.

Beantwoord

Kan ik van aansluiting wisselen met mijn partner?

  • 8 June 2019
  • 2 reacties
  • 347 Bekeken

Mijn partner gebruikt zijn sim only nauwelijks.
Kan ik op mijn telefoonnummer zijn simonly overnemen zodat hij mijn prepaid kan overnemen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 8 June 2019, 18:17

Bekijk originele reactie

2 reacties

Beste Gerry46,

Ik begrijp je goed, dat als je partner vrijwel nooit zijn sim only abonnement gebruikt, dat hij beter af is met een prepaid aansluiting, wat ook een logische stap is.
Hiermee bespaard je partner op de maandelijkse kosten van een sim only, en bepaald hij zelf wanneer hij zijn prepaid wilt opwaarderen.

Voor jezelf wil je juist overstappen van prepaid naar een sim only abonnement, omdat je waarschijnlijk je aansluiting meer gebruikt dan je partner.
Maar wisselen zoals jij nu graag wilt, is helaas niet mogelijk.
Omdat je partner namelijk een nieuwe simkaart gaat krijgen, omdat de instellingen op een prepaid simkaart anders zijn, dan op een sim only simkaart.

Veel kun jezelf regelen via je account (Mijn Simyo) voor je eigen aansluiting, alsmede op de website van Simyo voor je partner, hieronder staan de directe links, zodat je precies ziet hoe je het moet aanpakken:

Van Sim only naar Prepaid: Ik wil overstappen van Simyo Sim Only naar Simyo Prepaid

Van Prepaid naar Sim only: Ik wil overstappen van Simyo Prepaid naar Simyo Sim Only

In beide gevallen behouden jullie beide, je eigen vertrouwde 06-nummer.
Alleen bij het omzetten van een sim only naar een prepaid, dient je partner wel nummerbehoud aan te vragen, aangezien hij dus een nieuwe prepaid simkaart gaat ontvangen.

Contractovername is ook een mogelijkheid, maar dat kost eenmalig € 14,99.
In dat geval krijg jij dus het 06-nummer en simkaart van je partner, na goedkeuring van Simyo, en dient je partner dus een compleet nieuwe prepaid simkaart te bestellen op de website, wat ook weer geld kost.
Je partner krijgt daarmee tevens een compleet nieuw 06-nummer toegewezen.

Hierbij de link met extra informatie: Contractovername

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.
Maar schroom niet, als je nog meer vragen hebt.

Groetjes,
Michel
Reputatie 7
Badge +10
Hi Gerry,

Welkom op het Simyo Forum!

Slim dat je nadenkt over een betere constructie die beter bij jullie past! De antwoorden die Michel geeft zijn perfect: het is niet mogelijk om de aansluitingen te switchen, maar je kunt wel andere stappen ondernemen. Zo kan hij overstappen naar een Prepaid simkaart en zo kan jij overstappen naar een Sim Only aansluiting. Ook is contractovername een optie, maar dan verwissel je dus voornamelijk de tenaamstellingen van de aansluitingen. Jullie ruilen je simkaarten dan om en voilĂ !

Staat hier een optie tussen die jou aanspreekt?

@ Michel, dankjewel voor je uitgebreide reactie :D

Groetjes,
Jihane

Reageer