.

Beantwoord

Mijn sim in Samsung GT E1270 geeft sim restricted, wat nu?

  • 3 August 2019
  • 15 reacties
  • 1121 Bekeken

Mijn nieuwe prepaid sim van Simyo gaf na plaatsing aan pin invoeren - dit gedaan - kwam de vraag netwerkontgrendelingscode. Dit geeft na zoeken her en der dat er een simlock op zit.
Echter is dat niet zo, toestellen na 2014 hebben geen simlock. zo bleek na contact met Vodafone, daar bleek het niet aan het toestel te liggen maar aan de sim.
Nu is de stand van zaken dat na de Pincode het toestel "sim restricted" aangeeft, dan kan ik alleen nog de toets met het minteken rechtsboven bedienen dan wordt er even geduld aangegeven. Hier blijft het toestel (of sim) dan in hangen.
Er gebeurt dan niets meer, wat nu te doen?
Ik hoop spoedig op reactie.


Met vriendelijke groet,

Ton
icon

Beste antwoord door Ray 3 August 2019, 19:19

Bekijk originele reactie

15 reacties

Is toch een simlock. En die werden door de provider geplaatst waar het toestel is gekocht. Het ligt dus vrijwel zeker aan het toestel.

Kun je er misschien nog een andere simkaart in doen, niet van Vodafone en Simyo?

Maar mijn gevoel is dat Vodafone onterecht zegt dat het aan de simkaart van Simyo ligt.

Als ik trouwens op de term "netwerk ontgrendellingscode" zoek kom ik het forum van Vodafone tegen met bijna identieke problemen met Samsung modellen.
Ik ga naar Vodafone
Mijn nieuwe prepaid sim van Simyo gaf na plaatsing aan pin invoeren - dit gedaan - kwam de vraag netwerkontgrendelingscode.

Ik ga naar Vodafone

Je nieuwe prepaid sim van Simyo maar je gaat naar Vodafone.

🤔
Ja, naar de winkel van Vodafone!
Zij kunnen mij niet helpen, de GT E1270 heeft géén simlock.
Ik kan niet op het netwerk van KPN(Simyo) komen, dit zou Simyo voor mij moeten kunnen verzorgen.
Vodafone bood geen soelaas, de sim werkt wel in een ander toestel maar niet in eerder genoemd.
Als het toestel om een netwerk ontgrendellingscode vraagt is er wel sprake van een simlock. Deze kan Simyo niet verwijderen want Simyo verkoopt geen toestellen. En de Simkaart werkt wel in andere toestellen schrijf je dus er is niks mis met het toestel.

Waarom je naar een Vodafone winkel gaat is mij dan ook niet duidelijk geworden. Of komt het toestel daar vandaan?
Yupz, hij is gekocht bij Vodafone, en volgens de software die via een code heb uit kunnen lezen zit er geen enkele lock op.
Ook een andere sim doet het niet.
Werkt de Samsung GT E1270 niet met Simyo?
Simyo simkaarten zouden moeten werken. Het probleem ligt ook niet bij de simkaart van Simyo. Die deed het wel in een ander toestel schreef je.

Van welke andere provider was de andere simkaart die niet werkte?

Probleem lijkt me echt in het toestel te zitten.
Die was van Vodafone.
Op mijn werk lag nog een oud mobirltje die werkt op vodafone.

Raar verhaal, ik denk dat ik naar een louche GSM zaakje moet. Grote providers kunnen mij niet helpen.
Ik ben niet van Simyo maar net als jij een klant. Ik reageer op basis van de info die jij deelt. Op basis daarvan kan ik alleen maar opmaken dat het probleem in het toestel zit. Je simkaart werkte immers wel in anders toestel schreef je.


Vodafone bood geen soelaas, de sim werkt wel in een ander toestel maar niet in eerder genoemd.


Ben benieuwd naar wat zo'n louche GSM zaak zegt.
Reputatie 7
Badge +7
Wellicht zeggen ze dat er een simlock opzit, en dat ze die voor 12.50 kunnen weghalen.
Probleem opgelost.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi T.Ros,

Welkom op het Simyo forum!

Wat een apart probleem! De melding over de netwerkontgrendelingscode zou wel een simlock moeten zijn. Onze simkaart zou gewoon moeten werken in een Samsung GT E1270. Omdat je aangeeft dat de simkaart wel gewoon werkt in een ander toestel, is er dus niets mis met de simkaart.

Ik verwacht dat dit probleem inderdaad op te lossen moet zijn in een telefoonwinkel waar de de simlock kunnen verwijderen. Laat je ons even weten hoe dit is gegaan? Ray en wimj12, bedankt voor alle hulp tot nu toe!

Groetjes,

Kevin
Nah, de GT E1270 is door het telefoonwinkeltje unlockt, kostte me € 15,00 met dank aan Vodafone!
Wat wil het geval;
05/08/2019 12:25 Ons antwoord
Goedemorgen, Goedemiddag,

Bedankt voor je aanvraag.

De unlockcodes van jouw Samsung GT-E1270 met IMEI nummer 3523********** zijn :

Code 1 : 29********
Code 2 : 70********

Indien het unlocken niet is gelukt reageer dan op deze mail met de exacte melding die het toestel aangeeft.

Met vriendelijke groet,

******, Vodafone Backoffice

en dan:
06/08/2019 10:11 Ons antwoord
Goedemorgen Ron,

Bedankt voor je e-mail.

Excuses voor de late reactie.

Ik heb de unlockcode voor je opgevraagd. Lukt het om het toestel met 29315138******** te unlocken?

Ik hoor het graag of het hiermee lukt.


Met vriendelijke groet,

********
Vodafone Online Feedback
02/08/2019 23:50 Reactie.
Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor je feedback!

We hebben je verzoek in behandeling genomen en zullen je binnen 5 werkdagen van antwoord voorzien.

Mocht je liever direct contact met ons hebben dan kun je ons op elk moment bereiken via de chat.

Klik hier om direct een medewerker te spreken op de chat

Let op! Deze e-mail conversatie kun je niet terug zien in My Vodafone.

Met vriendelijke groet, Vodafone Klantenservice

Je ziet wat een geweldige service Vodafone verleent, als het kalf verdronken is.😂

LOSERS.

Maar mijn GSM werkt!!!
Dus toch een simlock van Vodafone. Erg spijtig dat het zo verlopen is maar top dat je telefoon werkt. 👍🏻
Reputatie 7
Badge +9
Ja, dit zou bij Simyo nou nooit gebeuren.
Reputatie 6
Badge +6
Hoi T.Ros,

Fijn dat je toestel het eindelijk doet! En tsja, Vodafone... Laten we het erop houden dat ik net zo blij ben dat ik van die LOSERS af ben als jij! ;)

Groetjes,

Bas

Reageer