.

Beantwoord

Mijn Samsung s4 geeft aan 'geen simkaart'. Wat nu?

  • 2 December 2016
  • 5 reacties
  • 775 Bekeken

Badge
Hallo allen, ik heb een nieuwe simkaart met nfc gekregen. maar de telefoon ziet hem niet zitten. andere sim van andere provider werkt wel in toestel. simyo sim werkt wel in ander toestel.... ra ra hoe kan dat ? ik heb een s4 i9505
misschien te oud voor nfc ?
toestel al herstart, zelfs nieuwe simkaart lezer vervangen,
naar Instellingen > Verbindingen > Meer netwerken > Mobiele Netwerken > kom ik niet in omdat hij geen sim ziet zitten.
> Netwerkmodus > Zet deze op WCDMA/GSM helpt ook niet (dit aangepast met andere simkaart)
iemand nog ideeën ??
alvast bedankt voor de hulp!!:D

groeten Huib
icon

Beste antwoord door Caspar 5 December 2016, 16:15

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge
aanvulling voor iedereen: https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/nieuwe-sim-kaart-werkt-niet-op-samsung-galaxy-s4-389366

knip
Ik las op het internet,dat iemand het zelfde probleem had met een SIMYO SIM-kaart.
Een nieuwe 3 in 1 SIM-kaart met NFC.
Deze SIM-kaart werd niet gezien door het (mij onbekende) toestel.
De klanten service hadden een ''oude'' 2 in 1 SIM-kaart zonder NFC opgestuurd.
En deze SIM-kaart was DE oplossing voor het fenomeen SIM-kaart wordt niet gedetecteerd.
knip
ik heb inmiddels heel wat informatie kunnen achterhalen. Het probleem zit hem in de S4. De veertjes van de kaartlezer staan iets meer uit elkaar dan bij andere toestellen. Daardoor is het mogelijk dat 'ie de nieuwe 3-in-1 simkaarten niet goed pakt. Dit is dus een probleem waar niet alleen jullie tegenaan lopen, maar ook klanten bij andere providers.
knip

er lijkt dus verschil in simkaart te zijn.
kan ik een "oude" simkaart krijgen 2in1 zonder nfc ?
Reputatie 5
Badge +6
Heey zeer gewaardeerde klant,

waarschijnlijk zullen de moderators van Simyo dit binnenkort met je regelen.
Die zullen waarschijnlijk binnen 2 dagen reageren.

Groet Paul.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Zeer gewaardeerde klant,

Wat vervelend dat jouw nieuwe simkaart niet werkt in je Samsung S4.

Het klopt inderdaad dat normale simkaarten niet werken in dat toestel omdat de lezer iets groter is. Leuk dat je daar al onderzoek naar hebt gedaan! Ik heb je zojuist een dikkere simkaart opgestuurd. Deze gaat wel passen, maar het is helaas geen NFC simkaart.

Laat je het weten als de nieuwe simkaart binnen is en of die het doet?

@PaulH bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Badge
Jazeker ik laat het weten, ik heb nu tijdelijk een andere telefoon (toevallig ook s4) en deze doet het wel, dus vandaar dat ik bij simyo wel online ben. Bedankt Casper.

mvg Huib
Reputatie 5
Badge +9
Graag gedaan Huib! Als je nog vragen hebt hoor ik graag van je.

Groetjes,
Caspar

Reageer