.

Beantwoord

Kan ik een Simkaart zonder NFC functie ontvangen?

  • 29 November 2017
  • 8 reacties
  • 400 Bekeken

Hi,

Kan ik voor mijn prepaid aansluiting een simkaart krijgen zonder NFC chip? Er is namelijk een vermoeden dat de NFC chip in de telefoon (die ik gebruik mt m'n abonnement) en op de simkaart elkaar hinderen in hun werking. Ik wil mijn prepaid aansluiting gebruiken om dit te testen met de Wallet app van m'n bank.

gaat om het nummer dat eindigt op 591.
icon

Beste antwoord door Niels 29 November 2017, 17:25

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Ray,

Op mijn Samsung S7 kan ik kiezen welke standaard NFC verwerkingsmethode ik wil gebruiken:

SE SIM-kaart
Android-besturingssysteem
Ingesloten beveil. elementen
Automatisch selecteren.

In Android 7 vind je dit onder Instellingen -> Verbindingen -> NFC en betaling -> drie puntjes rechtsboven (is opties).
Hoi Frans,

Al die opties bekeken. De vraag naar een Simkaart zonder NFC chip is dan ook niet zomaar. 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ray,

Leuk dat je zo'n test wilt uitvoeren 🙂 In het verleden hadden we nog een aantal niet-NFC simkaarten op voorraad, dat is nu helaas niet meer het geval. Ik zal alsnog navraag voor je doen, maar ik kan niks beloven. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug.

Bedankt voor de goede tip franswon! Jammer dat ze uiteindelijk niet gewerkt hebben.

Groetjes,
Niels
Ik hoor van je @Niels 🙂
@franswon en @Niels,

Ik zal nog even het één en ander toelichten. Ik wilde de Wallet app gebruiken van ABN. In mijn andere oude telefoon werkte dat perfect maar in mijn huidige niet. Het is bekend dat beide chips in conflict kunnen raken. De optie die Frans gaf heb ik niet. Niet elke Android is het zelfde dus ik denk dat hij opties er bij heeft van Samsung. Ik heb stock Android, Samsung een eigen schil.

Een betaling doen met de app staakte bij het tonen van het NFC logo in m'n scherm maar verder niks.

Wel hebben we het geprobeerd door de NFC chip op de telefoon uit te schakelen en enkel die van de simkaart te gebruiken. Een poging toen lukte na bijna 1 minuut de telefoon vlakbij de terminal te houden met een proefbetaling van 1 cent. Uiteindelijk lukte dat maar de cent is nergens afgeschreven dus ook dit werd als mislukt beschouwd.

Andersom de chip uitzetten kan niet, vandaar de vraag voor die NFC loze simkaart voor mijn prepaid account zo dat ik die kan gebruiken om te testen met de mensen van de Wallet app. Het kan namelijk ook zijn dat er een bugje zit in de NFC chip en dat weet je pas als je dit getest hebt. De Nokia is overigens van aluminium, dat kan ook een reden zijn.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ray,

Excuses dat het even heeft geduurd, maar ik heb inmiddels antwoord! We hebben momenteel helaas alleen maar simkaarten met NFC-functie. Een tijdje geleden hadden we ook nog kaartjes zonder deze functie, maar deze zijn momenteel op. Mocht hier verandering in komen, dan hoor je dat natuurlijk 🙂 Heb je hier verder nog vragen over? Ik hoor ook graag of de test op een andere manier wel lukt!

Groetjes,
Niels
Jammer jammer jammer. Ga ik iets anders verzinnen met het team van de Wallet app.. :)

Ieder geval bedankt voor het navragen. 🙂
Reputatie 6
Badge +5
Hi Ray,

Jammer is het zeker! In ieder geval graag gedaan en ik hoor graag van je.

Groetjes,
Niels

Reageer