.

Beantwoord

Waarom is de NFC simkaart niet gratis?


Badge
Op https://www.ov-chipkaart.nl/ovchipmobiel/kpn-landingspagina-ov-chip-mobiel.htm lees ik:

"Een NFC-simkaart. Deze is herkenbaar aan het NFC logo op de simkaart. In het aanmeldproces wordt gecontroleerd of je de juiste simkaart hebt. Zo niet dan kan je deze gratis aanvragen bij je provider."

Maar ik zie alleen een optie waarbij ik 5 euro moet betalen.

Hoe kan ik die gratis NFC sim aanvragen? Ik wil hem namelijk gebruiken voor mijn OV kaart.
icon

Beste antwoord door Caspar 23 May 2017, 15:11

Bekijk originele reactie

16 reacties

Een simkaart bij Simyo is 5 euro en deze kun je op je MijnSimyo-instellingen-simkaart aanvragen. De kosten worden of gefactureerd of verrekend met het beltegoed, afhankelijk of je een abonnement of prepaid hebt.

Ik zie op de site niet staan dat de simkaart gratis is.
Badge

Ik zie op de site niet staan dat de simkaart gratis is.


Die site waar ik de url van postte is van OV chipkaart, daar geven ze aan dat je gratis een NFC Sim kan krijgen van je provider, die zin heb ik ook gekopieerd. Ik geef ook aan dat op Simyo site staat dat er wel kosten zijn. Dat is juist het probleem. De ov site zegt dat het gratis is, maar Simyo biedt die gratis optie niet aan.
Dus is de OV site fout en niet Simyo..

Maar ik heb die site 3x gelezen maar wat jij hebt gekopieerd lees ik nergens.

Edit: nogmaals gelezen en ik zie het, maar dat is dus fout..
In mei 2016 heb ik een nieuwe simkaart aangevraagd, maar dat blijkt nu een gewonen simkaart te zijn en geen NFC kaart
In mei 2016 had Simyo ook alleen nog maar de standaard 3in1 simkaarten en niet de NFC.
Reputatie 7
Badge +6
https://forum.simyo.nl/simkaart-86/simkaart-nfc-krijgen-37675
Reputatie 7
Badge +9
NFC simkaarten zijn vrij nieuw. Sinds medio 2016 heeft Simyo ze pas. Simyo heeft niet iedereen bij introductie zo'n nieuwe simkaart toegestuurd. Dat is onhandig voor mensen, omdat ze dan moeten wisselen en het kost veel.

Ik denk dat een moderator je een gratis simkaart gaat toesturen als je simkaart oud genoeg is. Helemaal zeker weten doe ik dat echter niet. Controleer in ieder geval voor de zekerheid je adresgegevens in mijn Simyo.
Zie dit topic: https://forum.simyo.nl/simkaart-86/simkaart-nfc-krijgen-37675/index1.html#post163719. Blijkbaar worden er wel gratis NFC-kaarten verstrekt.
Zie dit topic: https://forum.simyo.nl/simkaart-86/simkaart-nfc-krijgen-37675/index1.html#post163719. Blijkbaar worden er wel gratis NFC-kaarten verstrekt.

Zie nu dat dit al gemeld was door Ron H.
[quoWat is een NFC simkaart?

Vanaf 1 februari 2016 levert Simyo de NFC simkaart. Dit is een 3-in-1 simkaart die in elke telefoon past. NFC staat voor Near Field Communication. Dit is een techniek, waardoor data contactloos en op een veilige manier kan worden verzonden. NFC kan gebruikt worden op verschillende manieren. Bijvoorbeeld om contactloos te betalen of in en uit te checken in het openbaar vervoer.te=Ray]In mei 2016 had Simyo ook alleen nog maar de standaard 3in1 simkaarten en niet de NFC.[/quote]
Reputatie 5
Badge +9
Hoi John8472,

Goed dat je even contact met ons opneemt.

Ik snap heel goed dat je gratis een vervangende simkaart wilt. In het andere topic wordt er immers ook gratis een simkaart gegeven.

Als jouw simkaart niet goed werkt, of als de dienst is veranderd, wil ik je uiteraard gratis een vervangende simkaart opsturen. Ik wil wel even zeggen dat het echt een uitzondering betreft, een vervangende simkaart aanvragen kost normaal gesproken gewoon € 5,00. Aangezien jij nog geen NFC-simkaart hebt, heb ik er één naar je toegestuurd.

@MarJin ik heb ook voor jou een vervangende simkaart opgestuurd!

@Ray, Ron H, Groentjuh en abraxas bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar


@Ray, Ron H, Groentjuh en abraxas bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar


Graag gedaan, maar ik zou het toch op prijs stellen als ik ook een NFC-kaart kan krijgen...
Dank je wel. Ik ben er blij mee!
Badge

Als jouw simkaart niet goed werkt, of als de dienst is veranderd, wil ik je uiteraard gratis een vervangende simkaart opsturen. Ik wil wel even zeggen dat het echt een uitzondering betreft, een vervangende simkaart aanvragen kost normaal gesproken gewoon € 5,00. Aangezien jij nog geen NFC-simkaart hebt, heb ik er één naar je toegestuurd.


Bedankt.

Wellicht is het ook handig dat jullie dan contact opnemen met OV Chipkaart en/of KPN. De manier waarop het nu namelijk op de OV site ( https://www.ov-chipkaart.nl/ovchipmobiel/kpn-landingspagina-ov-chip-mobiel.htm ) wordt gebracht geeft de indruk dat er afspraken zijn gemaakt met de deelnemende mobiele providers.
Reputatie 7
Badge +7
Of Casper moet intern nagaan of de prijs is aangepast nu je deze voor OV kan gebruiken. Zou zomaar kunnen dat die informatie nog niet overal in Simyo is doorgedrongen.
Badge +7
Hoi allemaal,

@abraxas, Dat kan ik goed begrijpen. We hebben inmiddels ook al een simkaart naar jou opgestuurd. Laat je het weten zodra je deze hebt ontvangen?

@MarJin Wat fijn om te horen! Graag gedaan :)

@John8472. Het had erg fijn geweest als OV-chipkaart met ons contact had opgenomen. Met ons is in ieder geval geen afspraak gemaakt. Gelukkig doen we niet moeilijk in dit geval, maar een nieuwe simkaart kost normaal gesproken bij ons € 5,00. Dus we gaan ze ook zeker even benaderen.

@wimj12. Helaas is hiermee de nieuwe simkaart niet gratis geworden. Een nieuwe simkaart kost nog steeds € 5,00. Dit is gewoon een foutje (of in ieder geval een detail dat niet is overlegd met ons) op de website van OV chipkaart. Caspar is nog prima op de hoogte hoor, wees maar niet bang.

Groetjes,
Samantha

Reageer