.

Beantwoord

Mijn contactpersonen staan op mijn verloren simkaart. Wat nu?

  • 9 February 2018
  • 3 reacties
  • 545 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 17 reacties
Simpel: simkaart met contacten kwijt, nwe kaart aangevraagd en ontvangen (super service: slechts 5 euro en binnen drie dagen binnen!), maar: alle contacten stonden op de simkaart 😞. Is er een mogelijkheid die nog ergens te achterhalen? Heeft Simyo ze zelf nog ergens op de computer staan?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 9 February 2018, 13:39

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Nee, Simyo krijgt niet door welke contacten jij op je simkaart zet. Zie het stukje adresboek als een (micro-)SD kaartje. Alles wat je daarop zet staat alleen lokaal.

Android en IOS hebben beiden optie om contacten "in de cloud" op te staan. Misschien is dat een optie om toekomstig verlies van contacten tegen te gaan.

Als Simyo wel je contacten zou hebben, dan zouden ze die gelijk meeleveren op je nieuwe simkaart. Dat zou dan immer goede service zijn, maar helaas Simyo heeft die informatie simpelweg niet.
Badge
Das balen! Maar mijn eigen schuld. Misschien dak mijn Nokia in de toekomst toch mares moet inruilen voor een wat slimmere telefoon. Bedankt voor je reactie! Mink.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Minky,

Oh jeetje, ontzettend balen dat jij je contactpersonen kwijt bent. :(

Het klopt helemaal wat Groentjuh zegt, je contactpersonen worden alleen op je simkaart opgeslagen. Als je een nieuwe simkaart aanvraagt dan worden je contactpersonen helaas niet meegeleverd. Dit komt omdat wij deze gegevens niet kunnen inzien.

In het vervolg is het aan te raden om je contactpersonen ook op je telefoon te zetten. Zo raak je ze namelijk niet kwijt als je een andere simkaart in je telefoon plaatst.

Heb je hier meer vragen over?

@Groentjuh, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer