.

Beantwoord

Kan ik op twee toestellen tegelijk dezelfde eSIM gebruiken?


Hallo,

 

Ik heb 2 iPhones die beiden geschikt zijn voor een eSim activatie. Kan ik dit uitvoeren op beide toestellen zodat ik of mijn iPhone 11, of mijn iPhone SE kan gebruiken?

 

icon

Beste antwoord door Bas 5 June 2020, 10:57

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Volgens mij kan er nog steeds maar 1 simkaart aan je aansluiting zitten, dus volgens mij kun je niet 2 keer je simkaart installeren en ze beiden gebruiken!

Reputatie 7

Als je hiermee doelt op dual-sim, of dit nu een fysieke simkaart of een e-sim is, dat is niet mogelijk bij Simyo. Per telefoonnummer krijg je één simkaart.

Overigens, ik neem aan dat je met de iPhone SE de huidige versie 2020 bedoelt, want de iPhone SE 2016 ondersteunt geen e-sim.

Het is inderdaad een iPhone SE 2020 versie.

 

Ik weet dat Simyo geen dual-sim aanbiedt maar momenteel kan ik ervoor kiezen om mijn simcard te plaatsen in of de iPhone 11 of iPhone SE 2020 maar gezien ik beide toestellen in een case gebruik is dat zeer onhandig.

 

 

 

 

 

Reputatie 7

@Groentjuh Ik zie nu pas onze gelijktijdige reactie ;)

@Otterbox Dus, feitelijk vraag je ons nu voor jou te beslissen of je de eSim nu op de iPhone 11 of de iPhone SE 2020 nu moet activeren?! Dat is toch echt een keuze die je zelf moet maken. Welke telefoon heeft je voorkeur en ga je wellicht het meest gebruiken in combinatie met de eSim.

Als ik er naast zit, dan heb ik je niet goed begrepen.

Een ander groot voordeel van de eSIM is dat je je mobiele abonnement kunt koppelen aan meerdere apparaten met een eSIM.

bron: https://www.esim.nl/wat-is-esim-hoe-werkt-het/#3-meerdere-apparaten,-een-bundel

 

Ik wil weten of Simyo bovenstaande ondersteund.

Ik gebruik nu beide toestellen, maar nooit tegelijk door telkens de simcard te wisselen. Dus technisch gezien gebruik ik 1 simcard voor meerdere apparaten. Dit wil ik blijven doen maar dan door gebruik te maken van de eSim in beide devices.

Reputatie 7

@Otterbox Wat jij nu aanhaalt is dus een dualsim mogelijkheid. En deze mogelijkheid ondersteunt Simyo niet.

Hierbij maakt het niet of het nu twee fysieke kaarten zijn die in twee toestellen wordt gestopt of twee eSims die op twee toestellen wordt geactiveerd. In beide gevallen betreft het dualsim wat Simyo dus niet ondersteunt.

Bedankt, dan blijf ik gewoon mijn simcard gebruiken en wisselen van toestel.

Reputatie 7

@Otterbox Er zit niets anders op….. De dualsim mogelijkheid is wel al jarenlang een terugkerende wens.

Simyo heeft een zogenaamde fysieke Wall-of-change, waarop post-its met ideeën worden geplakt. Ik weet niet of dualsim ook op deze wall-of-change hangt. Wat mij betreft zou deze er zeker (weer) op mogen. Ik had die wens ook ooit eens, toen ik een (oude) auto reed met een ingebouwde telefoon.

Het zou inderdaad ideaal zijn om meerdere apparaten middels eSim aan 1 bundel te kunnen koppelen.

We gaan het zien.

Voor mij heeft het op dit moment geen zin om eSim te activeren aangezien dat zou betekenen dat ik de simcard niet meer kan inzetten op mijn andere toestel.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Otterbox, 

Ik snap wat je bedoelt maar dat ondersteunen wij helaas niet!

Je kan wel steeds een vervangende eSIM aanvragen op het andere toestel op het moment dat je wilt switchen. Ik betwijfel alleen of dat makkelijker is dan je simkaart uit de ene halen en weer in de andere stoppen :sweat_smile:  Voor de echte duo SIM zal ik je helaas moeten verwijzen naar KPN! Daar kun je namelijk wel twee simkaarten krijgen met hetzelfde nummer. 

Kan ik je nog ergens anders mee helpen? 

Groetjes, 
Bas

Hoi Bas,

 

Bedankt voor de informatie, verder geen vragen.

Reputatie 6
Badge +6

Graag gedaan hoor! Fijne dag nog :blush:

Reageer