.

Beantwoord

Kan mijn pincode gewijzigd zijn?


Reputatie 1
Badge +4
Vanochtend (27-04-14) bleek dat mijn pincode niet meer werkte. Na 3 vergeefse pogingen heb ik mbv de PUK gelukkig wel weer toegang gekregen.
Dit zelfde euvel deed zich voor met het toestel van mijn vrouw.
Ik moet er niet aan denken dat dit gebeurt als je op reis bent en de PUK code niet bij de hand hebt.

Is er een verklaring waarom de oorspronkelijke PINcode niet meer werkte ?  Beperkte geldigheidsduur ??
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 April 2014, 11:25

Bekijk originele reactie

12 reacties

Vanochtend (27-04-14) bleek dat mijn pincode niet meer werkte. Na 3 vergeefse pogingen heb ik mbv de PUK gelukkig wel weer toegang gekregen.
Dit zelfde euvel deed zich voor met het toestel van mijn vrouw.
Ik moet er niet aan denken dat dit gebeurt als je op reis bent en de PUK code niet bij de hand hebt.

Is er een verklaring waarom de oorspronkelijke PINcode niet meer werkte ?  Beperkte geldigheidsduur ??


Hallo Frenske.

Dit is erg vreemd.
Beperkte geldigheid pincode, nee.

Wanneer je kijkt op Mijn Simyo dan zie je Mijn gegevens.
Controleer voor de zekerheid of de gebruikte pincode overeenkomt.
(jullie hebben hem toch niet gewijzigd....)

Mocht dit op reis gebeuren en het gaat helemaal fout, dan helpt een andere sim.

Groet,
Friesian
Reputatie 1
Badge +4
Vanochtend (27-04-14) bleek dat mijn pincode niet meer werkte. Na 3 vergeefse pogingen heb ik mbv de PUK gelukkig wel weer toegang gekregen.
Dit zelfde euvel deed zich voor met het toestel van mijn vrouw.
Ik moet er niet aan denken dat dit gebeurt als je op reis bent en de PUK code niet bij de hand hebt.

Is er een verklaring waarom de oorspronkelijke PINcode niet meer werkte ?  Beperkte geldigheidsduur ??


Hallo Frenske.

Dit is erg vreemd.
Beperkte geldigheid pincode, nee.

Wanneer je kijkt op Mijn Simyo dan zie je Mijn gegevens.
Controleer voor de zekerheid of de gebruikte pincode overeenkomt.
(jullie hebben hem toch niet gewijzigd....)

Mocht dit op reis gebeuren en het gaat helemaal fout, dan helpt een andere sim.

Groet,
Friesian


Friesian, bedankt voor je reactie.
We hebben al geruime tijd een andere PIN code dan vermeld in Mijn Gegevens.
Als 3e en laatste poging had ik die wel gebruikt - je weet maar nooit !  Helaas.
Op reis een andere SIM:) ?  Het zal je maar gebeuren in de USA, Rusland, Hongarije enz. Ik denk dat ik beter de PUK-code bij me kan hebben of ergens op een virtuele drive opgeslagen !
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Frenske,

Zoals Friesian al terecht aangeeft hebben pincodes geen beperkte houdbaarheidsduur of iets dergelijks.
Het is alleen wel zo dat wanneer je 'm zelf aanpast, je zelf verantwoordelijk bent daarvoor. Stel dat je nu een toestel hebt die zelf verzint om de pincode te wijzigen (om maar even wat te noemen) dan kunnen wij je daar niet bij helpen.

Op Mijn Simyo blijft ook enkel de initiële pincode staan, maar óók je pukcode. Je hoeft dus niet moeilijk te doen met een virtuele drive of iets dergelijks :D

Ik ben blij dat je weer goed is gekomen in ieder geval!
Reputatie 1
Badge +4
Hoi Frenske,

Zoals Friesian al terecht aangeeft hebben pincodes geen beperkte houdbaarheidsduur of iets dergelijks.
Het is alleen wel zo dat wanneer je 'm zelf aanpast, je zelf verantwoordelijk bent daarvoor. Stel dat je nu een toestel hebt die zelf verzint om de pincode te wijzigen (om maar even wat te noemen) dan kunnen wij je daar niet bij helpen.

Op Mijn Simyo blijft ook enkel de initiële pincode staan, maar óók je pukcode. Je hoeft dus niet moeilijk te doen met een virtuele drive of iets dergelijks :D

Ik ben blij dat je weer goed is gekomen in ieder geval!


Hallo Ernst,
PUK is je laatste redmiddel. Ik ben niet helemaal gerust omdat ik geen idee heb wat de oorzaak kan zijn. Van buitenaf ingebroken ?  De lopende kosten laten geen malversaties zien.
Een virtuele opslag kan functioneren als opslag van allerlei reisinfo. Zet je die bij elkaar heof je maar een enkele inlogcode te gebruiken. Anders moet je alle relavante inlogcodes bij de hand/hoofd hebben. Vandaar.

--  Hoewel ik me geaboneerd heb op deze topic krijg ik geen Email-berichten wanneer er gereageerd wordt, ook niet in de SPAMbox --

Groeten,
Ton alias Frenske
Badge +8
Hoi Frenske,

Misschien zullen we het nooit weten, wat je PIN heeft gewijzigd. Wellicht toch een vergissing, of een rare technische frats van je toestel. Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord. Ook niet dat er van buiten af in je telefoon wordt ingebroken. Daar zou ik dus niet als eerste aan denken.
Wat in ieder geval het belangrijkste is, is dat je PUKcode nooit wijzigt en dat deze altijd te vinden is op Mijn Simyo. Daarmee kun je je sim dus altijd weer deblokkeren. Je hoeft je dus eigenlijk geen zorgen te maken. :)

Dat is vreemd, dat je geen email ontvangt. 😞 Zou je kunnen proberen om dit nogmaals aan te zetten? Dus eerst uitschakelen, en je dan weer abonneren?

