.

Beantwoord

Kan ik ook een simkaart zonder NFC bestellen?

  • 1 June 2017
  • 3 reacties
  • 151 Bekeken

Zijn er nog oude simkaarten verkrijgbaar zonder nfc
icon

Beste antwoord door Ray 1 June 2017, 11:28

Bekijk originele reactie

3 reacties

Bij mijn weten niet. Als deze er nog zouden zijn was die keuze er geweest op je MijnSimyo denk ik.

Heb je bezwaar tegen het gebruik van NFC? Dan kun je NFC ook uitzetten op je toestel.
Bedankt voor je reactie. Simkaart is eigenlijk voor ,mijn alarminstallatie, zelf als de nfc uitgeschakeld is werk mijn alarminstallatie niet. Vandaar mijn vraag.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Lajos,

Je stelt een goede vraag die nauwelijks gesteld wordt 😉 Helaas is het (zoals Ray zegt) niet mogelijk om een NFC-loze simkaart te bestellen. Alle simkaarten zijn tegenwoordig uitgerust met de NFC-mogelijkheid. De reden daarvoor is dat de simkaarten primair bedoeld zijn voor mobiele telefoons, en daarin kan het niet kwaad om een NFC sim te hebben. Zelfs als je die optie niet wilt gebruiken, kun je 'm simpelweg uit laten staan.

Jammer natuurlijk dat het niet goed gaat met je alarminstallatie :(

Heb je hier nog andere vragen over?

@ Ray, dankjewel voor je antwoord.

EDIT 19 juni 2017:
Als je je simkaart via de reguliere manier bestelt, dan is deze optie er niet. Bij een nieuwe bestelling krijg je automatisch het nieuwste simkaart-type. Ook als je een vervangende simkaart bestelt (via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart) krijg je de nieuwste simkaart, en die is automatisch uitgerust met de NFC-functie.

Toch is er een loophole, al is die niet gebruikelijk. Omdat we eigenlijk alarmsystemen niet ondersteunen, heb ik deze manier in de eerste instantie niet genoemd. Mijn excuses! Het is namelijk wel mogelijk voor ons om je handmatig een oudere simkaart toe te sturen. Zodra deze simkaart dan aankomt, dien je contact met de klantenservice op te nemen zodat we 'm handmatig voor je kunnen activeren.

Lajos, wil je dat graag? Dan kun je mij laten weten wat voor formaat je nodig hebt (nano, micro, regulier) zodat ik 'm kan opsturen.

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane

Reageer