.

Beantwoord

Kan ik mijn contacten terugkrijgen als ik de vervangende simkaart activeer?

  • 24 March 2018
  • 12 reacties
  • 1915 Bekeken

Badge
Hoi

Een vraag: mijn telefoon is in de X-ray machine blijven hangen op het vliegveld maar krijg hem misschien toch wel terug.

De vraag: kan ik de contacten nog van de SIM kaar t halen als ik de telefoon terug krijg als ik al wél een nieuwe kaart heb gevraagd maar NOG NIET GEACTIVEERD heb ? Of is het aanvragen van een nieuwe kaart (die ik geblokeerd heb) al genoeg om de toegang van de oude kaart die nog in de telefoon zit te blokkeren als ik 'm toch nog terug krijg?

Groetjes

Olaf
icon

Beste antwoord door Asma 25 March 2018, 16:25

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi olaphoto,

Van de site van kassa/bnnvara:

Op het vliegveld had ik de ACER al in de flightmode gezet, en daarna ging de GSM met wat andere spullen door de röntgen scan bij de Duitse douane op het vliegveld. Hierna zag ik al gekke dingen op het scherm van m'n GSM, waardoor ik m'n vrouw aanstootte, zo van "als dat maar goed gaat". Aangekomen in Croatie wou ik de flightmode uitschakelen op m'n GSM, maar dit was niet meer mogelijk. De telefoon reageerde überhaupt nergens meer op. Dat heb ik zo gelaten, en zelfs de GSM nog aan de lader gehangen voor als er mogelijk een sms van m'n dochter door zou komen. Er kwam dus de hele week niets, geen telefoon, geen sms, niet inkomend en niet uitgaand. Bij terugkeer in NL, heb ik Youfone geïnformeerd over deze gang van zaken, en daar kreeg ik de melding dat een GSM, maar ook een SIM kaart wel eens defect kunnen gaan door de röntgen straling bij de douane

Je loopt dus een risico dat zowel de GSM als de simkaart beschadigd zijn.

Als dit het geval is hoop ik dat je de contacten gesynchroniseerd hebt met de cloud.

Als de telefoon en simkaart niet beschadigd zijn kan je de contacten uiteraard gewoon van de simkaart terughalen, zolang je de nieuwe simkaart niet geactiveerd hebt, je kan deze 'oude' simkaart gewoon deblokkeren.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Olaphoto,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat jij je telefoon voorlopig kwijt bent. Hopelijk komt het gauw goed!

Je doet er goed aan om een vervangende simkaart aan te vragen via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart. Let er alleen wel op dat het niet mogelijk is om de contactgegevens van je telefoon en oude simkaart op afstand terug te halen is. Dit is alleen mogelijk als jij je telefoon terug hebt en je vervanfende simkaart nog niet is geactiveerd.

Heb je enig idee hoe lang het kan duren voordat je 'm terugkrijgt?

@Franswon, bedankt! Ik heb zelf nooit problemen ondervonden met mijn telefoon nadat het door de x-ray heen ging. Hoor ook voor het eerst dat dit problemen kan opleveren.

Groetjes,
Asma
Badge
Oei dat klinkt wel ernstig allemaal... Maar bedankt voor de reacties !! .
Nee ging er inderdaad vanuit dat ik eerst mijn oude SIM zou moeten hebben om de contacten er uit te kunnen halen.
Maar! de berichten hier verschillen nogal: als je dan een nieuwe SIM aanvraagt dan is de oude geblokkeerd en niet meer te openen met diens pincode toch? (telefoon stond uit en heb via site mijn abonement/sim geblokkeerd) .. tenminste: als je dan een nieuwe SIM met bestaand nummer hebt aangevraagd en geactiveerd hebt...
vandaar dat ik wachtte om eerst mijn oude SIM terug te ontvangen ... maar al te lang kan ik natuurlijk niet zonder telefoon
Reputatie 6
Badge +5
Hi olaphoto,

Ik heb je aansluiting er even bij gepakt en zie dat je je simkaart als gestolen/verloren hebt opgegeven. Als je dan al een nieuwe simkaart hebt besteld, is het helaas niet mogelijk om de oude nog te activeren 😞 We hebben wel het volgende Simyo blog waar tips in staan om contacten over te zetten. Heb je daar misschien wat aan? Ik hoop in ieder geval dat je je telefoon snel terug krijgt!

