handig om Simyo zelf te laten reageren. Want die kans heb je ze tot nu toe niet gegeven.

Ow en bij andere providers kosten simkaartjes ook geld 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi P. Stennekes,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat een discussie, heren 😛 Een vervangende simkaart is inderdaad niet gratis (ook niet voor ons!), en in vergelijking met andere providers bieden wij deze simkaarten juist lekker goedkoop aan. Je kunt zo'n simkaart gemakkelijk bestellen en ontvangt 'm ook nog eens onwijs snel.

Zowel RicoK als Raytje zijn klanten die Forumexperts zijn, en geen medewerkers - zoals ze beiden meerdere malen hebben aangegeven. Ik kan me dus goed voorstellen dat je vragen hebt, maar als je een officieel antwoord daarop wilt, dan heb je die bij dezen 🙂

Ik wil je nog best een gratis vervangende simkaart aanbieden bij wijze van coulance. Heb je daar nog interesse in? Dan kun je me dat laten weten!

@ RicoK en Raytje, dank voor de reacties mannen!

Groetjes,
Jihane

Reageer