.

Beantwoord

Kan ik een andere simkaart in mijn telefoon plaatsen?

  • 19 September 2017
  • 19 reacties
  • 3477 Bekeken

Badge
Ik heb een Samsung s7, met een prepaid sim kaart. Ik woon in de VS en heb dus een Amerikaans nummer. Maar ik wil nu als ik naar Nederland kom over een paar weken een Simyo prepaid sim kaart gebruiken (heb ik al gekocht en ontvangen).

Als ik dan mijn huidige prepaid sim kaart verwissel voor de nieuwe Simyo kaart dan kan ik toch mijn s7 gewoon in Nederland gebruiken, en als ik weer terugga, weer de Amerikaanse sim kaart erin, en dan kan ik weer hier in de VS bellen?
Ik wil niet het risico lopen dat mijn telefoon dan opeens onbruikbaar wordt.

Vast bedankt!
icon

Beste antwoord door Anonymous 19 September 2017, 08:06

Bekijk originele reactie

19 reacties

Van een simkaart wissel mag een telefoon niet onbruikbaar worden in principe. Zou er uit zien voor velen bij een overstap naar een andere provider. Ik mag er vanuit gaan dat de telefoon simlockvrij is? Kijk wel even naar welke band je toestel is, quad band of......?
Badge
O die band... dat moet ik uit zien te vinden. En wat is de andere band? Is dat ergens in de telefoon te vinden?

Deze telefoon is simlock vrij. Hij was voorheen voor T-Mobile maar is professioneel unlocked, ik heb een prepaid sim kaart voor Tracfone, weet niet of dat bekend is in Nederland.
Heb je bijvoorbeeld de doos nog? Dual, single triple, of quadband is de vraag..
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/38/quad-band-toestellen. .voor extra uitleg.
Even doorlezen..

Tracfone is mij niet bekend althans...

Je krijgt ook nog een reactie vanuit Simyo, een moderator.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi CiskeDeRat,

Welkom op het Forum!

Goed dat je even contact met ons opneemt. Je kunt er gerust op wezen dat jij je Simyo simkaart in Nederland kunt gebruiken in je simlockvrije Samsung S7.

Het is wel belangrijk om na te gaan welke frequenties je telefoon ondersteunt. Dit kan namelijk nog eens verschillend als de telefoon niet in Nederland is gekocht. Zoals Friesian al adviseerde, kun je deze informatie het beste achterhalen op de doos van je telefoon.

Gaat het lukken zo?

@ Friesian, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma
Badge
Gelukkig had ik de doos nog.

Er staat: 4G LTE Capable (en nu ik hier toch ben, wat is 'LTE'??)
en:

64bit Quad Core Processor, ik begrijp dus dat ik wat de bandwijdte goed zit.

Mijn grootste zorg was dat wanneer ik terug ga mijn telefoon opeens niet meer wilde werken met mijn 'oude' prepaid sim kaart. Maar ik ben nu wel gerustgesteld.

Moet ook tot mijn schande zeggen dat ik diep in mijn hart hoopte dat ik misschien een reden had om een andere telefoon 'speciaal voor in Nederland' te moeten kopen maar dat gaat dan mooi niet door...
LTE = Long-Term Evolution.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/LTE_(telecommunication)
Je hebt 2G, 3G en 4G 4G is LTE... net zoals 3G 3th geberation internet = dus 4G 4th generation internet.
Dit gaat om de snelheid van internet.4G is het snelst bij Simyo.
Een stapje hoger is 4G+.
Hier gaat iets mis, schrijf een reactie...plaats die, maar mijn tekst verdwijnt...
LTE gaat over de snelheid van internet.
2G
3G
H = 3.5G
H+= 3.75G
4G of LTE verschilt qua aangave per telefoon.
Reputatie 7
Badge +9
Kijk eens op je toestel onder:
Instellingen -> Info telefoon -> Modelnummer
Daar staat een nummer onder beginnend met "SM-G9". Met het modelnummer kunnen we achterhalen welke frequenties je toestel heeft.

Ik geloof dat 2G en 3G wel goed gaan komen. We hebben het hier over Simyo Prepaid, dus alleen 2G en 3G. De frequentieproblemen komen meestal pas bij 4G.
Badge
SM-G930T
Reputatie 5
Badge +5
Bedankt voor de informatie CiskeDeRat,

Het ziet er naar uit dat je je telefoon hier zonder problemen kunt gebruiken. Het KPN netwerk ondersteunt de volgende frequenties:

800 MHz - 4G
900 MHz - 2G/3G
1800 MHz - 2G/4G
2100 MHz - 3G
2600 MHz - 4G

In de informatie die ik online over dit Samsung-model kan vinden worden deze frequenties ook door jouw telefoon ondersteund. Heeft iemand hier nog een aanvulling op?

Groetjes,
Els
Badge
Dat is geweldig nieuws. Iedereen, heel erg bedankt voor al jullie hulp, en voor jullie tijd!

