.

Beantwoord

Mijn nieuwe simkaart geeft 'Geen service'. Wat kan ik doen?

  • 21 October 2016
  • 20 reacties
  • 7373 Bekeken

Badge
Ik heb net een nieuwe simkaart in mijn telefoon (een iPhone 4) gedaan en die simkaart geactiveerd, maar hij geeft aan dat hij geen service heeft. Ik kan niet bellen, gebeld worden of sms'en. Wat kan ik doen? Even wachten en opnieuw probereen heb ik al een paar keer geprobeerd. Help!
icon

Beste antwoord door Samantha 24 October 2016, 15:02

Bekijk originele reactie

20 reacties

Werkt je simkaart wel in een andere telefoon? Misschien kun je dat even proberen om uit te sluiten of het je simkaart of telefoon is wat problemen geeft.
Badge
Hmmm, in een andere telefoon doet hij het ook niet. Maar om het ingewikkelder te maken: de microsim uit 'de andere telefoon' (die het daar dus wel doet), werkt bij mij ook niet. Zouden er verschillende typen microsimkaarten zijn?
Zet je telefoon even uit, wacht 10 minuten herstart de telefoon. Lukt het nu wel?
Badge
Nee helaas, nog steeds geen service.
Waar en hoe heb je simkaart geactiveerd? Neem aan op je MijnSimyo. Als je daar nu kijkt, staan de gegevens van je nieuwe simkaart, dus simkaart nummer, pin en puk codes.

En werkt je oude simkaart nog? Of ben je een nieuwe klant?
Badge
Ik heb hem via MySimyo geactiveerd. Daar staat ook dat de simkaart actief is. En mijn vorige simkaart deed het ook al niet, dat is de reden waarom ik een nieuwe heb aangevraagd. Ik dacht eerst dat het probleem in mijn telefoon zat, maar de reparateur kan niks vinden. Hij heeft er even een simkaart in gedaan (die van hemzelf) die het wel deed. Volgens hem moest er een 'echte' micro-sim in. Volgens de Simyo-klantenservice zou het probleem opgelost zijn met een nieuwe simkaart, maar helaas. Zijn er verschillende typen micro-simkaarten? Zijn er meer mensen die dit probleem hebben met een iPhone4?
Badge
Mijn 'oude' Simkaart heeft het trouwens in het begin, heel even wèl gedaan. Deze nieuwe heeft het nog helemaal niet gedaan.
Badge +7
Hoi SvR,

Wat stom dat je nieuwe simkaart ook geen netwerk kan vinden! Ik kan je in ieder geval vertellen dat er geen verschillende typen micro-simkaarten zijn. Heb je de middelste maat uit je toegestuurde simkaart gedrukt? Dat is de micro-simkaart die in je telefoon hoort.

Ik heb de simkaart voor de volledigheid een reset gegeven, dan wordt hij weer opnieuw aangemeld op het netwerk .Wil je je telefoon nogmaals uitzetten? Dan kan de reset doorgevoerd worden. Als het goed is, kan je simkaart dan wel een netwerk vinden.

Als de reset geen effect heeft gehad, wil je dan controleren of de instellingen in je telefoon goed staan? Je kunt hiervoor onze Toestelhulp gebruiken.

Mocht je hierna nog steeds geen netwerk kunnen vinden, laat je dat dan weten? Wil je hierbij dan ook vertellen sinds wanneer je dit probleem ervaart, en of je dit probleem overal hebt of alleen op specifieke locaties?

Ik hoor graag of het gelukt is.

Groetjes,
Samantha

@Raytje heel erg bedankt voor je hulp!
Badge
Helaas werkte dit ook al niet, ook heb ik mijn telefoon gesynchroniseerd met ITunes (wat op andere fora stond als antwoord op dezelfde vraag) maar helaas werkte ook dit niet. Bij de toestelhulp stond niets wat ik kon gebruiken (tenminste niet wat ik kon vinden). Nog meer tips?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi SvR,

Goed van je dat je ook op andere fora bent rond gaan kijken. Jammer dat het synchroniseren met iTunes niet heeft geholpen.

