.

Beantwoord

kan ik voor een buitenlands mobieltje een Nederlands telefoonnummer krijgen?

  • 14 January 2019
  • 4 reacties
  • 340 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
  • Startend Simyaan
  • 28 reacties
Eerdaags komt mijn zwager uit Nieuw Zeeland naar Nederland. Hij heeft een smartphone maar gebruikt die liever niet hier. Hij heeft nog een werkend mobieltje en neemt dat mee. Ik wil beltegoed voor hem kopen bij Simyo, want het is een prepaid mobieltje.
Maar ...... kan hij dit zomaar hier gebruiken?
Kan hij er een Nederlands telefoonnummer bijkrijgen?

Ik heb geen idee waar het telefoonnummer eigenlijk is opgeslagen. Op de Simkaart of elders en ik hoor het graag.
Dank voor de moeite.
Judith
icon

Beste antwoord door Kevin 15 January 2019, 13:12

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het belangrijkste is dat zijn telefoon unlocked is. Ik ken de Nieuwzeelandse situatie niet maar als de telefoon bij een NZ provider is gekocht dan bestaat de mogelijkheid dat deze alleen met een simkaart van die providers werkt. Even checken dus. Het is mogelijk de simlock te laten verwijderen. Voor de rest geen problemen: bestel een prepaid simkaart bij Simyo en laat die op een Nederlands adres bezorgen. Hiermee krijgt hij een Nederlands nummer want dat bepaalt de simkaart. Zodra hij zijn oorspronkelijke simkaart weer terugplaatst is hij weer bereikbaar op zijn oude NZ nummer.
Reputatie 1
Badge +1
Zeer veel dank voor dit antwoord Scotsman. Ik begrijp hieruit dat je het verwijderen van een simlock niet zelf kan doen.
bij wie kan ik daarvoor terecht? En krijgt mijn zwager een nummer toegewezen van Simyo?
Voor het unlocken moet je visite zijn bij de (vorige) provider. Maar een vraag, heeft er niet iemand een gebruikte simlockvrije telefoon over?
Er kan gedacht worden aan een goedkope telefoon aanschaffen, een basicl toestel kost een €15,-.

Simyo stuurt de simkaart en zorgt ook voor het bijhorende 06. Je ontvangt daarover nog info m.b.t. tot ook Mijn Simyo.

En een moderator, medewerker van Simyo zal zich ook nog melden.

Hier staat een uitleg van bestellen prepaid.

Succes!
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Judith,

Wat leuk dat je zwager helemaal hiernaartoe komt! Wanneer je bij ons een prepaid simkaart bestelt, krijg je hier automatisch een Nederlands telefoonnummer bij. Het telefoonnummer is dus gekoppeld aan deze simkaart.

In de meeste gevallen zal hij zijn mobieltje gewoon meteen kunnen gebruiken na het plaatsen van onze simkaart, helaas is het wel mogelijk (zoals @Scotsman al aangaf) dat er een simlock op zijn toestel staat. Dit is een blokkade vanuit een provider die ervoor zorgt dat er alleen een simkaart van die provider in werkt. Je zou hem misschien nu al even een simkaart van een andere provider kunnen laten proberen om zeker te weten dat er geen simlock op zit.

Mocht er wel een simlock op zitten dan zou hij deze misschien plaatselijk nog kunnen laten verwijderen. Mocht dat toch niet mogelijk zijn dan is het inderdaad misschien een goed idee om een goedkoop toestel aan te schaffen of eens rond te vragen of iemand nog een toestel te leen heeft.

Dankjewel voor het antwoorden @Scotsman en @Friesian!

Alvast een hele fijne tijd met je zwager! Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Groetjes,

Kevin

Reageer