.

Beantwoord

Kan ik een nieuw nummer krijgen?

  • 16 September 2020
  • 4 reacties
  • 267 Bekeken

Badge

Want ik word al een tijdje lastig gevallen door oplichters, die me een duur energiecontract willen aansmeren. Ze bellen geregeld meerdere keren per dag en het lijkt niet op te houden.

icon

Beste antwoord door Bas 17 September 2020, 11:26

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7

@Hastur Wat je ook kunt doen is het nummer blokkeren in je telefoon. Heb je daar al eens naar gekeken?

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Hastur, 

Wat vervelend dat je zo vaak wordt lastiggevallen! 😥

Zoals @RicoK hierboven al aangeeft kun je die lui ook gewoon blokkeren op je toestel. Als dat maar om één of enkele nummers gaat dan ben je er zo vanaf! Is dat geen optie? 

Wat heb je eigenlijk voor toestel? Je kunt op sommige toestellen namelijk ook instellen dat je niet gebeld kan worden door nummers die niet in je lijst met contactpersonen staan. Die gesprekken gaan dan rechtstreeks naar je voicemail zonder dat je toestel overgaat. Ideaal om van dit soort praktijken af te komen!

Als je echt een nieuw nummer wilt dan is dat natuurlijk mogelijk, maar misschien is dat helemaal niet nodig. Een nieuw nummer kost € 5,- en de kosten daarvoor worden in rekening gebracht op je factuur van de lopende maand. Als je dit wilt en akkoord gaat met de bijbehorende kosten, dan kun je dat aangeven in een reactie op dit bericht. 

Ik hoor het graag van je! 😊

Groetjes, 
Bas

Badge

@RicoK het niet één nummer. Het zijn professionele call centers die voortdurend van nummer wisselen. Dus blokkeren is dweilen met de kraan open. Ik gebruik ook Smart Call van Samsung om ze te identificeren en via sites als wieheeftgebeld.nl kan je vaak achterhalen wie het zijn.

Maar het duurt nu al bijna een half jaar en er komt geen eind aan. Dus zie ik geen andere optie dan van nummer te veranderen.

Reputatie 7

@Hastur Oke, helder. @Bas Ik denk dat je hier de goedkeuring van Hastur hebt.

Reageer