Laten we kijken of het echt aan je toestel ligt. Heb je ook een andere simkaart (bijvoorbeeld van een andere provider)? Probeer deze eens in je toestel. Wat gebeurt er dan? Doe dan ook gelijk jouw simkaart in een ander toestel.

Kun je me laten weten welk toestel dan werkt en welke niet?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Badge
Ik heb de simkaart geprobeerd in een andere telefoon maar de simkaart deed het daar niet in, en de simkaart uit die andere telefoon deed het niet in mijn telefoon. maar Toen ik laatst bij een telefoonreparateur was deed zijn simkaart het wel in mijn telefoon Ik begrijp dus niet waar het nou aan licht...
Badge +7
Hoi SvR,

Dit schept inderdaad niet veel duidelijkheid. Dat maakt het allemaal wel lastig voor je. Heeft je oude Simyo Simkaart het eerst wel gedaan in je iPhone 4?

Wat je ook nog kunt proberen, is handmatig het KPN netwerk te zoeken. Je gaat dan in je telefoon naar Instellingen > Aanbieder. Vervolgens vink je 'automatisch' uit. Als dit niet werkt, stuur ik je graag nogmaals een nieuwe simkaart op.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Samantha
Badge
Mijn oude simyo sim-kaart heeft het eventjes gedaan maar stopte er op gegeven moment gewoon mee. Dit was ook de reden voor het aanvragen van een nieuwe sim-kaart.
Het handmatig selecteren van het KPN netwerk lukt ook niet, want mijn telefoon vindt helemaal niets en dus kan ik het KPN netwerk niet selecteren. Ik heb hiervoor trouwens een simkaart van Telfort gehad en die deed het wel...
Reputatie 5
Badge +9
Hoi SvR,

Jeetje, zeg! De simkaart lijkt het dus helemaal niet te doen. Ik heb je weer een andere simkaart opgestuurd. Het duurt normaal gesproken twee werkdagen, maar hopelijk heb je 'm sneller binnen! Kun je me laten weten of het probleem met de nieuwe simkaart verholpen is?

Groetjes,
Caspar
Badge
Bedankt! Ik zal zeker laten weten of de nieuwe sim-kaart het doet, maar nog even een vraagje: blijft mijn nummer dan wel behouden? Zo niet zou dat dan geregeld kunnen worden?
Reputatie 3
Badge +5
Hoi SvR,

Goed dat je deze vraag nog even stelt!

Bij een vervangende simkaart wordt het nummer automatisch overgezet naar de nieuwe simkaart. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.

Wij kijken uit naar je reactie, SvR!

Groetjes,
Ilias
Badge
Helaas doet ook deze sim-kaart het niet, maar deze keer doet de sim-kaart het wel in een andere telefoon. Dan zou je denken dat het aan mijn telefoon ligt maar die ene andere sim-kaart deed het er wel in. Ik begrijp er helemaal niks meer van...
Reputatie 3
Badge +5
Hoi SvR,

Oei, wat apart zeg! Erg vervelend... In dit geval raad ik je aan om voor de zekerheid alsnog even langs een reparatiewinkel te gaan om zeker te zijn dat er niets mis is met je telefoon.

Heel apart, zeg. Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Badge
Ik ben inmiddels teruggeweest naar de reparatiewinkel. Daar hebben ze nog eens goed gekeken en wéér niets kunnen vinden. "Hij ziet er perfect uit van binnen". Het enige wat zij nog konden bedenken is de hele telefoon resetten. Ook dat heb ik geprobeerd, en ook dat heeft niet geholpen....Balen!
Badge +7
Hoi SvR,

Dat is echt enorm balen! Wat jammer dat ze niks kunnen vinden, en dat de reset van je telefoon ook niets heeft uitgehaald.

Als ik het goed begrijp, heb je dit probleem niet alleen bij je Simyo simkaart, klopt dat? Je nieuwste Simyo simkaart doet het wel nog steeds in een andere telefoon? Als dit zo is, ben ik bang dat er toch echt iets in je telefoon niet goed werkt.

Als je nog vragen hebt, laat je dit van weten?

Groetjes,
Samantha

Reageer