.

Beantwoord

Kan ik mijn simkaart gebruiken in mijn nieuwe telefoon?

  • 10 September 2018
  • 6 reacties
  • 10871 Bekeken

ik kan van een kennis zijn Samsung galaxyS7 overnemen. Ik hebzelf een samsung galaxy S5. Is het voldoende om de simkaart over te zetten om de S 7 te laten werken als ik hem besluit te kopen. H gr A.J.Hoonakker
icon

Beste antwoord door Groentjuh 10 September 2018, 21:27

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
In principe is het overzetten van de simkaart het enige wat u hoeft te doen om uw aansluiting met uw nieuwe toestel te gebruiken.

Mogelijk treed een complicatie op tijdens het overzetten van de simkaart. De samsung galaxy s7 heeft een nano-simkaart nodig, terwijl een samsung galaxy s5 een micro-simkaart nodig heeft. Indien u geeft 3-in-1 simkaart heeft, past mogelijk uw simkaart niet.

Ik kan als mede-klant niet zien welke simkaart u heeft (een moderator [= medewerker van simyo] kan dat wel.). Indien je geen 3-in-1 simkaart heeft kunt u via Mijn Simyo een vervangende 3-in-1 simkaart bestellen. Dit kost 5 euro en binnen enkele werkdagen heeft u dan een passende simkaart.

Een moderator zal uw naam hier op het forum aanpassen. Dit is een publiek forum en nu kan iedereen uw 06-nummer zien.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Hoon7,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat tof dat je een nieuw toestel gaat gebruiken! Ik heb zelf ook een Samsung Galaxy S7, fijn mobieltje! Zoals Groentjuh terecht aangeeft zit er in de S7 een nano-simkaart en in de S5 een micro-simkaart. Maar wees niet getreurd! Ik zie dat je in maart 2018 een vervangende simkaart hebt aangevraagd. Dat houdt in dat je huidige simkaart in een 3-in-1 simkaart is waar alle formaten al in zitten. Jij hoeft straks alleen je simkaartje uit de S5 te halen en het kleinere formaat eruit te klikken. Ziezo! Je hebt dan een nano-simkaart. Deze verkleinde versie stop je dan in de S7 en je kunt dan weer door.

Op je simkaart staat alles betreft je aansluiting: je telefoonnummer, je verbruik, alles. Maar op je telefoon zelf staan gegevens zoals foto's en telefoonnummers. Hier lees je hoe je je contacten overzet naar je nieuwe telefoon en hier lees je hoe je dat doet met foto's.

Heb je hier nog vragen over? Laat je me weten of het zo lukt?

@ Groentjuh, dank voor je hulp!
@ Hoon7, ik heb je gebruikersnaam aangepast 😉 Dat was namelijk je 06-nummer, en dit is een openbaar forum. Dat houdt in dat iedereen die persoonlijke gegevens dan kan zien. Ik heb een willekeurige andere naam voor je gekozen, maar als je liever iets anders hebt kun je mij een privébericht sturen. Ik pas het dan voor je aan!


Groetjes,
Jihane

Ik kan geen account toevoegen aan het telefoonnummer dat hoort bij de simkaart die er nu in zit. Hoe kan dat.

Mijn Simyo klopt niet na overstap simpel. Ik heb de eindfactuur betaald.

 

Mijn simyo klopt niet na overstap simpel. Ik heb de eindfactuur betaald

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @HO902,

Bedankt voor je bericht. Ik heb zojuist op je reactie gereageerd in dit topic. Ik wil je vragen om het gesprek via het ander topic voor te zetten om verwarring te voorkomen.

Groetjes,
Amy

Reageer