.

Beantwoord

Mijn PUK-code werkt niet. Hoe kan dat?

  • 29 October 2019
  • 32 reacties
  • 2214 Bekeken

Ik heb de PUK-code op deze website opgezocht en ingevoerd, maar het werkt niet. Wat nu?

icon

Beste antwoord door RicoK 30 October 2019, 09:37

Bekijk originele reactie

32 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi VvdG, 

Goed om te horen dat het inmiddels is opgelost! :blush:

Ik snap wel dat het een beetje verwarrend is, al die verschillende codes. Je hebt naast de ontgrendelcode voor je toestel inderdaad nog twee codes voor je simkaart. In eerste instantie vraagt die om een PIN-code en als je die drie keer verkeerd invoert dan kun je je simkaart nog redden door de PUK-code in te voeren. Maar in principe vraagt je iPhone altijd alleen om de ontgrendelcode en de PIN-code van de simkaart. En dan hebben we natuurlijk nog het wachtwoord van je iCloud wat je af en toe moet invoeren. :cowboy:

Als je het zo leest dan zou je bijna denken “doe mij maar weer gewoon een Nokia 3310” :joy:

Mochten we je nog ergens mee kunnen helpen, dan weet je ons te vinden! :smile:

@Ray @RicoK @Friesian bedankt weer voor de hulp guys :kissing_heart:

Groetjes, 
Bas

Reputatie 7

Top dat het werkt. 

 

Maar waarom niet de juiste pincode gebruikt? Die staat net als je pukcode op je MijnSimyo. 

 

Of was de simpincode al eens gewijzigd?

Het was mij niet duidelijk dat er zoiets bestond als een simpincode. Ik dacht dat je je eigen pincode koos, waarmee je de code die op MijnSimyo staat dan verving, waarna die er dan niet meer toe deed. Maar er zijn dus drie codes: eigen pin, simpin en PUK. Dat kan misschien wat duidelijker worden vermeld.

Ik persoonlijk denk dat het door en bij Simyo erg duidelijk wordt vermeldt. Ook zou je de handleiding van je iPhone natuurlijk kunnen lezen ;)

Btw, heb jij een Frans toetsenbord? Jouw 'g’ wordt steevast weergegeven als een ‘ç’ ( een c met cedille).

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @RicoK,

Volgens mij is het een issue van ons forum zelf! 

Bij schuingedrukte tekst in citaten wordt de G niet helemaal lekker weergegeven. Het is wel echt een G hoor, dat zie je bijvoorbeeld als je de tekst copy-paste in een notitie.

Zal onze @Jihane eens vragen om hier naar te kijken :smile:

Groetjes, 
Bas

Reputatie 7

@Bas Inderdaad, ik zie het. :(

@VvdG Het lag/ligt niet aan jou ;)

Reputatie 6
Badge +6

Hoi RicoK,

Het was mij ook al opgevallen! Maar ik dacht “het zal wel goed zijn” :sweat_smile:

Begrijp dat het niet altijd zo was?

Groetjes, 
Bas

Reputatie 7

@Bas Het viel mij nu (pas) op. Ik weet niet of ik er voorheen overheen had gelezen of dat dit er wel al in zat.

Reputatie 7
Badge +10

Ik ga het uitzoeken, heren! :) 

 

Groetjes,

Jihane

Reageer