.

Beantwoord

Kan ik een simkaart zonder nfc krijgen?

  • 24 April 2017
  • 5 reacties
  • 161 Bekeken

Hoi,

sinds een paar dagen heb ik een prepaid simkaart van Simyo. Deze zit in een oude telefoon dat als reservetoestel dient tijdens klussen, sporten en dergelijke. Het valt me op dat met de Simyo simkaart de accu erg snel leegloopt, na 36 uur op standby is er nog minder dan 20% over. Stop ik er bij wijze van experiment een simkaart van Telfort in (die net als Simyo ook gebruik maakt van het KPN netwerk), dan houdt dezelfde telefoon met dezelfde accu het ruim 5 dagen uit.

Ik weet dat nfc standaard uitgeschakeld is, maar eigenlijk is dat het enige verschil lijkt me. Bovendien heb ik niks aan nfc want er zijn geen applicaties voor het besturingssysteem Windows Mobile 6.1. Vandaar de vraag of ik een gewone simkaart zonder nfc kan krijgen?

Met vriendelijke groet,
quigg
icon

Beste antwoord door Samantha 25 April 2017, 11:46

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +7
Hoi quigg,

Welkom bij Simyo en op het forum :)

Wat jammer dat je batterij sneller leeg lijkt te lopen sinds je een Simyo simkaart hebt. Dit zou kunnen komen omdat de instellingen van je Simyo simkaart anders zijn dan die van je Telfort simkaart. Ik durf niet te zeggen of dit door de NFC-chip komt. Als je NFC uit hebt staan, zou dit geen verschil moeten maken lijkt me.

Het is helaas niet mogelijk om een simkaart op te sturen zonder NFC chip. Al onze simkaarten hebben tegenwoordig deze chip. Wel heb ik nog een aantal tips hoe je de batterijduur van je toestel kunt verlengen.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha
Hoi Samantha en Quigg,

kan dus wel zie :

https://forum.simyo.nl/simkaart-86/kan-ik-een-simkaart-zonder-nfc-ontvangen-38835/index1.html

Groet,

Drwatson
Reputatie 7
Badge +6
De ene zegt ja de andere zegt nee, behoorlijk verwarrend voor klantenwat is het nou???

Begrijp heel goed de reactie van Ray!
Reputatie 7
Badge +6
Uitleg al voorbij zien komen😎
Reputatie 6
Badge +7
Hoi drwatson,

Bedankt voor het uppen van deze topic!

Alle simkaarten die worden besteld via Mijn Simyo zijn standaard uitgerust met de NFC-functie. Wij hebben oudere simkaart achter de hand zonder de NFC-chip. Deze simkaarten worden handmatig door ons verstuurd.

@ Quigg, merk jij dat je batterij nog steeds snel opraakt? In dat geval kan ik je alsnog een nieuwe simkaart toesturen zonder NFC-chip.

@ Ron H, 😃!

Groetjes,
Asma

Reageer