Groetjes,
Niels
Badge
Dank voor de reactie, dan oefen ik nog even geduld uit of ik 'm alsnog terug krijg en anders mijn ouderwetsche met letters beschreven agendadontactenlijst nog eens bekijken 🙂
Reputatie 6
Badge +4
Hi Olaphoto,

Laten we hopen dat je jouw telefoon weer terugkrijgt binnenkort! Heb je al wat meer gehoord hierover?

Als je WhatsApp gebruikt(e) op je oude telefoon dan kun je dit straks met je nieuwe simkaart ook weer gebruiken. Zodra iemand jou weer een bericht stuurt, heb je gelijk weer het telefoonnummer van diegene voor in je contactenlijst. Als je geen WhatsApp gebruikt(e) dan zal je het inderdaad met lijstjes en oude agenda’s bij elkaar moeten puzzelen.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Thomas
Badge
ThnX voor alle advies.

Tip: verlies jullie telefoon NIET op ZAVETEM !!!!

Schiphol is vriendelijk, snel helpend (ook de schoonmakers die je op de zoektocht tegenkomt) en dan kan je DIRECT zien of er iets gevonden is via de info-balie of via een erg goed gestroomlijnde website en servicedesk geholpen worden ... enfin.. alles wat dus Brussel Airport Zavetem NIET heeft !!!!

Arch !

En dat allemaal ook nog eens door een fout van hun hè ! Als het mijn eigen fout was (jah ! gaan vliegen dan via Brussel..) dan had je me niet gehoord..

Nogmaals dank voor jullie advies ik denk dat het toch een nieuwe SIM wordt en nóóóit meer een telefoon uit handen geven 😉
Reputatie 7
Badge +9
Je raakt met het nemen van een nieuwe simkaart, de informatie op de oude simkaart niet kwijt. Als je je oude pincode (en eventueel pukcode) blijft onthouden, dan kun je als je je oude simkaart terugkrijgt deze alsnog in een toestel doen. De simkaart vraagt dan nog gewoon om die oude pincode en na het invoeren zal deze simkaart nog alle contacten en berichten bevatten. Natuurlijk kun je dan niet meer bellen, SMSen of internetten met je oude simkaart, maar de data op de simkaart gaat niet verloren. Dus de contacten, die je op de simkaart hebt opgeslagen, zullen nog gewoon zichtbaar worden in de contactpersonenlijst van dat toestel.

Ik zou lekker een nieuwe simkaart nemen, maar voordat je deze activeert even de pin (en eventueel pukcode) van je oude simkaart even ergens opslaan/overschrijven op een papiertje. Dan ben je via je nieuwe simkaart weer bereikbaar.
Badge
O.k. Dan ! Nog meer wat ik precies wou weten ! Dikke Dank ! :)

Verzending van de SIM door DHL €38,90
Verzending nieuwe WIM door SIMYO € 5,-
en de telefoon was een cheapy Nokia 1208 (uhuh, lekker oud model die niemand wil stelen haha)
Dus ik ga lekker de contacten van mijn oude telefoons copiëren. Goed regenachtig-Paasweekend-klusje dacht ik zo..

ThnxThnx
Reputatie 6
Badge +5
Hi olaphoto,

Wauw! Wat een hoge kosten zeg. In ieder geval zou het nu helemaal goed moeten komen. Is het gelukt om de contacten dit weekend over te zetten?

Bedankt voor je uitleg en tips, Groentjuh!

Groetjes,
Niels
Badge
Hmmm nee nog niet maar het paasweekend maakt het aantal werkdagen niet meer maar duurt wel iets langer 😉 geeft niet heb nu wel geduld. Ik heb op mijn oude telefoo gelukkig destijds al mijn contacten gecopiëerd dus die kan ik straks makkelijkover zetten met switcheroo met SIM kaart. Het gaat weer goed komen en Zavetem mag een cursus klantgerichtheid gaan aanschaffen (...) dat is de meest vriendelijke versie van wat ik dacht overigens...

Nogmaals veel dank voor het advies van jullie allen en van mij mag deze topic op slot
Reputatie 6
Badge +4
Hoi olaphoto,

Fijn dat je jouw contacten nog op je oude telefoon hebt staan. Even overzetten naar je nieuwe telefoon en je bent weer klaar om te bellen!

Laten we hopen dat Zavetem hun service gaat verbeteren! 😉

Bedankt dat je nog even een berichtje gestuurd hebt! Laat je het weten als je nog vragen hebt?

We sluiten trouwens bijna nooit topics, zo kan iemand die (ongeveer) hetzelfde probleem heeft nog zijn vraag hier stellen. Wel zo makkelijk.

Groetjes,
Thomas

Reageer