Groetjes, Charlene
Reputatie 1
Badge +4
Hoi Frenske,

Misschien zullen we het nooit weten, wat je PIN heeft gewijzigd. Wellicht toch een vergissing, of een rare technische frats van je toestel. Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord. Ook niet dat er van buiten af in je telefoon wordt ingebroken. Daar zou ik dus niet als eerste aan denken.
Wat in ieder geval het belangrijkste is, is dat je PUKcode nooit wijzigt en dat deze altijd te vinden is op Mijn Simyo. Daarmee kun je je sim dus altijd weer deblokkeren. Je hoeft je dus eigenlijk geen zorgen te maken. :)

Dat is vreemd, dat je geen email ontvangt. 😞 Zou je kunnen proberen om dit nogmaals aan te zetten? Dus eerst uitschakelen, en je dan weer abonneren?

Groetjes, Charlene


Hallo Charlene,
Bedankt voor je reactie.
Tja we zullen het nooit te weten komen. Het vreemde is dat beide toestellen op hetzelfde moment het probleem hadden. Nooit eerder gehad.  Controlepoortje winkel ????

Ik had tijdens een eerder bezoek de aktie voor het aanzetten van emailmelding herhaald en nu werkt het wel, ook voor mijn andere topic.

Wat mij betreft kan deze topic gesloten worden.
Met dank.
Frenske
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Frenske,

Het blijft een raar verhaal, ook dat het ineens voor beide toestellen zo was. Wel fijn dat de e-mailmelding nu weer werkt 🙂

We sluiten nooit tickets 🙂 Als je niet meer reageert, zal het topic steeds verder wegzakken in de resultaten. Als je een reactie stuurt, zal er altijd een moderator op reageren 😉
Badge
Hoi Frenske,

Misschien zullen we het nooit weten, wat je PIN heeft gewijzigd. Wellicht toch een vergissing, of een rare technische frats van je toestel. Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord. Ook niet dat er van buiten af in je telefoon wordt ingebroken. Daar zou ik dus niet als eerste aan denken.
Wat in ieder geval het belangrijkste is, is dat je PUKcode nooit wijzigt en dat deze altijd te vinden is op Mijn Simyo. Daarmee kun je je sim dus altijd weer deblokkeren. Je hoeft je dus eigenlijk geen zorgen te maken. :)

Dat is vreemd, dat je geen email ontvangt. 😞 Zou je kunnen proberen om dit nogmaals aan te zetten? Dus eerst uitschakelen, en je dan weer abonneren?

Groetjes, Charlene



                          
Badge
Ook bij mij werkt de pincode al hele lang tijd niet meer, valt mijn telefoon uit dan moet ik via pukcode opnieuw inloggen. Gelukkig dit nog niet meegemaakt terwijl ik geen laptop/tablet bij de hand had. Op mijjn simyo staat de pincode die ik intoets en ik heb hem nooit gewijzigd. Zou niet eens weten hoe ik dat moet doen. Ga gelukkig ook nooit naar buitenland dus mocht hij uitvallen is er altijd wel een plek waar je op internet kan en via mijn simyo achter puckcode kan komen, maar vreemd is het wel
Reputatie 4
Badge +10
Hoi vinnie56,

Heel apart dat jij dit ook ervaart. Als je mobiel uitvalt en je hem aanzet, krijg je dus de melding je pukcode in te voeren.

Heb je dit één keer meegemaakt of krijg je deze melding altijd? En moest je gelijk je pukcode invoeren of eerst drie keer je pincode? Als je je pukcode invoert, vraagt je toestel dan ook om een nieuwe pincode?

Je toestel hoort namelijk nadat je je pukcode invoert om een nieuwe pincode te vragen 😮 Deze nieuwe pincode verzin je zelf. Ook vraagt je toestel om een bevestiging van je nieuwe pincode. Je hoort je nieuwe pincode dus twee keer in te voeren. Van welk toestel maak je trouwens gebruik?

Laat je het even weten? 🙂
Badge
Krijg het elke keer als mijn telefoon uitvalt, of batterij leeg is
Moet eerst 3x code invoeren  en daarna dus mijn pukcode. 
Heb hem net nog x uitgezet om te kijken wat hij precies aangeeft
ging nl twijfelen of hij om nieuwe pincode vroeg

dacht dat hij om nieuwe pukcode vroeg maar was dus pincode
gelukkig heb ik elke keer opnieuw mijn oude pukcode ingevoerd 
Nu heb ik dus weer mijn oude inlogcode ingevoerd en ......
Hij doet het weer,   

Ik was dus wel heeeeel erg blond

Mijn probleem is dus opgelost,   dank voor reactie
Reputatie 6
Badge +10
Hoi vinnie56,

Ik ben heel blij om te lezen dat je zelf de oorzaak hebt kunnen vinden 🙂 Je moet inderdaad na 3x verkeerde pin je pukcode invoeren. Vervolgens mag je zélf een nieuwe pincode invoeren of kiezen om je Simyo pincode in te voeren :)

Dit laatste is wel handig, omdat je pincode op Mijn Simyo niet aan te passen is.

Reageer