.

Beantwoord

Mijn pin- en pukcode werken niet. Wat nu?


Hoi Simyo,
Ben ik net een nieuwe klant bij Simyo en heb ik eindelijk mijn simkaart een maand te laat binnen, werken mijn Pin en PUK code niet. Wat nu?
-J.J.
icon

Beste antwoord door Samantha 4 May 2017, 11:26

Bekijk originele reactie

12 reacties

Simkaart is geactiveerd?
Heb je de codes uit de mail of vanaf je MijnSimyo > instellingen > simkaart gehaald?
Simkaart is geactiveerd. In maart kreeg ik er één opgestuurd, maar die was nooit aangekomen. Nu heb ik een nieuwe gekregen (gister). Misschien is het de PUKcode van de oude simkaart?
En ik heb de pin en PUKcode vanaf: je MijnSimyo > instellingen > simkaart gehaald. Maar dat is hetzelfde als vanuit de mail.
W8 tot de moderator reageert, lijkt me in deze situatie het beste !
Badge +7
Hoi JanisJoy,

Welkom bij Simyo en op ons forum :)

Oei, zo te zien heb je nog niet zoveel geluk gehad met je Simyo simkaart(en). Wel vervelend zeg!

Ik zie dat je gisteravond inderdaad je simkaart hebt geactiveerd. Vervolgens heb je een mail ontvangen met je nieuwe pin- en pukcode. Deze codes staan nu ook op Mijn Simyo, onder het tabblad Instellingen > Simkaart. Zijn dit de codes die niet werken?

Als je een andere code hebt ingevoerd, raad ik je aan om de codes te gebruiken die je gemaild hebt gekregen en die ook op Mijn Simyo staan. Als je deze codes al wel hebt gebruikt, kun je mij het beste een privébericht sturen met het simkaartnummer van de simkaart die nu in je telefoon zit, en je pin- en pukcode die je hebt ontvangen. Ik kijk dan graag na waar het precies mis gaat.

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,
Samantha

@Ray en Friesian, Heel erg bedankt voor jullie hulp 🙂
Hoi Samantha!
Ik heb nu ook al contact met je collega op twitter. Nog bedankt voor de snelle reactie. Hopelijk komen we er zo achter wat er aan de hand is.

Groetjes,
-J.J.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi JanisJoy,

Fijn dat mijn collega je verder helpt!

Als je nog vragen hebt kun je deze natuurlijk ook hier op het forum stellen, maar op Twitter ontvang je sneller een reactie.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Sean

Ik heb hetzelfde probleem,
Via Whatsapp wordt ik niet geholpen, al week aan het lijntje gehouden.
Waanzinnig dat dit wordt toegestaan door Simyo

ZEER ZEER slechte service, 
Whatsapp personen stellen alleen de standaard vragen om vervolgens te verdwijnen en dan dag later weer opnieuw te beginnen.


WAANZIN!!!!!!!!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Hansnothappy,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat jouw pin en pukcode niet werken! Het is enorm druk op verschillende kanalen waardoor de responstijd langer is dan dat je van ons bent gewend. Onze excuses hiervoor! Wat gebeurd er als je de simkaart in een ander toestel test? Zou mij een privébericht kunnen sturen met jouw volledige naam, geboortedatum, postcode+huisnummer en e-mailadres? Dan kijk ik even met je mee. 

Groetjes,
Amy

Zonder aanleiding krijg ik de melding:

PIN geblokkeerd

Voer PUK-code in:

Als ik dan de PUK-code invoer die ik op “mijn simyo” vind bij instellingen/simkaart en vervolgens 2x een nieuwe pincode, krijg ik de melding “codefout”.

En na nog 3 pogingen vervolgens de melding “sim-kaart geweigerd”

Echt geweldig!

Los dit op.

Of stort mijn beltegoed terug, dan maak ik maar liever geen gebruik meer van jullie diensten. Dit gedoe kost me teveel levenstijd...

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @nanoman,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer dat het niet lukt om de simkaart te ontgrendelen!

Zojuist heb ik even een reset uitgevoerd op de simkaart. Zou je het toestel voor 10 minuten kunnen uitschakelen en het hierna opnieuw kunnen proberen?

Ik hoor graag het of hiermee lukt!

Groetjes,
Amy

Helaas niet, Amy.

Na opstarten from scratch krijg ik meteen de mededeling <simkaart geweigerd>

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @nanoman,

Bedankt voor je reactie. De melding '’sim geweigerd'’ betekent dat de simkaart geblokkeerd is omdat de pukcode te vaak verkeerd is ingevoerd.

Er zit niets anders op dan dat ik een nieuwe simkaart voor je aanvraag.

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit graag voor je in orde!

Groetjes,
Amy

Reageer