Ik heb een andere vraag, maar weet niet of er een ander forum onderdeel is daarvoor. Het gaat over het nummer dat ik heb toegewezen gekregen. Ik begrijp niet precies of ik dat kan houden of dat er een kans is dat ik dat kwijtraak en weer een ander nummer ga krijgen.

Voor mij geldt op dit moment dat 1 gek meer kan vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden... 🤔😊
Reputatie 7
Badge +9
Mobiele nummers blijven behouden zolang er een aansluiting aan zit. Zeg je je aansluiting op (of verloopt je prepaid aansluiting, als je 6 maanden geen gebruikt maakt van de aansluiting), zonder het nummer mee te nemen naar een andere aansluiting, dan ben je het nummer kwijt. Het nummer wordt dan onderop de stapel van beschikbare mobiele nummers gelegd en komt na een tijdje vanzelf weer bovenaan de stapel om weer uitgegeven te worden bij een nieuwe aansluiting.
Badge
In juli van dit jaar heb ik de prepaid sim kaart gekocht. In november ben ik van plan dit te gaan gebruiken. Maar daarna ben ik niet binnen 6 maanden weer terug in Nederland. Ik zou dus binnen die 6 maanden mijn Simyo prepaid kaart weer in mijn telefoon moeten doen en het hier in de VS moeten gebruiken, ook al is het maar voor 1 minuut? Kan dat?

Nu ik daarover nadenk, als dat zou kunnen dan kan ik dat ook nu doen?
Reputatie 7
Badge +9
Om je aansluiting actief te houden, moet je elke 6 maanden iets doen. Gebruik kan in principe overal vandaan gebeuren.

Alle Simyo simkaarten moeten de eerste keer aanmelden op het netwerk van Simyo. Ik denk dat dat in juli is gebeurd. Daarna kun je de simkaart praktisch overal gebruiken; ook in de VS.

In de VS kun je dus ook gewoon je simkaart in je mobiel doen en er gebruik van maken. Het is het het beste om een SMSje te sturen, want dat is het goedkoopste. Het is aan te raden om ruim op tijd dat SMSje te sturen, zodat als je tegen problemen aanloopt (te weinig beltegoed of problemen om te roamen) tijd hebt om de klantenservice in te schakelen.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi CiskeDeRat,

Wat Groentjuh zegt klopt helemaal. Als je er voor zorgt dat je de Prepaid-simkaart voor het verstrijken van die zes maanden kort gebruikt, dan blijft je nummer gewoon behouden. Dit verbruik kan ook plaatsvinden in Amerika, maar houdt er wel rekening mee dat je de Netwerkinstellingen goed instelt op Mijn Simyo. De optie 'bellen in en naar het buitenland' horen hierbij aan te staan. Als deze optie uit staat kun je namelijk geen verbinding maken met een buitenlands netwerk om een sms'je te versturen.

Gebruik de simkaart inderdaad wel eerst op het Nederlandse netwerk om hem ook voor het buitenland actief te maken. Als je hem pas voor het eerst in je telefoon plaatst in het buitenland, dan kun je er niets mee. Check dit nog even voor je naar het buitenland gaat dus! 🙂

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
Badge
Els,

Ik dacht dat ik alle reacties had gelezn, maar ontdekte nu net dat dat niet zo was.

Het laatste deel van jouw antwoord verwart me een beetje.

In mijn 'Netwerkinstellingen' heb ik gecheckt dat ik in en naar het buitenland kan bellen. Ik heb de kaart in juli van dit jaar gekocht. Ik kom in november naar Nederland, daar zit dus minder dan 6 maanden tussen.

Om er helemaal 100% zeker van te zijn dat mijn nummer niet verloren gaat was ik van plan om de Simyo prepaid kaart er hier in de VS (waar ik woon) in mijn telefoon te doen en een sms-je naar een vriendin in Nederland te sturen. Maar als ik jouw antwoord "gebruik de simkaart inderdaad wel eerst op het Nederlandse netwerk om hem ook voor het buitenland actief te maken. Als je hem pas voor het eerst in je telefoon plaatst in het buitenland, dan kun je er niets mee" goed begrijp, dan kan ik dat dus niet.

Kun je dit nog even checken en me laten weten of ik het goed begrepen heb?

Vast bedankt!
Groetjes,
Ciske.
Je simkaart van Simyo moet, om ook in het buitenland te gebruiken, eerst 1x een verbinding maken met het netwerk in Nederland. Dus zou je hem nu in de de VS in je telefoon stoppen dan werkt hij niet.

Eerst een keer in Nederland dus.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ciske,

Ik zie dat Ray je hier inmiddels antwoord op heeft gegeven. Het klopt wat hij zegt.

Voordat je naar het buitenland gaat is het van belang dat jij je Prepaid simkaart even in gebruik neemt op ons eigen netwerk. Alleen dan weet je zeker dat 'ie het ook in het buitenland doet. Het komt wel eens voor dat een Prepaid simkaart zelfs zonder activatie in Nederland werkt in het buitenland, alleen kunnen wij dit niet garanderen.

Ik zou je graag willen vragen om het even uit te testen als je in de gelegenheid bent. Als het niet lukt, dan kun je mij dit laten weten.

@ Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer